lady in red skrev 2011-08-05 20:24:36 följande:
Tycker Lindex överlag är små i stl på barnplagg. Har aldrig köpt deras vinterkläder dock,ska man gå upp en stl på dom tro??
Labradorälskare- Tycker 110 blir bra till din dotter. Min dotter är 111 cm,undra om hon kan ha en 116 då el om jag får gå upp till 122,hon är ju lite rund oxå

.
Dottern är väldigt varm av sig och har haft POP:S ytterkläder innan som är funktionella och andas bra. Ni som har Lindex ytterkläder till vintern,är ni nöjda med dom?
Lindex FLICKKLÄDER är små i stl inte "killkläderna" Tragiskt men sant
Vi hade en fix förra året och var nöjda
maruttan skrev 2011-08-05 21:49:03 följande:
Den rosa overallen var ju jättefin!! Har alltid kört POP och varit nöjd, speciellt nu när det varit kalla och snörika vintrar. Hur har ni som haft FIX overallen tyckt att den fungerat nu när det varit kalla vintrar? Hur är de i storleken? Lika stora som POP:s?
Vi har haft ner mot 20 minus 3 vintrar nu. Den funkar fint. Det verkar vara extremt olika det där med stl. Min flicka var 89,7 cm vid 2½ kollen i september förra året och hade en fix i 92 hela vintern utan problem medans vissa säger att dom hade stl 104 då för motsvarande längd. Bäst att prova

AnnaMariaM skrev 2011-08-05 21:50:22 följande:
Hej alla.
Jag behöver er hjälp, kan jag inte bestämmer vilken jacka jag ska välja till min två-åriga dotter.
Från vänster, rosa vindtät, vattentät jacka från Lindex pris 90: -
TCS Everest lila jacka vind-och vattentätt 5000mm pris 150: -
Fix rosa jacka vind-och vattentätt 10.000mm pris 140: -
Alla jackor är storlek 104
Har någon förslag på vad jag ska göra?
Vänster helt klart men en 104 blir nog på tok för stort. Dottern 3½ har 98 och den är STOR