Inlägg från: Enensammamma |Visa alla inlägg
  • Enensammamma

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

När min dotter var 18 månader var hon 80,5 cm och vägde 10660 gram   48,7 cm om huvudet

• Enensammamma
    Griffelfot skrev 2010-09-30 14:26:30 följande:
    Enensammamma: Vad är det du inte ser i BT??
    Dina bilder
  • Enensammamma
    badplats skrev 2010-10-01 22:24:44 följande:
    Är det bara jag som upplever Kappahls kläder som små. Köpte lite grejer till dottern idag i storlek 80. När jag kom hem och skulle testa det på henne så satt de perfekt även om hon bara är 72 cm och drar 74 i de flesta kläderna, har lite 68 kvar... Är det någon annan som har märkt det här?
    Mkt små ja. Jag går alltid upp en strl

Hm tycker jag är STORA
    zasata skrev 2010-10-02 07:10:47 följande:
    Har ni sett detta testet?
    www.gp.se/konsument/tester/1.447244-dyrast-ov...

Nu blir jag osäker på om jag skall byta min fix overall till en didriksons.. kan man det utan kvitto? vad har ni för erfaranhet av fix?
    Häng inte upp dig så mkt på test. Fix är en bra medel overall. Satsa på ett bra underställ i ull till istället
  • Enensammamma
    Fredriks Mamma skrev 2010-10-02 10:42:22 följande:

Jag är oxå väääääldigt osäker! Men har bestämt mig för att använda fixen!

Didriksons är ju väldigt snygg!! Och overallen ska ju ärvas... så kanske bättre med tanke på slitstyrkan?

BYTA??

Jag tror didriksons är värdelösa och passformwn är jättekonstig. Supersmala och tighta
  • Enensammamma
    Ruso skrev 2010-10-02 21:46:18 följande:
    Man skall inte stirra sig blint på ett såhär test. Jag vet många didriksonsägare som har varit jättemissnöjda med sina överaller. Har en kompis som hade till sina små förra året, coh vill INTE ha sådanna i år. Stel och klumpig tyckte hon, och  jag har för mig att den inte var helt vattentät...
    Har hört samma flera ggr.

Förra året fick tex REIMA dåligt i testet och vår Reima var UNDERBAER. Ungen kunde typ duscha i den och var aldrig kall eller varm. Inte något slitage på den blev det heller. Testet görs ju inte med barn i overallerna liksom
  • Enensammamma

Jag köpte detroit harmesjeansen till dottern. Det står adjustable waist på dom. Vart tusan då?? Obestämd

Dom är ju gigantiska och trillar av nu ju

• Enensammamma
    Xgirl83 skrev 2010-10-03 18:17:04 följande:
    Det är resår och knappar i midjan (på insidan). Jag köpte ju också dem till dottern men hon har kommit in i en klänningperiod så hon totalvägrar ALLT utom klänning. Så alla tröjor och tuffa byxor jag köpt till henne nyligen ligger i garderoben mer eller mindre oanvända. Jag funderade på om jag skulle lämna tillbaka haremsjeansen eftersom lapparna fortfarande sitter kvar, men nej, de är så snygga så jag sparar dem till lillebror.

Angående bildtråden så tycker JAG att det är bättre om man kommenterar bilderna i denna tråden, annars blir bildtråden också mer som en prattråd även om man "bara" har tänkt kommentera. Det är så vi har gjort innan också, att allt prat sköts här.
    Det finns inga knappar i dom, lovar men det står det på lappen som satt på byxorna. Skumt

http://www.lindex.com/se/Product/Product.aspx?id=8783794&styleid=8783786&path=3403475;3215210;3232580;3456311;111365;1357440
  • Enensammamma
    Skytten75 skrev 2010-10-04 13:52:44 följande:

Hur har ni med vinterkläder, har ni både fodrade regnkläder, vinteroverall, vinterjacka och termobyxor?

fodrade överdragsbyxor, overall, en vinterjacka ifall vi åker och handlar med bilen och så.
  • Enensammamma
    kalmar brud skrev 2010-10-05 07:39:12 följande:
    Brukar ni köra dom tag 3 betala för 2 på mjukisar och tunna långarmade tröjor?
    japp
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11