Inlägg från: Novallie |Visa alla inlägg
  • Novallie

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

http://www.lindex.com/se/Product/Product.aspx?id=15808419&styleid=15808416&path=3403475;3215210;3232580;3456311;111365
    funderar på denna till min son, men den känns,lite opraktiskt när den inte tål väta. Men ni pratade om rabatter på jackorna?

Sen så gillar jag denna overall e dem mycket sämre än fix?
    http://www.lindex.com/se/Product/Product.aspx?id=15254866&styleid=15254850&path=3403475;3215210;3232580;3456311;111365
    H född 091017
  • Novallie
    Grukarn var det jackan eller overallen du syftade på?
    H född 091017
  • Novallie
    FamilyGay skrev 2011-08-12 13:42:11 följande:
    Oooh den är så fin. Jag ska köpa den till min 3-åring som finjacka. Det kommer väl att funka sådär för hon är ingen finklädestjej, gillar att leka och busa. Men jag älskar den jackan i alla fall så hon får den om den så bara används när vi ska på kalas. Med ett par fungerande rabattkoder blir den billig. Dock fick jag inte jackrabatten att fungera så får vänta ett par dagar innan jag beställer och hoppas att den snart fungerar.
    Det e nog mer som fin jacka ja, eller när det e avsaknad av lera och vattenpölar.

Får se om han får jackan eller inte, men älskar den hade lätt köpt en till mig själv om det funnits.
    H född 091017
  • Novallie
    aglili skrev 2011-08-12 19:06:51 följande:
    SÅg den röda buddlen i butik idag, det var hjärtan i hättanom jag såg rätt.
    Nja ser inte ut och va så farligt, köper jag den nu endå så lär han inte dö av detSolig

Syns för övrigt på bilden också, men skulle vilja se den i irl innan jag  bestämmer mig.
    H född 091017
  • Novallie
    LisaMona skrev 2011-08-15 09:50:14 följande:
    Kanske nån av er vet?
    Lindex fleeceoverall för baby, den som kommer  varje höst/ vinter i ett par olika färgställningar och kosta 249 kr. Den har övervikbara muddar över händer och fötter, kom som populärt molnmönster för några år sen t ex.
    Har den nånsin funnits i strl 86?
    Jag har fått för mig det iaf men årets går bara upp till strl 80. www.lindex.com/se/Product/Product.aspx?id=152...
    E du med i fb grupperna kan du alltid fråga om någon vet(har). Har för mig att jag såg fleece overall i strl 86 när min son skulle ha för två år sen men inte helt säker Obestämd
    H född 091017
  • Novallie
    LisaMona skrev 2011-08-15 12:56:27 följande:
    Fb-grupperna, är det såna där köp-o-sälj-barnklädesgrupper eller? Tack iaf!

Håller tummarna att man hittar nån beg nånstans. Typiskt, den svartvita som fanns nu i år var så snygg!
    Jupp det stämmer. Håller tummarna annars verkar molo ha i strl 86 på tradera...
    H född 091017
  • Novallie

Låter som min Finesse fast han var född på lite annan tidpunkt på året. Hade ju 86 vid ca 7 månader, så förstår dig att man kan vilja ha en fleece då. Fast kanske går med en vanlig overall också. Annars får du trycka ner honom i strl 80 så länge det går.

H född 091017
  • Novallie

Vet ni om det går och kombinera tag 3 betala för två med 30 % på valfritt barnplagg? Hade tänkt och köpa velourbyxor.

H född 091017
  • Novallie
    lottablom skrev 2011-08-17 20:35:33 följande:
    Det går att kombinera det! Men då blir rabatten bara på ett av plaggen.. Så du betalar fullt pris på en, 30% på den dyraste och en gratis.. Om du förstår hur jag menar :) Det fungerar på dom eftersom det är ett erbjudande som Lindex alltid har.. Hade det varit en "kampanj" eller "rea" sp hade rabatten ej fungerat...
    dvs tre plagg 99 :- st blir det 99:- för ena 69,3 :- för den andra och tredje gratis?
    H född 091017
  • Novallie
    Finesse skrev 2011-08-24 12:46:00 följande:
    å svart å nån till färg.. det var 4 stycken olika.

jag ringde dit och frågade om dom hade fleeceoveraller i 86.. och ja det hade dom. Åkte dit och nej största storleken var 74/80.. kan säga att jag blev lite arg då jag åkt 8 mil (turoretur) bara för det! Sonen har ju 74/80 på kläder redan nu.. 80 byxor är lite korta i benen  
    Finese finns ju en risk att din sone tom behöver 92 i overall! Om han inte lugnar ner sig med växandet Flört
    H född 091017
  • Novallie
    Boosse skrev 2011-08-24 22:48:47 följande:
    Nej, verkligen inte. Japp, Skövde är storstan jag brukar åka och shoppa i. Skall dit på fredag för lite shopping. Ytterkläder till oss båda!
    Bor du i närheten av Skövde? Vet du vart man kan hitta varma tossor man kan ha om barnets fötter när hon sitter i  vagnen?
    Polarn och pyret har endel tossor annars vet jag inte
    H född 091017
  • Novallie
    Silverhaj76 skrev 2011-09-28 08:59:30 följande:
    Är det någon som vet nåt om de billiga FIX overaller på T? Som skickas från Shangai eller nåt? Är det nåt att öita på eller kan det vara stöldgods?
    Också reagerat på, de säljer ju även pop-vantar. visserligen blir man sugen på och köpa till det låga priset men känns inte bra. Vet inte om det e någon andrahands sortering, hälleri, varumärkesstöld(plagiat kopior), osv.
    Verkar som de fått endel possitiva omdömmen i varje fall. Men någon som försökt ta kontakt med säljaren och fråga?
    H född 091017
  • Novallie

Gurkan gillar dem med, hade väl kunnat tänka mig tunnikan på mig själv men tror inte det finns vuxenstorlekar. Överväger tagitsen till sonen de med mer rutor på. Ha som långkalsonger i vinter

H född 091017
  • Novallie

Skulle behöva lite snabba tips på vinteroverall till sonen borde nog vara strl 104. Han är väl 97 cm, och tivlar på att 98 räcker. Han har två overaller i strl 100, den ena en beg. som jag inte vet riktigt var den kommer ifrån, verkar inte hålla tätt i det här vädret utan kändes fuktig innuti efter en dag på dagis(de var ute på förmiddan och hängde i torkskåpet). Den andra är ca 2 cm för lång i benen, men i övrigt sitter på bra. Modellen är sådan att den sitteråt på insidan men i övrigt för bred där nere och hålls inte uppe av overallen.

Känns som jag borde köpa en ny overall, har dock vinterjacka + byxor(det enda som funkar bra). Men köper på rean(känns fånigt och köpa sisådär 1 vecka innan rean även om jag såg att lindex börjat på nätet) så skulle behöva tips på overaller som e bra. Helst rött/grönt/lila/ljusare blått, typ turkost.

H född 091017
  • Novallie
    anette 81 skrev 2011-12-19 19:59:53 följande:

någon som vet om denna är bra?
    Tittade på den med... men skulle också vilja veta hur bra den e.
    H född 091017
  • Novallie

Blev också besviken på lindexrean spec för barnkläder. Var ju bara röda brandbilströjor som reades men de fåtal polisbilströjor som var kvar reades inte isf hade jag gärna tagit. men tyckte att det var rätt lite som reades, verkar som de hellre kör på små reor oftare eller nåt i den stilen för var ungefär samma sak på kapphal och h&m. Hittade bara lite till mig själv där.

H född 091017
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11