• Snorky

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Det poppar ju upp skaljackor precis överallt nu... kappahls & Åhlens egna tycker jag är jättefina. Vilket utbud det finns. För ett par år sen fanns ju i princip bara pop om man ville ha nåt riktigt bra vattentätt o vindtätt!

• Snorky
    Rosenbarn skrev 2010-03-14 21:17:34 följande:
    Jag var inne på Lindex i veckan  för att reklamera en tunika. De var så otrevliga- klänningen färgade av sig massa efetr 3 tvättar- Förstört massa kläder De skulle först inte ta den tillbaka, då visade jag på alla vita blommor på tunikan de var blå. Oj då får pengarna tillbaka...eller något annat. Men den hade sålts på rea så skulle bara få rea priset- VA!! Då blev jag irreterad och sade de ska inte spela någon roll!! Jag ska ha pengarna tillbaka!! Till slut så ....då tog en annan klänning så hoppas de inte ska strula nu. Man borde spara ALLA kvitton Jag ska lämna tillbaka en annan body jag köpt också då den hade trasig söm Tycker Lindex har mycket fint nu MEN så trist att servicen ska vara så  taskig!
    Ja, de är allt annat än vänliga på Lindex i Örebro... det finns speciellt en häxa där som inte är riktigt klok, otrevligare människa får man leta efter. Hon stod och skrek rakt ut att jag hade dragit sönder ett par jeans en gång när jag skulle reklamera... totalt oproffesionell! Oavsett så ska väl ett par jeans hålla för att dra i, annars måste det vara taskig kvalitet. Sen dess reklamerar jag ALDRIG i den butiken mer.
  • Snorky
    Rosenbarn skrev 2010-03-15 06:11:14 följande:
    Kollade lie igår. Ska man byta en vara kan de kräva kvitto för att byta. Men ska man reklamera en felaktg vara ska man inte behöva ha kvitto- alltså vid en reklmation. Men frågan är vad som gäller som vanligt slitage?ch hur änge sedan köpet Det står dock inte! POP är MCKET mera tillmötesgående! Men fråga alltid bätre än att vara oviss.
    Risken med att inte spara kvitton till reklamation är att de inte vet vad man har betalat för varan och då har jag för mig att de bara behöver betala tillbaka vad varan kostade senast, alternativt ge en likvärdig vara i utbyte.
    Pop är mycket mer tillmötesgående och det är det som är så skrämmande att inte alla butiker har vett att vara det. I längden så tjänar man bara på att vara tillmötesgående. Att inte kunna kompensera när ens varor inte håller måttet är nog det värsta som finns, för vilken kund vill komma tillbaka??? Jag handlar bara en bråkdel på lindex nu för tiden emot vad jag gjort innan, o allra helst så undviker jag butiken i Örebro city.
  • Snorky
    zingo74 skrev 2010-03-21 23:09:55 följande:
    Läser här lite då och då... Är det ngn som vet ang kupongerna som är nu kan man använda dom BÅDE i butik och på nätet? Ngn som testat?
    ja, det går bra.
    Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221, shoppingdagbok: snorkysshopping.bilddagboken.se
  • Snorky
    solstraalen skrev 2010-04-13 08:30:05 följande:
    SUCK Dottern fick pops överdragsbyxor i höstas då FIXs var slut. Hon är snart 4½år, ingen vilde. Hon sitter på knä om hon är i sandlådan, annars typ inge sånt. Flera småhål på knäna inkl ett stort. VA fan liksom?! Lillebror som fänger runt som en vilde har FIXs byxor och som verkar hålla såååååååååååååååååå mkt bättre. Detta lär man väl inte få reklamera?
    klart du ska reklamera de, pop brukar vara bra med reklamationer och eftersom de går ut med att deras kläder ska kunna ärvas, så är det klart du ska reklamera.
    ♥ Neo 2005 och Mio 2006 ♥
  • Snorky
    maggan75 skrev 2010-04-19 17:49:39 följande:
    Jag fick en kupong med 25 % på ett köp oxå  ( ppå kappahla alltså )
    men den gällde väl bara 23-24:e väl?? då det är medlemsdagar?
  • Snorky
    Tullemi skrev 2010-04-19 21:17:00 följande:
    Nu har jag kanske missuppfattat, men ni menar fortfarande KappAhl va? Jag fick ju 2 kuponger idag, de satt i ett litet häfte och kupongerna gäller till 3/5 och på ord.priser.
    jag har fått 3 olika utskick från kappahl den senaste veckan. I fredags kom ett med 25% på ett köp 24-25/4, igår ett med två kuponger på 25% på valfri vara och idag kom en med tre kuponger på 25% (två på barnplagg och en på dam/herrplagg).
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11