Inlägg från: älskarlivet81 |Visa alla inlägg
  • älskarlivet81

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Lindex har helt sjuka storlekar, fast deras anställda förnekar detta.. Min dotter har storlek 80 i vanliga fall, men jag köpte en tröja till henne på Lindex nu.. 86 satt tajt, så hon fick ha 92!!

• älskarlivet81
    Xgirl83 skrev 2011-08-25 13:44:04 följande:
    Idag hade overaller hängts fram i butiken här. Kände på Outwear-overallen som fanns i grönrandigt och i rödrandigt, och den var riktigt snygg. Mjuk och smidig också. Men jag vet inte om jag skulle våga köpa den när jag inte vet vattenpelare... Någon FIX-overall blir det dock inte, alldeles för stel, och inte särskilt snygga.

Men vi får se, dottern har bara vuxit 1 cm sedan i januari så förra årets overall borde ju passa åtminstone än så länge.
    Vi har köpt den i grönrandigt! Kommer säkert bli kanonbra! Nu kommer inte dottern gå på förskola denna vintern, så just vattenpelare spelar inte så stor roll för oss..
  • älskarlivet81
    Xgirl83 skrev 2011-08-29 13:43:26 följande:
    Nej den var tyvärr inte med. Synd, hade hoppats på det.
    Ok, ja vi har köpt en sådan, men vår dotter ska inte gå på förskola i år, så vi har inte riktigt lika höga krav i år.
  • älskarlivet81
    Bianca1 skrev 2011-09-17 14:42:26 följande:
    Fix vinterkläder är vattentäta och andas. Bamses är vattentäta i "byxdelen" men inte upptill och andas. Lindex övriga overaller är vattentäta men andas ej. Jag har satsat på en fix overall till min dotter och sen ett tvådelat fix set och sen fix överdragsbyxor som oxå är vattentäta. Bra att variera med tunna eller tjocka byxor till jackan beroende på väder eller om man bara ska handla
    Fast samtidigt fick fix uruselt på årets test, just p.g.a. vattentätheten, eller rättare sagt, avsaknad av vattentäthet..

• älskarlivet81
    Xgirl83 skrev 2011-09-29 15:10:46 följande:
    Använder ull även eftersom bomull inte är så bra att ha närmast kroppen när det är kallt. För om det blir blött eller fuktigt (av t ex svett) så kyler det ner kroppen, vilket inte ull gör.
    Fast ull är ju otäckt och stickigt? Eller är inte ullunderkläder det? Kan t.ex. inte ha polotröja och så.
  • älskarlivet81
    Loppan boppan skrev 2011-09-29 15:17:55 följande:
    Då hade jag fått ha ett ställ för varje dag. Min dotter kommer inte ren hem från dagis direkt
    Xgirl83 skrev 2011-09-29 15:10:46 följande:
    Använder ull även eftersom bomull inte är så bra att ha närmast kroppen när det är kallt. För om det blir blött eller fuktigt (av t ex svett) så kyler det ner kroppen, vilket inte ull gör.
    Det v et jag har 2 underställ i ull och ett funktions men dom har aldrig använts Och dottern har aldrig varit kall iaf. Olika barn kanske. Hur mkt man svettas och såInte dagens faktiskt

Fast jag kan ju fortfarande inte ha polotröja av ull för det sticks, så jag tvivlar på att dagens är bättre än när jag var liten :)
  • älskarlivet81
    Xgirl83 skrev 2011-09-29 15:21:08 följande:
    Du kanske är väldigt känslig? Min dotter vill väldigt gärna ha sitt underställ på sig, och vill t o m sova i det.
    Njae, vet inte om jag är så där värst känslig..

Ser dock ingen anledning till varför min dotter skulle ha ullunderställ, men det är jag det :)
  • älskarlivet81
    Xgirl83 skrev 2011-09-29 15:26:49 följande:
    Det är helt ok. Själv beställde jag precis en ulloverall att ha som mellanlager mellan underställ och ytterlager (overall/skalkläder) när det behövs. Blir jättesmidigt för lillkillen på 1½ att röra sig i!
    Men hur mcyket kläder har du på dina barn på vintern? Hur kallt har ni det?
    Här har jag vanliga kläder och sen overall utanpå, på vintern...
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11