• Lejån

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

2 små prinsessor skrev 2010-03-03 19:37:13 följande:
    någon som har tips på var jag kan köpa väldigt smala byxor? Storlek 116 på längden, men ca 104 på bredden... min 4,5-åriga dotter vägrar ta på sig byxor som inte är tajta, men det finns inga byxor som är lagom långa och sitter tajt på henne...
    Villervalla. kanske?
    längtar efter sommar & sol
  • Lejån
    Lalalong skrev 2010-03-06 08:24:20 följande:
    Ser att ni pratar om WS fleecen från Lindex vs Pop. Min dotter är 1,5 månad och jag ska deffinitivt ha en WSfleece-overall. Blev glad när jag såg att det fanns på Lindex till ett avsevärt mkt bättre pris än Pop... Hur stor skillnad kand et vara på en fleeceoverall som de ändå bara ligger i lixom?Men sen blev jag ganska besviken på Lindex. Fisrosa och Fisblå... det är färgerna att välja på. Så jäkla trist!! Men ja, det blir nog en sån ändå. Det är inte värt flera hundra för att få overallen i en starkare färg (Hade spetsat in mig på den underbart fina gröna färgen från Pop...)
    Men fix-overallen är ju inte ljusblå eller ljusrosa? Den finns ju i både mörkblå och turkos... ?
  • Lejån
    Lalalong skrev 2010-03-06 08:42:09 följande:
    I butiken jag kikade fanns bara Windstopperoverallen i ljusrosa och ljusblå. Kollade hemsidan och där finns den visst i svart också. Färgerna på den rosa och blåa ser dock finare ut på nätet än på riktigt.... på webben ser det nästan ceriserosa ut, men i verkligheten är den fisrosa. Någon turkos har jag aldrig sett, den skulle jag kunna tänka mig!
    Tror inte att det är samma overaller du har sett.
  • Lejån
    Matillin skrev 2010-03-12 10:35:58 följande:
    Någon som har fix jackor till sina barn?Har dom kommit ut i butikerna ännu?Varit på semester och sjuk så inte hunnit ut och kika.Köpte fix vindtäta fleecejackor till båda tjejerna förra året i lite större strlk som dom kan ha fortfarande.Skulle vilja köpa någon tjockare vårjacka till stora tjejenVet att dom haft en jacka där man kan ta loss fodret i jackan precis som på Pop-s jackor?Någon som sett en sån i butik?
    Vilka FIX:ar menar du? Det finns FIX ws och fix skaljackor sedan ett tag tillbaka...
    Den 3-i-1 jackan som jag tror att du menar såldes på rean nu då den räknas som vinterjacka. Kanske finns ngn kvar någonstans, beroende på vilken storlek du letar?
  • Lejån
    AochJsMamma skrev 2010-03-13 07:43:12 följande:
    men POP har inte heller en tunnare 3i1 jacka? vet inte vart flera får det ifrån??? Känns som att jag har sagt detta tusen ggr nu, det finns vanlig skaljacka (både hos POP o Lindex) som man kan köpa en vanlig fleece eller annat att ha till, detta ingår alltås inte. Sen så finns det vinterjackan, 3i1 som refereras till ovan, det är en vinterjacka, är vadderad samt har avtagbart fleecefoder. Någon skaljacka med avtagbart fleecefoder finns inte! Så, nu har jag sagt det en gång till...
    Amen!
  • Lejån

Klurar på vad vi ska köpa... Bara skaljackan eller skaljacka och ws-fleece.
    Använder man dem tillsammans?

• Lejån
    Xgirl83 skrev 2010-03-13 13:34:51 följande:
    Nej inte tillsammans vad jag har hört. Men jag tycker att man har användning för båda. När det inte är jätteblött ute så tycker jag det är så skönt att de inte behöver jacka, en windstopper känns ju mer som att ha på sig en tröja i smidighet.
    Tack, jag försöker hitta argument för att vi behöver både och. *haha*
  • Lejån

Färgtips på FIX skaljackan?

Ska ha en till lillebror och en till storasyster. Hon vill ha rosa men jag klurar på att den lär bli vara mer brun än rosa direkt...

• Lejån
    h80 skrev 2010-03-13 19:43:53 följande:
    Hur är skaljackorna o fleccen från fix i storlek?
    Provade idag och tycker att de är normala till stora. På lilleman så satt 86 bra, men vi kommer nog köpa en 92 iaf så att den räcker till hösten också. 
    Fleecen var lite mindre men rätt långa ärmar. 

• Lejån
    h80 skrev 2010-03-13 22:01:57 följande:
    Tack! Funderar på 86 eller 92. Hur stor är din kille.
    Vet inte exakt men ca 86 cm och 13 kg skulle jag tro. Länge sedan vi mätte.
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11