Hjälp med potträning
Iofs kan jag förstå personalen på dagis men tycker ändå det är underligt att de föreslår att sätta på honom blöja igen. När man "pottränar" tycker jag det är viktigt att vara koncekvent, han KAN ju kissa själv men om ni tvekar och tar fram blöja titt som tätt har han ju ingenting att "kämpa för" så att säga.
Jag tror nog att hans kissande har ALLT att göra med att han blivit storebror. Försök att få med honom lite mer när ni pratar kring bebisen och blöjorna på små barn.
Jag tror mest på att inte ta allt så "seriöst" eller hur jag ska säga - tror NI att han är redo att vara utan blöja tycker jag ni ska ta bort den och inte "erbjuda" blöjan och bara torka upp det som kommer vid sidan, utan att kommentera. Ni får påminna fler gånger och även försöka få personalen på dagis att "jobba" lite med honom kring toalett-besök och rutiner. Ibland hinner de kanske inte, men det är ju inte hela världen om han kissar på sig då och då? Ha mycket extrakläder på dagis för att byta.
Min tjej på 4 år kissar på sig ibland, kanske 2 gånger i halvåret. Hon var rätt tidig med att bli torr, både på dagen och natten och det är helt "naturligt" att ibland inte hinna till toan. Vi gör ingen stor sak av det, tar bara hem påsen från dagis alt lägger blöt trosa i tvätten. Hon VET att hon ska gå och hur hon ska göra, bara att hon glömmer bort det ibland ![]()