Inlägg från: Glittrax |Visa alla inlägg
  • Glittrax

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Glittrax skrev 2010-03-16 10:08:43 följande:
    Nån som vet hur fix överdragasbyxa är i stlk?
    puff
  • Glittrax
    Myran2007 skrev 2010-03-16 13:19:37 följande:
    Jag tycker att de är normala, har dock inget annat att jämföra med. Mín son har 92 på sina sen i höstas (fyller 3 år i maj), men de börjar bli lite korta nu. Hade tänkt hoppa över en strl och prova köpa 104 så att de nya passar i höst, får se om det funkar eller blir tokbylsigt. Finns ju knappar att dra in midjan med (min son är rätt smal och dessa byxor är normala/breda på bredden). Min son har 98-104 i Lindex velourbyxor och de sitter bra, han är val strax över 90 cm lång tror jag.
    ok, min dotter är lite rund, och runt 93 cm så man kanske ska satsa på 104 då på byxorna.. men 98 i jackan eftersom den verkar väldigt stor.. har du jackan?
  • Glittrax
    Myran2007 skrev 2010-03-16 13:33:20 följande:
    Jag har inte skaljackan utan den med fleecefoder i. Den var perfekt i höstas och passar fortfarande men är aningens kort i armarna (enligt mig så de kanske eg sitter perfekt). Vet dock inte om det är samma strl som skaljackorna. Men min son har 98 i den. Han kommer ha 104 i sin skaljacka från pop i vår, vet dock inte hur POP och Lindex skaljackor är i strl förhållande till varandra.
    ok, tack för svar
  • Glittrax
    Skytten75 skrev 2010-03-17 11:14:33 följande:
    Köper ni ny vårjacka varje år i en ny större storlek? Tex om barnet hade förra året 92 men har 98 nu. Eller köper ni varannan större storlek? 92 och sen 104? Så de kan ha kläderna längre.
    I höstas fick dottern fodrat regnställ från lindex, (är väldigt nöjda med det!) det var lite stort då, stlk 98, stort i stlk, finns även extraplats nu men till hösten får vi väl se, hon kanske får ett växtsprång fram till dess!

Men tänker inte enbart ekonomiskt utan tycker ju att de ska kunna röra sig smidigt utan att kläderna är ivägen..
  • Glittrax
    Glittrax skrev 2010-03-17 12:10:48 följande:
    I höstas fick dottern fodrat regnställ från lindex, (är väldigt nöjda med det!) det var lite stort då, stlk 98, stort i stlk, finns även extraplats nu men till hösten får vi väl se, hon kanske får ett växtsprång fram till dess! Men tänker inte enbart ekonomiskt utan tycker ju att de ska kunna röra sig smidigt utan att kläderna är ivägen..
    glömde ju säga att vi kanske testar en större storlek i vårkläder, men vill inte ha det för stort, men visst är det perfekt om de kan ha det länge..
  • Glittrax
    winters skrev 2010-03-19 15:50:02 följande:
    Du skriver i koderna i rutan för internet- och auktionskoder och klickar på Registrera. Du måste ha kopplat ditt Club-kort till din profil för att kunna använda det.Sedan får du 10 % extra på hela orderbeloppet.
    Jag fick 10 % efter att de två 30 % rabbatkupongerna dragits...
  • Glittrax

åååh.. behöver råd angående regnställ/galon....

idag innan dagis fick dottern på sig fleecefodrade bamsegalonjackan, fleecebyxor och galonhängselbyxorna, men ändå hade hon blivit blöt på byxorna innanför och strumpor?...tänkte inte ta på henne vinteroverallen nåt mer då vi har runt nollan nu...

Hon har även fleecefodrade galonbyxor "outwear" från lindex, som blev kvar här hemma men hur står de mot väta?.... galonbyxorna är abeko och trodde de skulle klara vatten, men personalen sa att hon nog fått in snö så därför hon blev blöt. Även fleecefodrade handskarna från abeko blev blöta inuti, är abeko dåliga galonkläder?

Har beställt fix skaljacka och överdragsbyxa, hur klarar de väta? sitta i vattenpölar....

• Glittrax
    Helenapena skrev 2010-03-24 08:33:53 följande:
    Mina barn har fleecefodrade galonkläder på förskolan nu och det fungerar jättebra!! Kläderna står emot all väta och dom fleecefodrade vantarna från Didriksons likaså
    hur är deras byxor? midjebyxor eller med hängslen..? min dotter har midjebyxor men sätter hon sig i pölar så kan det nog rinna in..

Hörde av en personal idag att hon igår hade suttit i en vattenpöl och plaskat med händerna... så det hade alltså runnit in både i benen och handskarna... inte så konstigt då att hon blivit blöt.. men handskarna var utanpå regnjackan så hon måste ha plaskat rejält... 

undrar om det finns galonbyxor som man kan dra åt runt foten?
  • Glittrax
    Helenapena skrev 2010-03-24 13:53:29 följande:
    Hängselbyxor Tycker att det är det allra bästa just för att det oftast förhindrar att vattnet rinner in innanför, som det ju gärna vill göra på busiga barn Är det fotband på så tycker jag att byxorna som oftast sitter åt bra nertill också och vanligtvis är det ju även stark resår längst ner...Inte bara med dessa rgnkläder
    jo ofodrade hängselbyxor har hon,tycker med att detr är de bästa, så hon får ha fleecebyxor i dom, och det är ju fotband på både midjebyxorna och hängselbyxorna som sitter åt, men tydligen inte tillräckligt! det får bli våtdräkt!
  • Glittrax
    maggan75 skrev 2010-03-25 15:49:07 följande:
    Beställde från hemsidan den 16:e men har fortfarande inte fått mitt paket Har mailat kundtjänst nu och kollar om de kan se vad son hänt så här lång tid har det aldrig tagit .....
    Hoppas du får ditt paket snart, beställde också den 16e och 1 v efter var det i butik, alltså i tisdags, har inte hunnit hämta ännu, en kvart efter att jag kommit hem från stan i tisdags så fick jag ett sms att mitt paket finns att hämta i butik! otur! har ju "bara" beställt fix jacka och byxa till dottern, men vill gärna få hem och prova så man kan byta stlk om det behövs!!

Nån som vet om man kan lämna tillbaka det man handlat på shop online i annan butik än på den man hämtade ut sitt paket?
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11