Inlägg från: sarsparis |Visa alla inlägg
  • sarsparis

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

h80 skrev 2010-09-24 21:54:08 följande:
    ja, det är nog olika från affär till affär. Hon jobbar på polarn o pyret o de krånglar aldrig (inte vad jag vet iallafall)  I våras lämna jag in en body som hade blivit väldigt tvättnoppig, köpte för 2 år sen o det var inga problem............fick en ny direkt
    Lindex och polarn och pyret är två affärer jag gärna handlar kläder i för det är aldrig några problem, det är knappt man behöver kvitto....Glad
  • sarsparis
    j00hanna skrev 2010-09-26 18:19:16 följande:
    Är inte tag tre betala för två mjukisbyxorna JÄTTESTORA!?
    Köpte tre par åt sonen och de var GIGANTISKA, de gamla som är storlek 104 är nästan för små..
    Jag skulle säga att det är små. Köpte 98 till sonen, han hade precis växt ur 92, de i 98 satt precis , bytte till 104 och de var var absolut inte stora, hade inte gjort något om de var större.
  • sarsparis
    Yosa skrev 2010-09-26 19:28:39 följande:
    Hörde i Tradera-tråden att många fått dåliga dragkedjor på FIX jacka. Har ni också hört detta? skulle de gå att byta ut den? Även fast den va köpt förra året och utan kvitto?
    Har också hört det, det borde absolut gå att reklammera, Lindex är ju schysst vad gäller reklammation.
  • sarsparis
    Tina83 skrev 2010-10-02 08:39:12 följande:

Lindex jackor ÄR skitdåliga i dragkedjan. I våras fick jag slänga två vårjackor som gick sönder nästan direkt. FIX-jackan (3i1) fick jag lämna tillbaka utan kvitto sedan dragkedjan gått snder på den med. Den köptes i oktober och detta var väl i mars. En jacka som är en 3 i 1 jacka ska ju hålla även till våren efter åtminstone så man ka nha nytta av att det är en 3 i 1 jacka.?!

Tror alla jackor vi köpt på Lindex har gått sönder i dragkedjan. Yngsta sonens första vinterjacka gick sönder efter två veckor, men det var tydligen slitage sa de. en 1-åring kan inte knäppa dragkedjan själv, så det kan inte vara han, utan då är det jag som gjort det då. Hmm....

JAg har slutat köpa jackor på Lindex. Utebyxor går bra, och kläder.

Än har vår dragkedja hållit på skaljackan, men reflexen bak är kass, den första jackans refelx lossade efter en månad, fick en ny jacka, nu är den andra också på väg av, gör man en reflex bak på jackan får den ju för tusan hålla. så när det är dags för vinterkläder åker den jackan tillbaka och då vill jag ha pengarna tillbaka och köper en pop på rean istället i januari. Synd på en sån bra jacka i övrigt. den håller ju för regnet, sonen har ingen regnjacka, bara den och har aldrig blivit blöt.
  • sarsparis

Nån mer som upplever att tag 3 betala 2 tröjorna är små i storleken? eller så har de krympt mycket i tvätten. har två av de randiga, de är nästan för korta över magen och ryggen, armarna är bra. nån mer som upplevt samma sak?

• sarsparis
    Ruso skrev 2010-10-02 21:46:18 följande:
    Man skall inte stirra sig blint på ett såhär test. Jag vet många didriksonsägare som har varit jättemissnöjda med sina överaller. Har en kompis som hade till sina små förra året, coh vill INTE ha sådanna i år. Stel och klumpig tyckte hon, och  jag har för mig att den inte var helt vattentät...
    Den testade overallen har bara 2000 vattenpelare, frågar man i en riktigt friluftbutik säger dom att den kan man ha när det duggregnar och absolut inget att ha när det ösregnar eller för lek i vattenpölar. Min brorsdotter hade en och hon fick ha galonisar när slasket kom. Förstår mig faktiskt inte på detta testet. Men det blir väl så när det testas på provdockor och inte på riktiga barn i dagismiljlö.
  • sarsparis

En fråga till er som köpte fix skaljackan förra året. Tycker ni att den höll måttet? Kvalitetsmässigt? Köpte en den röda jackan som sonen hade på våren, ganska snabbt ramlade reflexet bort där bak och ena kardborrbandet på ärmen sprack. reklammerade och fick en ny, efter ett par månader var det samma sak med reflexet, reklammerade och fick pengarna tillbaka. Dessutom insåg jag hur blekt den röda jackan blivit. Vattentätheten var inget att klaga på, den höll måtet, men jag kan tycka att relfex och kardborrband ska hålla mer än 2 mån. kanske hade vi otur och fick måndagsexemplar. Men jag är ytterst tveksam till att köpa en till i år.

Vill gärna höra hur ni upplevt kvaliten.

• sarsparis
    lottizm skrev 2011-02-08 11:55:00 följande:
    någon som har köpt eller provat årets FIX-skaljackor? jag har en grön från förra året i stl 104, köptes på rean, provade på sonen förra veckan och ok, det funkar på längden och det går ju att dra åt i ärmarna men jag tyckte den var lite stor och stel? med vanlig tjock tröja under satt den som ett tält nästan. är årets jackor likadana tro, någon som vet?
    Vi har också förra årets, de är stoooora i storleken, jag som har en son som är lång och bred kommer kunna ha sin i strl 98 även denna våren. I vanliga fall köper vi just nu bara 110 i kläder.
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11