• miss Y

    Mitt nya liv tråd 7

    Maddisen:
    jag menade inte att du skulle brodera, jag bara menade att jag gör sånt ibland när jag behöver göra ngt jag tycker är ql. det jag syftade på är att du kanske hade ett intresse sen länge tillbaka som fallit bort, precis som brodering och ritning har gjort för mig??

    Öken blomman:
    visst är det det!! men samtidigt så kände man inte samma fascination som när man gjorde första KUB:et. men det var härligt att se att den rörde på sig så mkt och hela tiden. mkt plats ännu. å skönt att man vet att allt är tipptopp och att man har normalt mkt fostervatten.

    nu ska jag bara börja ta kontakt med försäkringskassan, men jag bävar lite inför det här med ekonomin. jag har ju fått rejält löneök och vill inte ta förra årets årets lön men jag har inte fått allt retroaktivt. jag har fått det stora ifrån januari men inte det mindre som ska gälla för april å så ob:t oxå å min löneförrättare för semester ett bra tag till. å måste ta å fixa detta och så måste jag in med ansökan om HP men det ska ju min chef göra åt mig å hon har semester oxå ett tag framöver.

    härligt det låter, men jag måste ju säga att det är lite kallare i Götet än på många andra platser. I småland smälter man bort i värmen.

  • miss Y

    öken blomman:


    ja, det känns som det har blivit mkt skumt med FK. allt är svårare och krångligare. hatar det sätt sjukskrivna blir behandlade på. läste om varför det har blivit som det blivit, intressant läsning. Sossarna påbörjade processen att förändra FK, tyvärr fick de inte slutföra den påbörjade processen då det blev val och alliansen vann. Detta gjorde att de tog över men slutförde inte som sossarna hade tänkt utan snabbade på processen så att det blev ngt annat av det än vad det var tänkt...


    intressant å se vad som händer nu efter nästa val. å minns förra året hahaha fick en utskällning av en paranoid tant på 80 bast. jag och min sambo röstade då på olika ställen då vi inte officiellt bodde ihop men vi gick turen ihop. när jag röstade väntade han utanför och när han röstade stod jag å väntade utanför. helt plötsligt när jag bara vänt mig om å tittat in i lokalen så börjar hon skrika om att det här är hemligt och bla bla bla precis som jag skulle se ngt. det enda jag såg var en bänk och att folk gick runt å tittade på lapparna som låg där. jag svarade inte, blev så förvånad över att bli beskylld för ngt. jag ser ju verkligen ut som en spion...not. risk mot sveriges säkerhet för att jag tittade in i lokalen.


    Maddisen:


    ja, en badmintonklubb. det brukar finnas även på små orter. det brukar faktiskt även finnas spelsällskap av olika slag...fast de kan vara svårare att finna.

  • miss Y

    jo, de såg ju möjligheterna i den förändrade processen av FK att komma åt fuskarna, men det drog med så mkt mer... klart man inte ska vinna på att vara sjukskriven eller arbetslös, det är ju oxå helt fel. stör mig även på de regler de ha satt upp för max 75 dagar upp till heltid vilket gör att folk inte kan ta deltidsjobb eller timmar för att få in en fot, för de har inte råd. i dagens dyra samhälle behöver man ha nästan två heltidslöner för att få livet att gå runt när man är en familj.

    jag har ju personligen vunnit på alliansens förlag. jag har fått sänkt skatt och sänkt fackavgift. jag är ju en (liten) vinnare för att jag har ett fast jobb. men jag klarar inte av att se de orättvisor med medför för andra. jag vill inte heller att det ska bli mer nerskärningar inom landsting och kommun, vi har det hårt åsatt som det är personalmässigt och de sänkta skatterna har medfört mindre inkomster och därmed uppsägningar inom just dessa sektorer. mitt jobb är väl relativt säkert, vi är så liten personalstyrka att vi inte kan bli mindre och jag har den tjänsten som endast finns en av inom gruppen och ingen annan inom gruppen kan ta över den då de saknar advekat utbildning, men man vill inte att det ska bli mer neddragningar. det är brukarna och patienterna som blir de som lider mest i slutändan... å jag hör ju av min sambo att på sjukhuserna får de springa arslena av sig för att hinna med allt då det är så knapert med personal.

    det är ju nästan så man bävar att åka till BB när det är dags. det känns som man blir hemskickad om man kommer 1 h för tidigt och så får man åka hem innan man ens har fattat vad som hänt. å detta är jag helt övertygad beror på de neddragningar som har skett. BB`s läggs ner, mer å mer patienter ska få plats på de ställen som finns.

