Özlem skrev 2010-03-09 18:33:18 följande:
HejJag har en son på 3 år som inte har börjat prata.Han kan säga några ord men de är väldigt få.Jag började med tecken innan vi kom till logopeden och vi tycker att han vill kommunicera mer.Vilket är jätte kul och skö
nt.Vi har även fått en tid hos psykolog för en utredning.Ska bli så skönt och få veta om det är något mer som ligger i bakgrunden till hans icke tal.Logopeden har bara träffat honom 2 ggr men hon tror min son har pragmatisk språkstörning.Han har ingen problem med hörseln.Vilken ljungel det finns om takk. Böcker,spel,cd osv. Det är så svårt och veta vad som e prisvärt.Det är inte så värst billigt heller.Vet ni om man får bidrag till vissa inköp?mvhözlem
Låna på biblioteket, låna av vänner, testa.. kolla om skola/förskola har något material att rekommendera, sp ped brukar ha en hel del.
Vi har teckenhatten 1+2, sånghatten, hopphatten, Sånger med tecken, sagor med tecken, teckenmemory, Bildbas tecken, Communicate in Print, Communicate by choise, teckendocka mm, mm, mm.. Skolan har en massa annat från Hatten förlag.
men det bästa materialet finns i Irene Johanssons Karlstadmodellen, jag har alla henne böcker om språkutveckling.
http://teckenhatten.com/ har mycket bra material för språkträning, rekommenderas verkligen!