Inlägg från: Xgirl83 |Visa alla inlägg
  • Xgirl83

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Thegran skrev 2011-08-17 20:49:53 följande:
    vad för overall? kan man hitta erbjudandet på nätet nånstans?
    www.e-magin.se/v5/viewer/files/viewer_s.aspx&gInitPage=1
    Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • Xgirl83
    Lilaa skrev 2011-08-19 18:39:26 följande:
    har för mig att det stod att den gröna var vatten och vindtät. Kanske är då pops overall bättre?. Har även fleece fodrat galonset om det skulle bli slaskigt

Pops overall är också vatten- och vindtät, det är ju nåt positivt? Däremot tror JAG att Pops overall är bättre, men dubbelt så dyr. Så det beror ju helt på vad man vill betala osv.
  • Xgirl83

Fast treggings skulle jag ändå inte vilja ha till min dotter, de är ju av naturen lite för tajta för min smak. Tyvärr har jag dock annars istället problemet att inga byxor som saknar ställbar midja fungerar. 91 cm och 11,7 kg. Men väldigt konstigt att det är sådan skillnad på pojk och flick.

• Xgirl83

Idag hade overaller hängts fram i butiken här. Kände på Outwear-overallen som fanns i grönrandigt och i rödrandigt, och den var riktigt snygg. Mjuk och smidig också. Men jag vet inte om jag skulle våga köpa den när jag inte vet vattenpelare... Någon FIX-overall blir det dock inte, alldeles för stel, och inte särskilt snygga.

Men vi får se, dottern har bara vuxit 1 cm sedan i januari så förra årets overall borde ju passa åtminstone än så länge.

• Xgirl83
    älskarlivet81 skrev 2011-08-25 13:47:00 följande:
    Vi har köpt den i grönrandigt! Kommer säkert bli kanonbra! Nu kommer inte dottern gå på förskola denna vintern, så just vattenpelare spelar inte så stor roll för oss..
    Kan du inte sätta på dottern den och ställa henne i duschen då. Skämt åsido, dottern är snart 4 år och kommer gå på förskola och gillar vatten, så jag tror vi skulle behöva en som är ganska vattentät. Jag hoppas ju på att den finns med i testet i Vi Föräldrar som borde komma i brevlådan nu i dagarna.
  • Xgirl83
    Viktorsmamma2010 skrev 2011-08-25 14:17:50 följande:
    Undrar: Är detta en pyjamas eller ett vanligt joggingset? I min lindexbutik hängde det vid kläderna när jag såg det, jättesött. men nu hänger det bland pyjamasarna!! Vill ju inte klä sonen i pyjamas på dagtid :P

www.lindex.com/se/Product/Product.aspx?id=160...
    Kan inte tänka mig att det är en pyjamas, det står ju t o m ordet "joggingbyxa" i texten. Konstigt att de hängt dem vid pyjamasarna.
  • Xgirl83
    Loppan boppan skrev 2011-08-25 14:28:45 följande:
    Randigt?
    Menar du overallerna? Ja det syns inte så mycket på bilderna, men overallerna är tunt, tunt randiga. Dessa:
    www.lindex.com/se/Product/ImageZoom.aspx
  • Xgirl83

Idag reade de ut förra årets overaller (bl a fix) för 199:- här i stan. Men det enda som fanns i dotterns storlek var en Bamse och det ville jag inte ha tyvärr.

• Xgirl83

Vi Föräldrar kom ju ut till prenumeranter idag... FIX-overallen kom näst SIST. Fick jättedåligt på vattentäthet, mycket märkligt. Lindex måste ju ha gjort en stor miss med overallen, eller kan de ha testat ett måndagsexemplar? Glad att jag inte har köpt nån iaf. Kappahls fick bra betyg och kom trea. Är fortfarande sugen på en sån overall men är osäker på om dottern kommer behöva en eller om jag ska chansa på att förra årets passar hela vintern. Man kan greppa med en knytnäve i grenen, så den passar ju nu, men hon har bara vuxit 1 cm sedan i januari så jag är rädd att hon snart skjuter iväg. Och Kappahls overaller tar väl snabbt slut nu. Hur hade ni gjort?

• Xgirl83

Nej den var tyvärr inte med. Synd, hade hoppats på det.

Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11