Inlägg från: TweleGirl |Visa alla inlägg
  • TweleGirl

Min katt e borta....

Royalisten: usch vad hemskt... Hade också funderingar på att ringa sierskor men det känns ändå ganska osäkert.. kikade på hitta.se men det fanns så många dennis..? förmodligen har min lilla gubbe gått och lagt sig någonstans också. Man tittar på bilder på honom och han ser ganska trött ut ändå.. det ser nästan ut som han har rynkor.

Mercedes och Mary-Jane: tack så jättemycket.. det är jobbigt nu när det är frost och kallt ute. man själv går och huttrar i vinterjacka och tjocka tröjor, men min kisse då?

• TweleGirl

Jag kommer nog sitta här tills jag blir gammal och hoppas att han en dag kommer tillbaka... men det har känts hela tiden som att han är på vift nånstans och att han snart kommer tillbaka igen... jag vet inte, men det verkar så konstigt att han skulle lagt sig för att dö när han var så pigg på morgonen! Så nej, han kommer.........

• TweleGirl

...drömde att han fångade TRE råttor inatt! varav den minsta höll han i svansen och snurrade runt runt runt under magen... så han e nog mätt nu.

• TweleGirl

Tack Chino!! Ja, han har en tjock och fin päls och är en riktig fighter... det sa jag till honom ungefär en vecka innan han försvann, att han var så duktig och hade fått så fin vinterpäls.....! kanske tog han sig ut på ett litet överlevnadsprov efter det...

• TweleGirl

Ellagos: usch vad hemskt... Jag vet hur det är när katten klänger på dörren och VILL gå ut trots snöstorm och 20 minus. Men vad gör man inte...? så typiskt...

• TweleGirl

Lilla mej: ja, jag har pratat med alla grannar på gatan faktiskt... även satt upp lappar och de har lovat att hålla utkik. Jag bad dom speciellt tänka efter om de haft någon bod eller liknande öppen under just den helgen och de har kikat i garagen och så.. om han kommer tillbaka till gatan igen vet de att han varit borta iaf och då skulle de plinga på dörren.

• TweleGirl

Chino: hihi... Han gillar makrill också, fast han tål det inte... men om det får honom att komma hem så... *dukar upp en stor rökt makrill på silverfat*

yogi: hon har telefontid mellan 9-10 på tis-tors. ska ringa på tisdag morgon och hoppas att hon har tid med mig då. Kan inte helgen vara slut snart??

ni är så gulliga allihop... ger mig nytt hopp hela tiden!! tack ska ni ha!!

• TweleGirl

Hailey: nej, han hade inget halsband.. men jag var snabb med att sätta upp lappar och prata med grannarna så jag hoppas ingen som bor lååångt bort har tagit honom i så fall.. de står nog inte ut med honom länge iaf. Kollar på alla stockholms katthems sidor, har ringt djurskyddet, veterinären och polisen.. ska ut med lite fler lappar imorgon då de flesta åkt ner. sen är det bara att fortsätta vänta.. jag tror han finns där ute nånstans.

sankt helena: ja, det stämmer!! de håller på med vägarbetet i korsningen där man svänger av mot oss, har länge funderat på att prata med dom.. borde nog göra det.. hm...
    vi flyttade till huset för ett år sen, kanske kände han sig inte hemma här. inte lika som i lägenheten, det märkte man. kanske hade hon som bodde innan här katt..? det är ett dödsbo och luktar väldigt "gamalt" i huset, men han slogs ändå för sitt revir här. värre än förut! och ville alltid vara ute, till skillnad mot där borta...

thealea: ett helt år?? hur ska jag klara mig?! hade någon tagit hand om katten under tiden..?

• TweleGirl

det är 4 mil skog till vår gamla lägenhet, så det är möjligt att han är på väg dit.. kan det vara så efter ett år..?

