Inlägg från: älskarlivet81 |Visa alla inlägg
  • älskarlivet81

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Finesse skrev 2011-08-17 21:05:26 följande:
    Och du vågar köpa 86?

Min son var 70,6 lång vid 5 månader.. med tanke på att han växt nästan 20 cm på 5 månader så räknar jag med att han växer minst 10 cm till på dom kommande 6 månaderna... han har redan 80 på vissa byxor..

Dottern växte 14 cm mellan 5-12 månader.. Och hon var ändå en av dom mindre varianterna på bebisar.. 
    Ja, klart jag vågar köpa 86.... Varför skulle jag inte? 92 kommer hon ju drunkna i! Hon drunknar nästan i stl 86 nu också.. Min kompis son är 2 år och han har 92 och han är mycket större än min dotter.
  • älskarlivet81
    Finesse skrev 2011-08-17 21:07:54 följande:
    Det jag menade var att borde du inte köpa 80? Du skriver till mig att jag inte skulle köpa 86 och jag frågar detsamma.. En bebis på 5 månader växer betydligt mer än ett barn på 14 månader.. 

92 skulle jag absolut inte köpa, det hade dottern när hon var 2 år.. 
    Nej, varför ska jag köpa 80? Overallen behöver hon inte använda förrän i november kanske som tidigast och nu ligger hon någonstans mellan 80 och 86 och jag har pratat med butksbiträden och alla säger att 86 är det jag bör köpa.. 

Vissa kläder i 80 börjar bli korta i ärmarna, men 86 är fortfarande stort.. 
  • älskarlivet81
    Finesse skrev 2011-08-17 21:10:27 följande:
    jaja.. jag orkar inte diskutera..

jag kommer köpa 86 till min son eftersom 80 kommer vara alldeles förlitet.. han är nästan 71 cm lång redan nu... tippar på att han är kring 80 lång vid december om han växer i samma takt.. och väger nog 11 kg då.. 
    jaja det blir säkert bra.. Vår dotter vägde 9,5 och var 76 lång när hon var 1 år.. Så 86 kommer säkert bli bra i december.. 

Det är skillnad på att köpa 1 storlek större än vad hon har just nu (det är faktiskt bara augusti) än att köpa 2 storlekar större! 
  • älskarlivet81
    Finesse skrev 2011-08-17 21:15:00 följande:
    och sonen nästan 71 cm lång och 9 kg! det skiljer alltså inte mkt på dom men ändå tycker du inte att jag kan köpa 86? Trots att min son ökar 3 cm i längd och 1 kg varje månad..
    Det kan stanna av också.. Din son har ju 74 i kläder nu, min dotter 80.. Men du gör som du själv vill.. Själv hade jag avvaktat med att köpa overall..
  • älskarlivet81

Nu har vi beställt overall från Lindex! Hittade en på hemsidan som jag inte sett i butik, en grön overall med "päls"-luva.. Så nu är det fixat också :D

• älskarlivet81

Den overallen har vi beställt. Det står ju inte att den inte är vattenavvisande, tvärtom. Den är ju vattentät..

• älskarlivet81
    Lilaa skrev 2011-08-18 23:42:51 följande:
    vad är skillnaden på vattenavisande och vatten och vindtät?
    Såg att du redan fått svar på det, men undrar var du läst att den gröna overallen inte är vattenavvisande? Eller menade du att den istället är vattentät?
  • älskarlivet81
    Lilaa skrev 2011-08-19 18:39:26 följande:
    har för mig att det stod att den gröna var vatten och vindtät. Kanske är då pops overall bättre?. Har även fleece fodrat galonset om det skulle bli slaskigt
    Ja fast vattentät betyder ju att den är bättre än vattenavvisande.. Förstår inte riktigt vad du menar...
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11