Inlägg från: Pigelinen |Visa alla inlägg
  • Pigelinen

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Rocktroll skrev 2010-04-18 19:11:03 följande:
     jag ska också köpa rosa converse till min tjej nu i veckan. Fick du gå ner en storlek i skorna iom att dom sägs vara stora?
    Min dotter har 22-23 i vanliga fall. Hon mäter 12.8cm på sin fot och 22orna på Converse är 1,5cm för stor, dvs 14.3cm så de är i största lagret men storleken under blev inte alls så stor så jag valde att ha dem lite stora nu. Så vist kan man säga att de var stora Men ack så fina!
  • Pigelinen

suck... köpte jeggins på Hm i fredags i storlek 98. I vanliga fall har miin dotter 92 på leggings men nu de sista har jag köpt 98 eftersom de går att vika upp. Men jegginsen var SUPERSTORA.. och jag tog ju för givet att de passade så jag ryckte lapparna och längden är inga problem men midjan... jisses... midjan kommer kanske passa om tre år, superstora, har aldrig varit med om leggins där de åker ner i midjan... funderar på om man kan sätta in extra resår. Tror faktiskt inte att 92 var så stor skillnad i midjan. jobbigt!!!

• Pigelinen

Tog fram båda bamsetunikorna på dator och så fick min dotter kolla på dem och så frågade jag vilken som var finast och hon sa DEN och peckade på den gröna Hon är drygt 1½år så jag vet inte hur mycket hon eg förstod men nu har hon valt Men väntar till shortsen släpps också, ni kan väl ropa när de släpper dem också... Sen måste jag verkligen sluta köpa kläder till min dotter, hon har ju massor redan.

• Pigelinen
    Buttelina skrev 2010-04-26 16:04:34 följande:
    japp i min ena affär hade dom kommit in. blev den rosa. den gröna var fin men inte lika fin som babysetet i grönt är så jag köpte babysetet istället tog 86 till min dotter som eg har 116 haha stod och jämförde och leggingsen i 86 var bara 4cm kortare än dom i 116 och tunikan i 86 var exakt lika stor som en fixtröja i strl 116. haha ska prova sen och se om det funkar
    Lägg gärna in bild sen
  • Pigelinen
    Buttelina skrev 2010-04-26 17:47:04 följande:
    finns bilder i bildis strax
    låter bra!

Skulle ju inte shopa mera, och det har jag inte gjort... inte kläder ivarjefall men jag har köpt en antik växa säng till vår dotter idag Min man är just nu iväg och hämtar hem den. Den var så himla fin. Nu ska jag iväg i morgon o köpa vit färg o måla den. Funderar på om jag ska måla en prinsesskrona eller någon ord på huvudgaveln som är 125cm hög.
  • Pigelinen
    Rocktroll skrev 2010-04-26 17:59:53 följande:
    Här ska också målas växasäng imorgon  funderar också på något till huvudgaveln men vet inte vad.
    Nej det är så svårt... ena stunden är jag inne på konturerna på en prinsesskrona medan sen funderar jag på "Sov gott min skatt" eller något sånt men då tyckte mamma att det lät som en sista häslning... iiii och så vill vi ju verkligen inte att någon ska uppfatta de.
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11