• TweleGirl

Wow.. jag är så glad! det må hända löjligt (och katten är ju inte hemma än) Jag försökte nå "Anna-Lena" men utan resultat så tänkte jag, va sjutton, jag ringer nån annan! hittade en sida med sveriges ledande medium varav en man som kan djurkommunikation och även hitta borttappade saker. så, bära eller brista! Jag ringde upp.
    han sa: Tjaboo lever. han har blivit skrämd av någonting och gömt sig under ett uthus där han legat och tryggt. han är ca 2km hemifrån och är INTE skadad. Han har fångat några SMÅMÖSS (reagerade just på detta ord eftersom han ju bara har två tänder och därför bara kan ta ungarna) så han är inte jättehungrig, det är han inte. han har hållt sig undan och det är inte många som har sett honom (ingen har ju hört av sig på lapparna, till polisen etc) Han sa att det ser ut som att han tar sig hem på egen hand. wow...... förra gången vi ringde ett medium hade hon rätt. måtte denna man ha det också... nu är det bara att vänta. nytt hopp i stugan!

• TweleGirl

kan tillägga att man sett grävlingar i vårt område...!!

• TweleGirl

Ja!! Nu ska jag bara vänta. han mår bra och har fångat sina bebismöss så nu ska jag snart duka upp makrillen...

Chino: nej, han gav den nog på trynet i så fall... kanske var det en kossa som skrämde honom? finns en ladugård här neranför.. Typiskt min klantkatt att råka ut för trubbel.

Kidsen: åh vad skönt att hon kom hem!! jag drömde att Tjaboo gjorde det häromnatten och jag SPRANG in och skrev det fortaste jag kunde här: KATTEN ÄR HEMMA!!!! hihi...

• TweleGirl

Yogi: nej, mina föräldrars katt jagade grävlingen och inte tvärtom!

Mercedes: ja, eller hur? det tycker jag med. orkar inte vänta längre nu! det kliiiar i fingrarna... vill bara gosa med hans skrynkliga kinder!!

• TweleGirl

fisbubbla: det finns massor av ladugårdar här och det är skog åt alla håll. vi bor lite på landet så jag kan tänka mig att det finns många små torp och liknande med fallfärdiga uthus. jag ska kolla upp i vilka områden han kan vara så ska jag ut och kika sen i helgen.. det är så svårt när man jobbar från morgon till kväll men har han inte kommit innan helgen ska jag ta en tur ut på grusvägarna här.

• TweleGirl

Ingen kisse... Var upptagen hela helgen med Fars dag middagar och annat så hann inte leta ordentligt då heller!! men håller ögonen öppna vart vi än far och håller koll på katthemssidor och grannen hade sett en katt som inte var Tjaboo, men som han ändå sett, så det är många ögon öppna iaf. Det känns som att man inte kan göra mycket mer än att vänta? det är ju skog ÅT ALLA HÅLL här..!

• TweleGirl

Ja, han borde _blåsa_ hem om inte annat! han kan ju vara borta lääänge... kanske nån trevlig gammal dam som ger honom mat? och får sällskap framför brasan.. innan han skuttar hem igen...

• TweleGirl

hihi... ni e så gulliga.. precis som man börjat ge upp hoppet igen!! eller, det skönaste vore nog att veta att han inte låg ute om nätterna och frös, men samtidigt.. jag vill ju ha hem honom!! men idag är det sol, då ligger han nog och tinar någonstans.

• TweleGirl

Hej allihop! Min Tjaboo har fortfarande inte kommit hem och jag tror inte han gör det heller... han har varit borta 7 veckor idag och det känns bäst att "veta" att han inte kommer hem igen. då slipper jag tro att han är hungrig och kall... Samtidigt är han såklart sååå himla önskad OM han kommer tillbaka, men det ser jag som ett mirakel. Hur som helst så var den sista morgonen så här i efterhand en helt perfekt morgon.. mycket gos och han var väldigt glad. så samvetet är rent och det känns toppen! Vissa saker kan man inte rå för, och alla dör vi nån gång.. jag slapp ta det avgörande beslutet om avlivning, han skötte nog den biten själv... eller naturen kanske? självklart saknar jag min kisse, men han hade det bra som sagt. Kram på er alla!

Svar på tråden Min katt e borta....