Inlägg från: sarsparis |Visa alla inlägg
  • sarsparis

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Vad tror ni, köpte en fleeceoverall till lilltjejen idag på rea, strl 74, hon är idag 3 v och har mest 62. Hon är en stor tjej. Tror ni 74 blir lagomt till hösten eller kommer det vara för stort? Kan inte jämföra henne med sonen då han var 2 mån när han var lika stor som hon är idag.

• sarsparis

Nån som vet om det kommer in lila velourbyxor till bebisar? såg idag att det fanns från strl 86, men jag vill ha 68.
    Och vet nån om det kommer in andra fleeceoveraller eller andra lurvia overallen ään den rosa och gröna/blå som finns på hemsidan?

• sarsparis

Ni som hade fixoverallen med 10000 vattenpelare i vintras, höll de måttet? mitt krav på overall är den ska hålla värme och men kanske framförallt slask, den måste klara några simturer i vattenpölar Flört Gör den det? Och hur är det med kvaliteten? Blir de snabbt slitna?
    Isåfall är det absolut värt att köpa den med en rabattkupong istället för att köpa tex PoPs.

• sarsparis
    Finesse skrev 2011-07-26 16:29:39 följande:
    I slaskväder har vi galonoverall.. då är det för varmt med FIX overallen.. vi använder den inte om det är varmare än -10 grader.. Då är det bättre med nåt annat annars svettas dom bort..
    Är den så varm? Sonen hade sin pop overall även när det var noll gradigt, är ditt barn väldigt varm av sig eller är kanske andningsfuktionen inte så bra på overallen??

Mitt krav är som sagt att den ska tåla slask.....
  • sarsparis

Idag har lindex lurat mig Demon halva rea priset skulle det va, istället för att ta 50 % rabatt tog de 40 % rabatt....så istället för att slänga kläderna i tvätten får jag åka tillbaka och klaga.....har ni också råkat ut för detta? När jag stod i kassan frågan kassörskan den andra vilken kod hon ska använda på rean, och inte var det 50% rabatt koden iallfall.....

• sarsparis
    star67 skrev 2011-07-29 19:54:12 följande:
    har dem börjat med 50% på rea på butiken??
    ja idag eller om det var igår
  • sarsparis

Ni som haft fix overallen i vintras, höll den måttet vad gäller vattentäthet? Har en son som gärna simmar i vattenpölar och kravet är att overallen ska klara detta, den bör även vara slitstark.

• sarsparis
    AochJsMamma skrev 2011-08-03 08:37:39 följande:
    i tester fick den bra i vattentäthet tror jag, var väl bara andningsförmågan som inte var så hög..
    Det är ju inget vidare om andningsförmågan inte är bra.....
    Finesse skrev 2011-08-03 08:38:15 följande:
    Nu simmade inte min dotter i vattenpölar men jag skulle inte tro att den klarar det. Däremot är den slitstark.. alltså den från förra året. Årets modell känns konstig utan på.. sånt där torrt matrial så har du djur sitter all päls kvar

När det är vattenpölar så tycker jag att overall känns för varmt. Då har dottern fått haft galonoverall eller bara galonisar.. det är ju ändå 0 gradigt då. 
    Jag föredrar overall fram tills det är nån plusgrad ute faktiskt då de andas bättre än galonställ.

Låter som att Fix inte är nåt för sonen i år......
  • sarsparis
    Finesse skrev 2011-08-03 09:54:39 följande:
    Fast när det är 0 gradigt här är det ju varmt.. då har man ju t.o.m. öppen jacka.. skulle aldrig sätta på en vinteroverall på mitt barn då.. 
    kan inte hålla med om att det är varmt här när det är 0 gradigt, då har jag själv då fortfarande mössa, vantar och vinterjacka på mig och min son har sin vinteroverall, vintervantar och vintermössa och vinterkängor.....när det börjar bli + 5 åker skalkläderna fram.
  • sarsparis
    Gurkan skrev 2011-08-06 16:58:50 följande:
    Därtill efterlyser jag barnkläder i klara glada färger för både killar och tjejer. Utan puffärm och volang. Varför ska allt som är rött, gult, lila och starka härliga färger alltid ha volang och puffärm?

Ja det kan man undra. Själv är jag ute efter en röd kofta till sonen som passar så himla bra i rött. Tror ni det går att hitta en röd kofta utan puffärm??? Nej.
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11