Inlägg från: sarsparis |Visa alla inlägg
  • sarsparis

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

BeautifulPink skrev 2010-08-13 19:06:00 följande:
    Har gått och smygkikat på pojkavdelningen för stora barn och bara dreglar över alla tröjorna. Men inte kan väl 86 på pojkavdelningen (stora barn) vara alldeles för stort för en kille på 81 cm? Han är smal om magen så han har 74 i byxor fortfarande just för att han tappar dem (fyller inte ut dem i midjan/höfterna) men tycker mig ana att även dem byxorna börjar bli för korta i benen. Men byxor har jag inte problem med att köpa på bebisavdelningen - det är ju inte riktigt samma grej. För stora barn finns det massa häftiga maskiner, verktyg med ansikten och coola och häftiga färgexplosioner. Helt i min smak! Häftiga färger och motiv ska det vara. Inte gulliga björna i bebisblått liksom...
    Visst är de coola, tror vi har varenda tröja från lindex med maskiner och bilar på, lillen älskar dom tycker du ska testa strl 86, en del av tröjorna är inte så så stora. det varierar lite.
  • sarsparis

Nån som vet vilken vattenpelare fix overallen har? Är det 6000 som skaljackan? den rutiga overallen ser riktigt snygg ut.

• sarsparis
    snoozen skrev 2010-08-13 20:25:31 följande:
    Kolla inlägg 2651, enligt henne är det 10 000. Känns kanon, bättre än många andra (dyrare) märken!
    Men herregud, det är ju superbra!!! Kanske blir det en sån i år då, den måste tåla slask och mycket vatten för att den ska få sitta på min son, och vara slitstark också.

Nån som har erfarenhet av slitstyrkan på fix? håller de måttet på västkusten där det nog inte är så mycket snö??
  • sarsparis

Nån som vet vilka färger vinterjackan kommer i? Och vad brukar de kosta? Än fast de inte i min affäre.

• sarsparis

Vad tror ni, jag kan alltså inte bestämma mig för overall, velar hit och dit. bor på västkusten=slask, regn och mer slask.

Tror ni fix overallen håller måttet? vill absolut inte att sonen ska behöva ha på sig galonbyxor ovanpå.

• sarsparis
    Enensammamma skrev 2010-08-17 21:43:36 följande:
    Fast om det blir som i vintras så blir det ju inget slask
    Å andra sidan har jag svårt att tro det.....det var ju helt extremt här på västkusten Glad jag gillar iof det vädret men har svårt att tro att det blir lika i år.....och sen blev det faktikst slask i slutet av mars, då var sonen snustorr i sin Nanook trots simturer i sandlådan som hade 3 dm vatten i sig......
  • sarsparis
    2 små prinsessor skrev 2010-09-10 18:35:37 följande:
    kan man köpa fodrade regnbyxor endast, alltså utan jacka? Stora dottern har redan en jacka, men inga byxor.
    Ja det kan man :)
  • sarsparis
    Fredriks Mamma skrev 2010-09-11 19:18:55 följande:
    Provade FIX overallen idag igen... och den sitter perfekt! Så den behåller jag!
    Min son är 90-92 cm, och jag köpte 92. Den är rymlig, lång i armarna och benen, och jag får ett ordentligt "grepp" i grenen. Om jag tar 98, blir den galet lång i ärmar och ben. Och såååå mkt växer de väl inte på ett halvår?
    i pop affären säger det att det räcker att man kan ta ett ordentlig tag i grenen. vi hade 92 till sonen förra vintern, när det var april var den nästintill för liten, så det var en lagom storlek för honom......
  • sarsparis
    Linastrumpan skrev 2010-09-24 21:02:17 följande:
    Dotterns dragkedja gick också sönder på samma sätt. Men den var inhandlad våren -09. Lyckades dock hitta på butikschefen på mitt lindex som tog emot det som en reklamation och trots att den var så pass gammal så fick jag byta den mot en fix 3i1jacka Trist att grejerna går sönder men jag tycker att de har bra service i alla fall.
    Ja deras service kan man inte klaga på, sonens fix skaljacka köpt i januari fick jag också reklammerat, dock inte dragkedjan, utan en reflex som lossade där bak. De få kläder jag reklammerat har de tagit emot utan problem, det gör att jag går dit och handlar igen iallfall :)
  • sarsparis
    h80 skrev 2010-09-24 21:41:12 följande:
    ang. reklammationer så pratade jag med en tjej som jobbar i en klädaffär (ej lindex) o man har 3 års reklammationsrätt enligt lagen
    Visst är det så, men då ska man kunna påvisa att det är ett fabrikationsfel, och dessutom kan affären neka in i dödens dar, men det är det man har ARN till isåfall, fast en behöver ändå inte gå på vad ARN säger. Har dessvärre varit med om flera affärer som inte mottagit reklammationer.
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11