• star67

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Ruso skrev 2010-08-14 23:51:20 följande:
    men du... jag tyckte du skrev att hans fötter var 200 mm och skorna 210-213 mm?
    Det kan väl inte stämma om det är str 22...  blev lite förvirrad, du skriver också att foten är 13 cm...
    jo deras mätare var så, det var med mm, men när jag kom hem jag mät hans fot och den var 13 cm. ska kolla imorgon igen.

men de brukar inte göra 70% på skorna??
  • star67
    Cacan skrev 2010-08-15 12:41:37 följande:

Hej!

Jag provar oxå min fråga igen, ang sjömansdräkten på lindex. Har hört att de har haft en, nån som vet om den finns kvar?

nej jag tror inte men kolla på butiken jag såg några som var på rea. kolla på tradera!
  • star67
    Xgirl83 skrev 2010-08-15 13:32:47 följande:
    Ingen som vet nån flickmösa som (helst) går i marinblått som kan göra en marinblå pop-overall lite roligare? Röd känns trist.
    jo ålens hade pippi mössor på rea marinblå/randig vit.
  • star67
    etindris skrev 2010-08-15 15:28:16 följande:
    Overaller menar svart + turkost till sonen

Röd overall med röd mössa till dottern eller svart overall med cerise mössa?
    jag tycker röd är finare till flicka än svart.
  • star67

Xgirl83 skrev 2010-08-15 14:43:07 följande:
    Hm, ok, har tyvärr ingen Åhlens i närheten. Var den flickig då, eller såg den typ bara ut som pops randiga mössa? Dotter älskar ju Pippi dock så det kanske hade varit en hit.
    ja den var flickig tyckte inte att en pojke skulle ha den. det var en sånt men marin iställit för rosa och vit.
  • star67
    Ruso skrev 2010-08-15 16:08:12 följande:
    Det är ju förra årets overall som är testat där, hittar ingen ny. Det som drog ner är att den inte andades - min undran är om det verkligen stod att den skulle andas förra året?
    Jag kollade i dag, och då står det i alla fall på att den skall andas, och 10000 i vp.

Vår affär hade även hängt en del blåa från förra året fram, 6000 vp... till samma pris... lite fult tycker jag faktiskt... Men jag kollade inte om det stod på dem att de andas. Ibland har jag sett att det står vindtät, men det har ju inget med andningen att göra...
    ja i våra butik hade de ganska många på rea för 250 kr st men bara rosa jag frågade om de har blå kvar hon sa ja men de säljer blå med ord pris.
  • star67

synd att lindex har inte en fin cardigan. någon har tips på en fin cardigan. jag funderar på den men svart tror ni den sitter bra på en som är bara 155 cm lång cardigan är 82 cm lång bak??
  • star67
    Flerbarnstokan skrev 2010-08-15 17:48:40 följande:
    de var ju jättefina! men man måste nog testa om de itter snyggt...blev sugen på en sån i svart...
    fast många har skrivit att den inte är som på bild för se hur den blir!
  • star67
    Coca cola light skrev 2010-08-15 19:50:14 följande:
    Kan man häva en redan lagd order? Jag beställde Fixoverallen igår och idag var jag på loppis och fyndade 4 stycken overaller för 20 kr styck. Två från Hm, en från Lindex och en av märke jag inte känner igen. En i storlek 98, två 104 och en 110. Det bästa av allt var priser samt att jag kände igen säljaren sedan öppna förskolan. Nu känns det dock lite onödigt att även köpa Fixoverallen.
    om de är under behandling går inte men ring imorgon och fråga!
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11