För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Psst, hur hittar jag till tradera tråden??
Lindex jackor ÄR skitdåliga i dragkedjan. I våras fick jag slänga två vårjackor som gick sönder nästan direkt. FIX-jackan (3i1) fick jag lämna tillbaka utan kvitto sedan dragkedjan gått snder på den med. Den köptes i oktober och detta var väl i mars. En jacka som är en 3 i 1 jacka ska ju hålla även till våren efter åtminstone så man ka nha nytta av att det är en 3 i 1 jacka.?!
Tror alla jackor vi köpt på Lindex har gått sönder i dragkedjan. Yngsta sonens första vinterjacka gick sönder efter två veckor, men det var tydligen slitage sa de. en 1-åring kan inte knäppa dragkedjan själv, så det kan inte vara han, utan då är det jag som gjort det då. Hmm....
JAg har slutat köpa jackor på Lindex. Utebyxor går bra, och kläder.
Nån mer som upplever att tag 3 betala 2 tröjorna är små i storleken? eller så har de krympt mycket i tvätten. har två av de randiga, de är nästan för korta över magen och ryggen, armarna är bra. nån mer som upplevt samma sak?
En fråga till er som köpte fix skaljackan förra året. Tycker ni att den höll måttet? Kvalitetsmässigt? Köpte en den röda jackan som sonen hade på våren, ganska snabbt ramlade reflexet bort där bak och ena kardborrbandet på ärmen sprack. reklammerade och fick en ny, efter ett par månader var det samma sak med reflexet, reklammerade och fick pengarna tillbaka. Dessutom insåg jag hur blekt den röda jackan blivit. Vattentätheten var inget att klaga på, den höll måtet, men jag kan tycka att relfex och kardborrband ska hålla mer än 2 mån. kanske hade vi otur och fick måndagsexemplar. Men jag är ytterst tveksam till att köpa en till i år.
Vill gärna höra hur ni upplevt kvaliten.