Pigelinen skrev 2010-04-16 15:10:15 följande:
nej det var inte så mycket i den storlek jag ville ha 86-98. Mer för
mindre.Ni pratar om byte och reklamation. När det gäller båda så tveckar jag aldrig, det är ens rättighet som konsument att ångra sig. Och har man bara kvitto kvar så är det klart att man kan byta. Jag provar aldrig kläder till min dotter utan tar med hem och provar. Likaså när jag köper till min man, han vägrar att gå i affärer så jag köper hem och om de inte passar så byter jag, inget konstigt med det.När det gäller reklamation måste jag berätta om vad jag var ute för idag. I vintras köpte jag en dunjacka på Stadium för 1299:- redan innan jul tvättade jag jackan och då lossnade "pinnen" som man drar upp dragkedjan med, jag åkte in och fick ett snöre att sätta i tillfälligt och så skulle de skicka ny till mig. Sern kom jul och sen åkte vi till Thailand och efter det blev min dotter sjuk (hon har varit sjuk sen januari tom veckan innan påsk) och vi har ca 3mil till stan så jag var inte där så ofta och det funkade ju med snöret. Men så var jag inne i helgen på stadium och berättade då om jackan (jackan var hemma) och då bad de mig att ta med jackan nästa gång så idag tog jag med jacka och kvitto och åkte in. "Pinnen" fanns inte utan det skulle bli att behålla snöret och de tyckte ju jag var tråkigt men då erbjöd dem sig att ta tillbaka jackan och jag fick pengarna tillbaka. SNACKA OM SERVICE!!! Jackan funkar men inte som den skulle och därför fick jag alla pengar tillbaka trotts att jag använt jackan HELA vintern. JAg kommer garanterat kolla efter ny jacka där i höst när det blir dax att köpa ny!
låter som att jag måste spana på HM iaf
jag håller med om att det är ens rättighet som konsumnet och ser inga problem i det alls! känns bara jobbigt att det ska va så olika från butik till butik hur man blir bemött som kund. Lindex är överlag dåliga på att bemöta kunder och det vet jag fler än jag som tycker!
skit bra att Stadium håller hög kundservice, det gör även PoP! Men det är kanske skillnad på dyrare klädkedjor där det är lite mer av ett krav att kläderna skall hålla!
tycker bara det är så tråkigt om det är så!