• Yosa

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Någon mer av er här inne som letar/köper 134-140 tjej? Tycker inte jag hittar något roligt till Elin. Bara massa tunikor. Letar mer "tröja" typ gärna velour zip eller liknande. Finns inte det? vanligt "tröja" måste de ju också ha ibland och inte bara söta toppar/tunikor.  Gah!

• Yosa

Tröja och byxa med Body Zone på Kappahl är väl pyjamas? Eller kan man ha det till förskolan?? *sååå fint*

• Yosa

Ska ner till Lindex nu i veckan. Finns de någon aktuell kod som jag kan använda?

• Yosa

Lindex inte öppet imorgon va på butiker som brukar ha söndagsstängt?

• Yosa

Är det alltid samma kläder på Shoponline som i buktiken? Kan man se vilka kläder som finns i butik någonstans eller är det bara shoponline man kan se?

• Yosa
    Tullemi skrev 2011-04-25 19:26:35 följande:
    Ja, jag tror minsann att jag såg en i min butik, fast kanske mer turkos...
    Låter bra! På shop online fanns bara rosa, lila och gröna. Få kolla på stan imorgon
  • Yosa

En fråga till...har aldrig handlat på shop online och har läst att många av er gör det. Läste på infon att man får betala 40kr i frakt om man inte hämtar ut de på Lindexbutik. Om man vill slippa denna kostnad anger man då att hämta ut paketet i butik? hur gör ni? Får ni bara betala expeditionsavgift på 19kr? eller hur går det till?

• Yosa
    jordnöten skrev 2011-04-25 20:06:43 följande:
    Betalar endast 19kr i exp.avgift när hämtar ut i butik, ingen annan fraktkostnad.
    Jättesmidigt ju Du betalar alltså via datorn och sen hämtar ditt paket på Lindex med någon aviseringskod?
  • Yosa
    jordnöten skrev 2011-04-25 20:27:56 följande:
    Yes! Får ett SMS när paketet finns i butik att hämta. Bara visa upp sms och leg när du hämtar ut. Smidigt o bra!
    Verkar ju kanon! Då måste jag registrera mig. Slippa trängas med barnen i butiken. Ofta vet man ju va man behöver och ofta kollar jag ändå lindex sida innan jag åker ner för o veta vad som finns
  • Yosa
    Bikini Blå
    Verkar bara finnas denna typ av bikini på Lindex   (i storlek 134). Bara jag som inte vill ha sån överdel??
    Finns 8 bikini på hemsidan men inte en enda med mer sport-bh-aktig överdel.
  • Yosa
    Bikini Röd
    Denna är ju superfin men finns bara upp till storlek 122. Sätter inte en trekantsbikini på min 6 åring. Fler som har samma "problem"?
  • Yosa
    Allrona skrev 2011-06-01 19:57:29 följande:
    Ja jag vill inte heller att min 6-åring ska ha trekantsöverdel. Vi hittade en bikini på hm som vi båda tyckte var fin
    okey. Tack för tipset! Kanske ska kolla hm´s sida då.
  • Yosa
    Allrona skrev 2011-06-01 19:57:29 följande:
    Ja jag vill inte heller att min 6-åring ska ha trekantsöverdel. Vi hittade en bikini på hm som vi båda tyckte var fin
    Hittade bara likande denna på HM för de över storlek 134

Vilken va det ni hade hittat?
  • Yosa
    Allrona skrev 2011-06-02 09:46:28 följande:
    Yosa - sorry såg inte att du var ute efter 134, min dotter har 128 och där fanns det en fin. Men på hm är ju 128 fortfarande småbarnsavdelningen. Kan inte förstå varför de envisas med att göra trekantsbikinis till så små barn. Det är första året min dotter öht får ha top på bikinin, fattar liksom inte varför en tvååring ska ha bikinitop. Iof behöver inte en 6-åring det heller men det har varit mycket tjat och nu förhandlade vi så hon fick en top jag tyckte var ok.
    Men jag har för mig vi såg en bikini på kappahl som hade sporttopsöverdel så kolla där också.
    har kollat kappahl också och bara hittat trekants från storlek 134 *arg* . tycker som du att de inte bheöver ha överdel och hade det inte ute på sjön förra sommaren. Men nu när vi även ska bada offentligt på en spanien-resa i höst ville jag gärna ha överdel till henne. Tänkte att utomlands så kanske de ändå ska va överdel. Vet inte.
  • Yosa

Vilken tid har Lindex öppet imorgon tror ni?

Kan man byta ett plagg utan kvitto om lapparna sitter kvar på plagget? 

• Yosa

Ja tillgodokvitto tar jag gärna. Tror ni några butiker öppnar 10 imorgon?

• Yosa
    Gurkan skrev 2011-12-27 08:59:05 följande:
    Någon som vet hur svårt det är att få lämna tillbaka (mot tillgodokvitto) på kappahl utan kvitto?
    Sonen fick en morgonrock i julklapp men han har redan en och självklart finns inte kvittot kvar :( 
    Jag  var på KappAhl igår och skulle byrta dotterns julklapp som var alldeles för liten. De bråkade och gav inte tillgodokvitto utan jag fick välja nya varor för samma summa. Skit tycker jag då tillgodo ändå är i just deras affär. Hittar inte så lätt nåt när de ännu inte fått in vårens kläder.

På Lindex var det inga som helst problem. Bytte ett par byxor till större storlek och lämnade tillbaka en skjorta och fick då tillgodo/presentkort på den summan. Det kallar jag service!

Har råkat ut för det förrut att KappAhl har mycket sämre regler/service än Lindex!
  • Yosa

Någon som vet om Lindex eller Kappahl har någon  "barnväska" som axelbandsväska perfekt för discot? Tittade på deras hemsidor för nån vecka sedan men kanske att allt inte ligger ute på deras sida

• Yosa

Finns det någon rabatt-lapp att skriva ut och ta med till butik just nu?

Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11