• jannah

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

winters skrev 2010-04-21 21:09:08 följande:
    Den här fick flytta hem till oss i dag, så fräsch! www.lindex.com/se/Product/Product.aspx?id=885...
    Jättefin! :)

Synd att den inte finns i nån tjejig färg också... :(
    ¤ Othilia 080524 ¤
  • jannah
    etindris skrev 2010-04-21 22:54:31 följande:
    winters: den är jättefin köpte den och byxorna åt min son häromdagen jannah: jag tycker turkost är båden en pojkfärg och flickfärg. Funderar på att köpa den till lillasyster också. Turkost och rosa passar så bra ihop
    Jo, det har du ju iofs rätt i. Har man tröjan till ett par rosa byxor så funkar den ju som tjejtröja också! Men till t.ex. jeans blir det nog "killvarning" va? Min dotter blev kallad "han" när vi var på akutmottagningen på ett sjukhus häromdagen; hon hade en turkos napp i munnen, en multirandig t-shirt från PO.P, jeans, rosa & vita skor, samt en orange och rosa vantfleece från Molo... Haha, tycker det var lite roligt. Sköterskan stirrade sig förmodligen blind på den blå nappen... ;) (Ursäkta OT, men vara bara tvungen att berätta...)
    ¤ Othilia 080524 ¤
  • jannah
    Xgirl83 skrev 2010-04-22 15:50:21 följande:
    jannah: Min dotter blir kallad "han" hela tiden, även om hon enligt mig har ganska så tjejiga kläder vissa av gångerna... Men framför allt om hon har kläder som kan uppfattas som pojkiga.
    Skönt att höra att man inte är ensam då! :) Det verkar som att det är speciellt gamla människor som inte kan se om det är en flicka eller pojke... Och så fort dom har nåt blått, svart eller grönt på sig så är dom automatiskt en kille.

På Små & Stora här (typ öppna förskolan), har dottern blivit kallad för kille TRE gånger av samma människa (vikarierande församlingspedagog i medelåldern). Hon har sagt typ "Jaha, vad heter den här lille killen då?". Hon har haft rosa tröja och jeans med hjärtan på sig en av gångerna, jeansklänning med puffärm och strumpbyxor en annan gång. Förstår inte hur hon bara lyckas ta fel, TRE gånger i rad... {#lang_emotions_surprised} Min dotter har inte speciellt långt hår ännu, men bara för det så ser hon ju inte ut som en kille.
    ¤ Othilia 080524 ¤
  • jannah
    Buttelina skrev 2010-04-22 23:39:06 följande:
    bamsekollektionen är underbar min dotter 4år har "beställt" båda klänningarna med prickleggings som kommer vecka 17
    Dom kommer nog hamna här också, har jag en känsla av... :) Så fina! Fast här är det nog mest mamma som vill ha dom än så länge. Dottern blir 2 år om en månad så än så länge är hon inte superintresserad... ;)
    ¤ Othilia 080524 ¤
  • jannah
    lilyanna skrev 2010-07-20 18:55:01 följande:
    Någon i tråden som fått kupongen på posten istället för på mailen?

Förut fick jag jämt kupongen hemskickad på posten med och på mail, men numera kommer det bara på mail o jag har ju ingen skrivare...surt!!
    Jag fick den på posten idag, och har fått den på mejlen tidigare...
    ¤ Othilia 080524 ¤ Bebis med BF 19/1 2011 ¤
  • jannah
    Pearl22 skrev 2010-07-28 19:38:06 följande:
    Kan man använda 30% koden flera gånger via webshoppen eller märker de att man redan använt den en gång? Tänkte typ om man gjorde flera beställningar.... Nån som har provat?
    För mig funkar den bara en gång i webshoppen... :( Testade efter jag hade lagt första beställningen, och det gick inte... Men däremot har jag ju använt den i butik flera gånger, och ska skriva ut några till och handla lite på lördag tänkte jag! ;)
  • jannah
    maadicken skrev 2010-08-15 00:11:06 följande:
    någon här mitt i natten?

om man beställer i shop online. går det bara att välja direkt betalning då? ser inget annat allternativ nu, men jag kanske är för trött...
    Du kan välja mellan kortbetalning eller direktbetalning via din Internetbank. Man kan alltså inte få en faktura eller så...
  • jannah
    Moonlight83 skrev 2010-08-22 15:06:04 följande:
    Om man haranvänt 30% och 25% kopongen på online butiken går det då att skriva ut och använda samma i butik?
    Ja, det går utmärkt! :)
  • jannah
    zasata skrev 2010-10-03 19:52:01 följande:
    någon som provat bamse overallen? tycker årets är så fin.. man kanske behöver en sådan att ha typ hos mormor?
    Vi hade den till dottern i vintras, och den funkade hur bra som helst! Visserligen var det ju i princip aldrig nåt slask, så jag vet ju inte hur den hade klarat av det. Men som sagt, för en kall och relativt torr vinter funkade den kanon! Och som du säger, den är snygg (OCH billig)! :)
  • jannah
    Xgirl83 skrev 2010-10-11 22:16:41 följande:
    Tradera-tips, Lindex fina lila lurvjacka stl 68, kan bli billig då den ligger i fel kategori:
    www.tradera.com/item.mvc/viewitem/?auctionId=...
    (INTE min auktion!)
    Vilket fynd isåfall! Den är ju så fin... Undrar om man kan klämma i 2½-åringen i den? Flört

Nåt jag inte förstår, hur sjutton kan det kosta 50 kr. att skicka den?? Förstår mej inte på folk som tar jättemycket betalt i frakt, antingen är dom kassa på att läsa portotabellen eller så försöker dom väl tjäna en extra slant på det. Jag drar mig för att buda på såna auktioner där frakten är på tok för dyr för varan.
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11