• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Dags för en ny tråd igen ..hoppas på många fina vår/sommarklader 

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Förra tråden : www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100110.html

Lindex Hemsida : www.lindex.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 19:59
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m51131577.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-07 20:53
    Kuponger brukar komma runt den 15:e varje månad

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11
  • Tullemi

Vi var som sagt på Lindex idag och jag hittade inga jeans till dottern på tjejavdelningen så jag mumlar lite för mig själv "vi går hit bort till killkläderna och kikar.....". Och där hängde de ljusa snygga "haremsjeansen" så de köpte jag till henne. Skitfräcka. Men tror ni inte att ungen (min älskade lilla 3-åriga tjej ) hade hört mig säga "killavdelningen" och nu vägrade hon ta på sig dem. "Näe, mamma. Det är killjeans juuuuu". Jag höll på att sätta i halsen.... Jag ska sitta på dem ett tag och se om hon glömmer det hela. Man får verkligen tänka på vad man säger plötsligt   Vi är verkligen inte pojk/tjejiga i vår familj, har inte gjort någon medveten skillnad alls så jag trodde inte det skulle fastna i hennes öra....

Milea 080217 Lucas 100202
  • TinaZ
    Tvillingmamma2007 skrev 2011-02-04 09:26:28 följande:
    Måste dit och kolla jag med...hur är de i storlek...sonen är ca 107 cm tror jag. Funderar på 116 kanske om de är lite små?...men skulle inte funka på pop utan där skulle det bli 110 tror jag.
    Vår dotter är ca 104cm och 110 passar utmärkt. Den var lång i ärmarna men när jag spände åt kardborren blev det perfekt.
  • Lycka 1
    Tullemi skrev 2011-02-04 18:00:15 följande:
    Vi var som sagt på Lindex idag och jag hittade inga jeans till dottern på tjejavdelningen så jag mumlar lite för mig själv "vi går hit bort till killkläderna och kikar.....". Och där hängde de ljusa snygga "haremsjeansen" så de köpte jag till henne. Skitfräcka. Men tror ni inte att ungen (min älskade lilla 3-åriga tjej ) hade hört mig säga "killavdelningen" och nu vägrade hon ta på sig dem. "Näe, mamma. Det är killjeans juuuuu". Jag höll på att sätta i halsen.... Jag ska sitta på dem ett tag och se om hon glömmer det hela. Man får verkligen tänka på vad man säger plötsligt   Vi är verkligen inte pojk/tjejiga i vår familj, har inte gjort någon medveten skillnad alls så jag trodde inte det skulle fastna i hennes öra....
    Hihi, ja det är inte lätt inte.
    Min dotter på 3½ totalvägrar byxor över huvud taget just nu. Bara tights eller strumpbyxor som går på.
    Jag var också och storshoppade på Lindex idag, en massa fina tunikor och tights.
    Kollade även på Fix jackan och byxorna. Superfina! Ska köpa dom så fort vi får någon ny kupong.
  • lottizm
    TinaZ skrev 2011-02-04 18:46:53 följande:
    Vår dotter är ca 104cm och 110 passar utmärkt. Den var lång i ärmarna men när jag spände åt kardborren blev det perfekt.
    (hoppar in i skaljackediskussionen! )

hur lång är den bak då? jag köpte en FIX-skaljacka på rean förra året i stl 104, provade den idag på sonen som är ca 102-103 cm men jag tycker den är alldeles för lång , den går ju till knäna där bak... eller är det bra att det är så? börjar fundera på att spara eller sälja den och köpa en annan skaljacka, vill ju att han ska kunna röra sig bra i den.
  • TinaZ
    lottizm skrev 2011-02-04 20:31:53 följande:
    (hoppar in i skaljackediskussionen! )

hur lång är den bak då? jag köpte en FIX-skaljacka på rean förra året i stl 104, provade den idag på sonen som är ca 102-103 cm men jag tycker den är alldeles för lång , den går ju till knäna där bak... eller är det bra att det är så? börjar fundera på att spara eller sälja den och köpa en annan skaljacka, vill ju att han ska kunna röra sig bra i den.
    kan kolla det imorgon, men det var inget jag reagerade på när hon provade den i butiken iaf
  • Tvillingmamma2007
    maggan75 skrev 2011-02-04 16:46:51 följande:
    provade 116 och 122  idag på min tös som är lika lång som din son  116 satt  jättebra 122 var lite stor
    Såg inte detta innan jag köpte jackan idag men jag valde också 116 den satt jättebra på min grabb med. Vi köpte samma storlek på overall i höstas med väl hehe De följs åt
  • Tvillingmamma2007
    TinaZ skrev 2011-02-04 18:46:53 följande:
    Min kille är ju lite längre och har dessutom långa armar så jag tog 116 (Kappahls jacka) . När jag jämförde med pop 110: an hemma så var den typ lika stor fast lite längre i ärmarna vilket alltså bara är bra i vårt fall. Den var dock bra mycket större än pop 104:an vilket är jackan som han har idag.

Tjackade Didrikson boardman idag med till ena grabben (fanns inte samma storlek i två olika färger...inte ens i samma färg faktiskt i samtliga stadium butiker i stan och i två intersportbutiker!) men har beställt åt andra på nätet...iaf köpte 120 där för 116 fanns inte ocg 110 var lite nätt...det är alltså fleecefodrat galonställ jag pratar om nu
  • Line80

Glöm inte att det är 10% på ett köp på Lindex shop online. Ska man ha lite mer plagg än ett så tjänar man ju lätt in 19kr i exp avgift samt tjänar på att köpa på nätet mot i butik.

♥ Nicole 2002 & Colin 2005 ♥★♥ Seline 100823 ♥
  • Line80

Baggybyxorna från Kappahl i bildtråden (sista inlägget), kostar de bara 50kr eller var depå rea?

♥ Nicole 2002 & Colin 2005 ♥★♥ Seline 100823 ♥
  • maggan75
    Tvillingmamma2007 skrev 2011-02-04 21:12:50 följande:
    Såg inte detta innan jag köpte jackan idag men jag valde också 116 den satt jättebra på min grabb med. Vi köpte samma storlek på overall i höstas med väl hehe De följs åt
    Ja jag tror det  110 köpte jag då
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11