Inlägg från: Novallie |Visa alla inlägg
  • Novallie

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Coca cola light skrev 2011-07-15 23:12:29 följande:
    Min dotter har helst plötsligt börjat vägra att ha jeans på sig, hävdar att det känns hårt, och nu är det bara leggings och klänningar som gäller. Jag kan förstå henne eftersom jag själv vägrade jeans till jag började högstadiet. Ni som har liknande erfarnheter, hur gör ni med era barn när det börjar bli för kallt ute med leggings men för varmt med överdragsbyxor på förskolan? 
    antigen velour byxor de e lite tjockare alternativt försök hitta bomullsjeans/manschester byxor som kan vara lite mjukare. Var själv jeansvägrare när jag var mindre men köp och prova med dottern och fråga om hon kan tänka sig mer sådana byxor
    H född 091017
  • Novallie
    Enensammamma skrev 2011-07-26 08:49:28 följande:
    Japp super

Men när ska dot FATTA att man inte bara vill ha blå eller svart till kille och rosa till tjej???? Skrikandes Jag vill ha GRÖN ELLER LILA. Rosa rosa rosa jag spyr snart på skiten    
    Köpte en röd på annat håll till sonen, vill verkligen inte ha svart eller mörkblått/ vissa blå som turkost eller liknande så kanske)
    H född 091017
  • Novallie
    star67 skrev 2011-07-29 19:54:12 följande:
    har dem börjat med 50% på rea på butiken??
    såg själv utanför min butik när jag gick förbi idag var inte inne dock
    H född 091017
  • Novallie

lyckades hitta en skaljacka i marinblått med vita stjärnor på lindex  för halva reapriset i hans storlek , lite i största laget men endå. 100 spänn. Så trött på hans bruna. Så det går och hitta lite om man letar på rätt ställe.

H född 091017
  • Novallie

herregud backi lider med dig, ska verkligen killar behöva stå ut med spindelmannen/starwarsKräks och inte lilla söta  starka bamse. Bamse läser dem väl upp till lågstadiet? Hoppas inte sonen börjar gilla honom för 110/116 känns som han kommer ha nästa år.

H född 091017
  • Novallie

kalsongerna finns i strl 122...

H född 091017
  • Novallie

Förstår det, men åtminstone t.om. 5 år tycker jag. och en grabb storvuxen så blir det ju innan med 110/116 vissa fall vid 4,

men backi du får väl köpa kallingar ev. strumpor största i strl 31/33,

H född 091017
  • Novallie
    Finesse skrev 2011-08-03 21:15:41 följande:
    Gissar på att han väger kring 8,5-8,6 nånting.. ska på 5,5 månads koll nästa vecka.. åsså är han nog 70 cm lång.. (dottern vägde 10 kg och var 74 lång när hon var 1 år!)
    Förstår dig fitness, min grabb var också stor, han e född i oktober men hade strl 86 framåt sommaren då var han 75-76 cm lång i juni och vägde 9,5 kg (lika stor som jag var vid ett års ålder) Till hösten vid 1 års ålder hade han strl 92 och var 81 cm lång och vägde väl 10,7 kg någonting, Den vintern hade vi strl 92, strl 86 hade inte räckt. (mot slutet av vintern så var det inte mycket i växtmån alls kvar i 92).
    H född 091017
  • Novallie
    Finesse skrev 2011-08-04 11:11:25 följande:
    Vi har lånat en overall i 86.. så jag köper ingen förrän jag vet exakt hur stor han blir..

låter ju bra, förhoppningsvis så kan han ha den utan att den bli för klumpigt.
    H född 091017
  • Novallie

fix om flickan kan ha den ser snyggast ut.

Min son som inte e riktigt två ännu har jag köpt en jacka i 104 som han kan ha. Lindex dock ej fix

H född 091017
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11