• FlaxMamma

Pulverdiet? Här tipsar och stöttar vi varandra! del 3

Pulverdiet? Här tipsar och stöttar vi varandra! del 3

Här kan vi prata av oss och hjälpa till.. För visst är vi flera som pulvrar?
    Vad använder du för pulver?
    Hur mkt vill du gå ner?
    Hur mkt har du gått ner?
    Hur länge har du hållt på?

Ni får alla vara med!
    Men har du negativasaker att säga så kan du vända tillbaka direkt... :)

Första tråden är nu stängd och vi får se om alla hittar hit igen.. :)
    Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-64/m46907446.html

Andra tråden är snart stängd:
    här är andra tråden www.familjeliv.se/Forum-11-258/m49174314.html

Är det något speciellt ni vill ha in i TS så säg bara till=)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 14:29
    Tips på olika pulver sidor:

www.vlcd.se
    www.cambridgekuren.se
    www.godbalans.se
    www.nutrilett.se
    www.allevo.nu
    www.xtravaganza.se
    www.modifast.se
    www.naturdiet.se
    www.herbalifeww.com/se/

KETOS förekommer ofta i tråden så jag kan passa på att skriva vad det är:

Under de första 2-5 dagarna på dieten börjar kroppen sakna ditt kolhydratintag. Kroppen och hjärnan behöver kolhydrater för att fungera och när dessa saknas så ser sig kroppen om efter alternativa energiresurser. Förbränning av dina glykogendepåer påbörjas. I samband med detta tappar du en hel del i vikt. Beroende på kroppshydda så försvinner 1-4 Kg i vatten och glykogen. Dessa förråd kommer du att fylla på när dieten har sitt slut. Har du gått ner väldigt många kilon kommer du dock inte att gå upp riktigt lika mycket i vatten/glykogen när du börjar äta igen. Räkna med ett viktpålägg om ca 2Kg.
    När dessa energiförråd är slut så kommer kroppen att vända sig till nästa energidepå, fettreserverna! Fettförbränning är poängen med dieten och är också vad som kommer hålla dig vid gott mod och hälsa. Under denna förbränning som produceras stora mängder Ketoner och du har nu hamnat i en ?fas/process? som kallas för Ketos. Du omvandlar helt enkelt Fett till energi.

Ketonerna är dina bästa vänner under en VLCD-diet. Hjärnan älskar Ketonerna och du kommer att känna dig piggare än på väldigt länge. Hungerskänslor m.m kommer också att vara som bortblåsta.
    Vad är Ketos?
    Svar: Ketos är ett metaboliskt tillstånd som uppstår i samband med att fettförbränning. När fettet bryts ner till fettsyror omvandlas dessa till ketonkroppar av levern. Man kan säga att ketonerna är en biprodukt när fett blir till energi. Ketos i samband med VLCD sker kontrollerat och är ofarligt.

Testa om du är i ketos med ketostix som finns att köpa på apoteket för 85;-

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-05 08:27
    Här är resultattråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m52269247.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-09 13:06
    Tips på en till pulversida: www.sophiakuren.se =laktosfritt
  • Svar på tråden Pulverdiet? Här tipsar och stöttar vi varandra! del 3
  • jagvetefan

Nej vi får bli bättre!!

Här är dag 8 till ända!! :) Det går hur bra som helst!!

Hur går det för er andra?

• Sallets

Det går bra, fast jag är döhungrig! Andra dagen idag. Är på jobbet också och de är lugnt så det enda jag tänker på är mat. Men det är bara och stå ut. Längtar tills tredje dagen är slut och man får massa energi. Tänkte ta och rensa i källaren :)

• jagvetefan

Jag är på dag 9 nu! Skönt att ha gjort de första jobbiga!!
    Håll uuuut!! :) Snart är du där oxå! :)

• jessilin

Va duktiga ni är!!
    Jag avundas lite de snabba resultaten från ren-kur-racet, men tänker att nu är min läroperiod i hur jag ska äta i kombo med träning för att ta mina sista 6-8kg.
    Elle, jag vet inte om det är sista, men just nu tänker jag så.
    Svårt det där när man aldrig varit normalviktig som vuxen..
    Men hejaheja på er iaf.
    Snart ska jag iväg och ha hemkunskap med mina kids.
    Dom ska få göra Quesadillas. Nåt av det bästa jag vet. Men jag tror jag hoppar det faktiskt, vill hellre äta med junior ikväll och jag gissar att den ostmängden blir hela min kvot för dagen :)
    Tänker även utnyttja min möjlighet att flytta arbetstid ikväll, Lägga en timme hemma så hinner jag träna innan jag hämtar junior.
    Jo, så får det bli :)

Kram på er!!          

• tessum

Hoppar in i tråden =)

Jag är inne på tredje dagen nu och det känns som att jag svälter! Det gör kanske inte saken lättare att jag jobbar med mat och måste provsmaka en massa varje dag.

För att peppa er andra lite så vill jag berätta att jag gick på pulverdiet i slutet av sommaren i 4 veckor, gick ner 10kg och tappade motivationen senare men har bara gått upp 2 kg sedan dess. Så det stämmer inte alls att man går upp allt och lite till när man slutat som många påstår.

Jag gifter mig på 7½ vecka och har förhoppningar om att gå ner 10kg till innan det. 

• Zebrasoma

Hej alla! Kort om mig. Startvikt 120kg, mål 88kg, har tänkt köra pulver/shake fram till mål. Jag är har kört Xtravaganzas helfart i 9 dagar och har tappat ca 9 kg sedan dess, 4,5kg förta två dygnen. Problemet är att jag fortfarande är trött och matt. Har dessutom helt SJUKA matfrossafantasier. Blir inte bättre av att titta på Sveriges mästerkock - vilket måste klassas som ren tortyr om man är så ätsugen som jag är. Har läst att det tar upp till 12 dagar innan en del (mig tydligen inkluderat) tappar hunger och tröttheten.

Lycka till alla!

• jagvetefan

Välkommen Zebrasoma! Bra jobbat!!

♥ (¯`°?.¸ ♥ Amina o3o328 ♥ Benjamin o51oo4 ♥ Zackarias o7o63o ♥¸.?°´¯) ♥
  • jessilin
    Zebrasoma skrev 2013-01-09 10:52:16 följande:
    Hej alla! Kort om mig. Startvikt 120kg, mål 88kg, har tänkt köra pulver/shake fram till mål. Jag är har kört Xtravaganzas helfart i 9 dagar och har tappat ca 9 kg sedan dess, 4,5kg förta två dygnen. Problemet är att jag fortfarande är trött och matt. Har dessutom helt SJUKA matfrossafantasier. Blir inte bättre av att titta på Sveriges mästerkock - vilket måste klassas som ren tortyr om man är så ätsugen som jag är. Har läst att det tar upp till 12 dagar innan en del (mig tydligen inkluderat) tappar hunger och tröttheten.
    Lycka till alla!

Heja dej!! Och välkommen!
    Ett tips från mig, som jag gjorde för att hålla motivationen och få mig ett fniss som start på dagen
    Jag skrev "Heja! <3 " på min badrumsspegel från dag 1
    Sen skrev jag veckovis    upp mina resultat.
    På ren kur va det oerhört motiverande att varje dag se, minus efter minus i en lång rad.Utan att se siffrorna på vågen.
    Dessa är ju irrelevanta när man är på väg ner liksom :) 
    Gört!
    Dock suddade jag detta i helgen då ja fick herrbesök, men iaf :)   
    HEJA DU!!! :) 
Svar på tråden Pulverdiet? Här tipsar och stöttar vi varandra! del 3