  • miss Y

    Öken blomman:
    inte ska du känna dig "low life", hoppas du inte gjorde det nu när jag råkade nämna utbildning och jobb?? många jag jobbar med har ingen utbildning och ibland avundas jag dem, de har tiden som student kvar. de kan fundera verkligen vad de vill göra och har möjigheter att ändra riktning. jag gjorde mina val för tidigt i livet.

    borglig regering har aldrig i historien suttit mer en period, alltså 4 år. den bästa tid vi i Sverige har haft var när Sossarna fick majoritet i massa härans val på rad. nu för tiden finns ju knappt ens möjligheten till en majoritetsregering och då måste man samarbeta och därmed kompromissa med det man lovade i valet och kompromissa med sin politik. ibland kanske blir det bättre men vetitusan. mkt svårare att få igenom förändringar helt klart. det kan irritera mig när människor på gatan gnäller "de lovade ju det där å det där men titta nu". "ja men för fan har jag lust att säga de har inga möjligheter längre att genomföra det då de måste kompromissa med sin ideoligi för att huvudtaget få igenom några förändringar". det är väl därför det har blivit så poppis med allianser... gemensamt förhållningssätt redan från början, då kompromisserna kommer innan valet. men det är synd på sätt å vis tycker jag...alla partier blir till slut samma sak.

  • miss Y

    LP84:
    instämmer det där med rik och fattig men det är ju alltid den politik borgarna fört. sen så har väl en annan fått det bättre trots att jag inte är rik men jag har det tryggt med anställning, frisk, etc.
    det känns som de har en förväntning att alla har samma förutsättningar, att alla kan nå lite långt, att är man arbetslös, sjukskriven, förtidspensionär så är du typ en dålig människa, inte att det är omständigheter eller sjukdomar som ställer till.

    jag glömmer aldrig Reinfelds kommentar till en tvåbarnsmorsa som var sjuk: har du barn kan du oxå jobba.

    det jag menade med tyvärr kring moderkakan var ju det att jag så sällan känner bäbis, det blir så stötdämpande. bäst är nog att ha den uppåt mot revbenen, men det är nog en mkt ovanlig position. tycker det är ett tjöt om jag känner ngt å den frågan har jag fått i hur många veckor som helst.

    måste ju säga att det verkar som ni har det gott i sommarvärmen. njut på!! kom tillbaka sen när du känner för det =)

    öken blomman:
    grejen är väl den att ju mer lön du har desto mer i plånboken har du fått i skattesänkning...men de vill mörka det genom att ha i åtanke att de med låg lön ska jobba mer och på så sätt få mer i plånboken procentuellt.

  • miss Y

    öken blomman:
    vad härligt det låter =)
    jag har nu sett första Twilight-filmen, bättre än förväntat.

    jag tycker det är lite jobbigt med de där frågorna om jag känner ngt, jag tror jag fick min första fråga v.10 av en som har barn sedan tidigare. känna en bäbis som är knappt 4 cm typ eh nä... å en annan som blev helt paff när jag berättade att vi hade gjort UL i v.10 och v.12, för hon trodde det bara var några celler då och hon har oxå barn. man märker vilka som hänger på FL

    jag måste fråga er tjejer om en sak - graviditet å drömmar. jag drömmer sexdrömmar varje natt flera gånger om och det är så detaljrikt så det är helt sjukt. normalt?? inatt har jag haft sex med en ung Slash (Guns n´Roses, när de var som bäst). fråga mig inte varför, har då aldrig sett honom som attraktiv. Men det är banne mig varje natt och vaknar jag å somnar om forsätter jag i samma spår. sexfixerat undermedvetna

  • miss Y

    sexdrömmarna började för någon vecka sen å är typ varje natt. gått ifrån ex, till sambo till Slash. vart ska det sluta??? å fokus är faktiskt att jag ger oralsex. sjukt vad en graviditet kan göra med en. vanligtvis drömmer jag om sex 2-3 gånger per år.

    skräck har jag ju vanligtvis så jag ska inte klaga. lite roligare så här
    hehe du är inte ensam om att drömma om Edward, han är dock för kantig och har för manliga drag för min smak. men jag kan förstå att många drömmer om honom...

    en sak som känns underbart är att min sambo och jag har fått lite tillbaka till varandra-känsla. inte nykära men det är mer närhet på ett annat sätt och massa fokus på min mage. vad gjorde vi innan??
    vi funderar på att boka könsUL, för att vi vill veta. alla som har sett UL-bilderna säger tjej och det är vad vi tyckte oxå när vi irl - en stark känsla av det är en tjej man ser. mjuka söta drag i ansiktet och kroppen på ngt konstigt vänster. UL-bilden ifrån v.13 så påminner den mkt om min sambo i ansiktet men undra inte om det var mer jag nu på sista. 6 veckors väntetid på ett sådant UL. är det ngn fara att ha gjort 4 UL?? det känns ju inte överdrivet många iaf.

