Inlägg från: Fredriks Mamma |Visa alla inlägg
  • Fredriks Mamma

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Lindex babyoverall..... så FUL!!! Nästan så jag inte kan titta på den! Vad tänkte dem!!! I Verkligheten är den ännu fulare än internet!!!

• Fredriks Mamma
    Lantani skrev 2010-09-23 17:58:24 följande:
    Funderar på att köpa vinterjacka från fix, men hur är de i storlek? Sonen är n riktig tunnis och lång, 90 cm lång och precis över 10 kg.
    Vilken storlek skulle ni tagit?
    Jag skulle nog ta en 92. Det är några månader till vintern, och just jacka kan ju vara stort. Han är ju lång, så armarna måste ju räcka till. Samt så är det inte jättestor skillnad mellan storlekarna.
  • Fredriks Mamma

Jag har just erfarat att det kan vara STOR skillnad i exakt samma storlek, och exakt samma modell på Lindex.

På Fixoverallen var det stor skillnad på 92:orna. Samt ett par jeans som jag reklamerade var kortare än det paret jag fick tillbaka. Expediten bekräftade det, och sa att det ofta var skillnad, och att jag skulle kolla på det vid nästa inköp.

Fixoverallen i butik var ca 7 cm längre i benen, än den jag bytte in (samma strl/modell/färg).
    Jeansen var nästan lika långa som 98 och var ca 5 cm längre än de jag bytte in (samma strl/modell/färg).

• Fredriks Mamma
    kalmar brud skrev 2010-09-27 13:22:19 följande:
    har lindex några bra vintervantar på är lätta att ta på???

Jag har alltid köpt på ullared innan ett par som man kan öppna på hela handen och sen bara lägga i handen så man lätt får i tummen också... Men dom hade inte dom när vi var där.

Så jag vill ha tips på vantar till en på 4 år och en på 2 år. Dom ska alltså vara lätta att ta på.
    Jag köpte coops, och kan rekomendera! Lång dragkedja, och inte så tjocka så de går att leka med! Långt skaft. 99 kr för enfärgade svarta el lila, och 129 för rutmönstrade.

Sen beställde jag ett par vantar från www.pompdelux.se (nytt företag med hemförsäljning av barnkläder, kom till Sverige i våras). De kostar 90 kr, och samma där tyckte jag att de kändes tunna och mjuka, men bra! Tumvantar.
  • Fredriks Mamma

Behöver tvättråd!!

Den randiga, flerfärgade, tröjan med VIT stjärna... hur tvättar jag den? Om jag tvättar i mörkt, blir stjärnan flerfärgad,... och i vitt vill jag inte direkt kasta in den!

Och när vi ändå pratar om tvätt... hur får jag bort chokladfläck från den tröjan? Typiskt att få fläck på nya tröjan! Jag tvättade den (ENSAM, då jag inte visste hur jag skulle göra) i "daglig tvätt", 40grader, men då var fläcken kvar. Använde fläckbortspray "Ta bort" som fick ligga en liten stund innan. Men det var spår av fläcken!! Är vanish bättre??

Nu ligger den inne på "Kulörtvätt" 60 grader... så jag hoppas på bättre tur!

Skulle jag kanske använt "Super clean"... dvs att den använder kallvatten och tvättar i först....

Hmm... jag är så less på fläckar!

• Fredriks Mamma
    anette 81 skrev 2010-09-27 18:12:21 följande:
    verkar dom varma+
    Pompdelux:
    Ja absolut!! Annars hade jag inte köpt dem. Det är vintervantar. Tror de är kanon.
    Kände på thermobyxan i samma material, och de såg riktigt lovande ut. Tyvärr började strl på 104, så inte aktuellt än.

Deras overall verkar oxå kanon.
  • Fredriks Mamma

Kalmarbrud:
    Svarade för snabbt... såg nu att du letade efter fingervantar. De jag pratade om är tumvantar.

• Fredriks Mamma
    Enensammamma skrev 2010-09-27 18:19:32 följande:
    Vanish är ÖVERLAGSET. FLYTANDE ska det vara. Gnid in låt ligga minst 1 timme. Tvätta med mer vanish i madkinen. Hjälper inte det, hjälper inget
    TACK! Ska köpa det nästa gång!! "Ta bort" var i ny sprayflaska.

O nu när vi ändå pratar tvätt.... så kan vi komma in på städning (kan ju starta ny tråd)... eller? Vad är bästa sättet att få golvet RENT!! Vi har ganska grovt smust (rent och snyggt hemma, ingen ohygien), pga att vi går in med skor, har vagnar inne, bor på landet... dvs inget trapphus som samlar upp det mesta.

Men min yngsta, 6 månader, blir smutsig på kläderna, trots att jag skurat just golvet! Har nyligen provat cillit bang (!), och det är inte så bra. Använder ENJOs städprodukter, supereffektiva mikrodukar/mopp.

Jag vill kunna torka med en våtservett, och den ska fortfarande vara vit... hur får jag det?!
  • Fredriks Mamma
    anette 81 skrev 2010-09-27 18:26:18 följande:
    coops overall har jag köpt.
    Jag har FiX, och en från Ullared. Har utesovande barn, så två overaller behövs!
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11