  • miss Y

    öken blomman:
    men jag gillar inte överraskningar, jag avskyr överraskningar. ska jag gifta mig kommer jag totalvägra möhippa som inte är planerad och där jag har kontroll på vad som ska ske. jag får liksom totalvägran i kroppen av suprises. jag är en riktig planeringsmänniska som mår bra av att veta hur min dag ser ut på ett ungefär, hållpunkter. då stressar jag ner å njuter av ledig tid. sådan har jag varit som barn.

    jag vill mentalt förbereda mig och ta till mig barnet mer. tycker fortfarande att det är abstrakt trots 3 UL. sambon fattar bättre än jag och vill väl mer än gärna att det blir ett UL till. det handlar inte färgval och kläder. jag är lite avogt inställt till hela den där könsbundna färgsättning på kläder å dyl. det känns som den har tillkommit enbart för att andra ska kunna sätta bäbisen i fack - pojke eller flika - då de ser likadana ut i början och på så sätt börja möta bäbisen olika beroende på kön, inte beroende på personlighet.

    lycka till med pottträningen!! låter tjötigt men till slut så...

  • miss Y

    LP84:
    ja precis, man är ändå så fundersam över utseende, personlighet, etc. vi pratar en del om våra likheter och det här med utseende så som hårfärg och ögonfärg känns som det kan bli precis hur som helst: jag är brunett med bruna ögon. finns röda drag i mitt hår å rödhåriga personer i släkten. jag har en mamma med samma färguppsättning men en pappa som är råblond. alla barnbarn hitills är blåögda och blonda  utom en. t.o.m. att brorsan (samma färguppsättning som jag) som är gift med en halvgrek har ett ljust barn. min sambo är råblond med blåa ögon. alla barn som små i hans släkt var råblonda men han är den enda som behållt det. hans pappa var rödhårig som ung och min sambo har rött i sitt skägg.

    ja, det kan bli hur som helst: rödhårig pga bådas anlag, blond då dessa anlag verkar mkt starka hos mig trots att jag inte är det, liten chans på brunett dock. ögonfärg är väl bruna eller blåa. jäkligt spännande. det känns som det lutar åt rödhårig (vilket det så gärna får bli, tycker det är en mkt fin hårfärg) men mest blond, riktigt superblond. vore ql med bruna ögon till men tveksamt.

    skönt att höra att du tyckte att det inte gjorde ngt att veta innan, det känns verkligen itne som det skulle göra ngt. nästan mer vara skönt å veta vad jag kan förvänta mig. ingen fara att göra fler UL??

    ja, värmen är skitjobbig. får hoppas det blir svalare snart. men det känns som det dröjer. det går ju knappt vara ute. på jobbet mår våra brukar inte bra när det är så här varmt å det lär ju inte barn göra speciellt bra heller. usch usch skugga och pool typ om man ska vara ute.

    fick glädjade besked nyss, verkar som vi kan få köpa kompisars begagnade vagn. precis den vi vill ha och med de färger vi vill ha. så himla bra, blir så mkt billigare =)

  • miss Y

    Så nu har vi bokat könsUL. efter diskussioner om varför vi vill, dubbelkoll flera gånger, etc. så ringde jag idag och fixade tid. fick v.27+, precis gått in i v.28 när det blir av så det dröjer över en månad tills vi får veta. läste precis om bäbisen vid denna tid, va stor den kommer vara jämfört med hitills. är glad att vi fick en tid som innebär att vi båda kan vara med, för vi hade lite problem med våra scheman. Han tyckte det var OK om bara jag åkte, men det skulle nästan känts lite taskigt, sticka iväg på UL på egen hand när han så gärna vill se bäbisen. det här ser jag fram emot mer än RUL:et.

    spännande spännande. jag känner nog ung med det här som profylax - en viss egenkontroll och förförståelse för vad som ska komma = mer lugn inom mig. tagit fram HP-ansökan, skickan in moderskapsintyg, bokat tid för att byta framruta, ska ut och provköra ny bil idag (sälja min lilla), bestämt vagn men inte bokat än (våra kompisar hade tänkt lägga ut sin vagn på överpris så jag är inte så intresserad längre, de har massa tillval på den så den blir lika dyr som en ny utan dessa onödiga tillval), tror vi har bestämt säng oxå, dock skötbord är svårt. kort som man är tycker man alla är så höga. ska vara stadigt men inte för stort men ändå praktiskt med fack och grejer. barnstol ska vi beställa en stokke då de känns så himla praktiska - en barnstol som växer med barnet. å så får det bli en maxi cosi som bilbarnsstol, då det funkar med vagnen. dyrt historia det här.

Svar på tråden Mitt nya liv tråd 7