• Ruso

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Evve81 skrev 2010-07-31 13:25:57 följande:
    Har precis varit ut på tradera har ni sett vad mycket fix kläder och skaljackor det finns
    Troligen har en del varit på rea.... och försöker tjäna en slant. Behöver man en vill man ju köpa till en till för att det skall bli billigt ju, men kanske man inte behöver två, eller hittar två i fel storlekar..

Jag har så många barn, alltid något som kan ha..
  • Ruso
    sarsparis skrev 2010-07-31 21:38:13 följande:
    En fråga, har min 2 ½ åring skjutit i längden under sommaren eller har lindex velour byxor blivit små i storleken? Har strl 92 hemma som börjar bli för korta, köpte idag 3b2 i strl 98, när jag provade de på lillen satt ju de perfekt på längden, alltså inte en gnutta för stora, bytte till 104 och de var som jag önskade. Nån som vet om de blivit små i storleken, har inte tänkt på att det är så förrut, eller har min son blivit så lång under sommaren........
    Just när det gäller velour kan det skilja även från inom storlekarna... har tidigar flera gånger köpt  typ 98 som är lika stora som 104 osv...

Tycker inte byxorna är särskillt stora. Min son som är drygt 2 har 92 i sina byxor, och det fnns växtmån, men i dessa har han 98, då 92 blir något kort,
  • Ruso
    Hallonmaja skrev 2010-08-01 13:27:56 följande:
    På mitt Lindex hade dom förra årets vinteroveraller med på rean och dessutom 2 för 1. Så jag fyndade två FIX-overaller för 499 kr! Ska se vilken storlek som blir bäst i vinter och så säljer jag nog den andra. Köpte lite höstnytt också. Bilder finns i bildtråden, men det blev konstig färg på overallerna, det är en FIN rosa färg
    Nä vad fuskit!! Det hade ju suttit fint med sådanna på rean!
  • Ruso

Det blev en sväng til Åhlens i dag när jag hade något annat ärende till stan. Tyvärr inga Hello Kitty trävagnar kvar (så klart....) men jag köpte MASSOR utav sandleksaker Även till present till mina bröders småflickor.  (Nu fattas bara ny sand i sandlådan så barnen har sand att leka i....)

SEdan köpte jag ett set gummikläder med tunnt foder, det blev 175 för settet i stället för 600... hoppas bara de är bra - någon som haft dem? tänkte som extra nu till lite kallare höst eller på vårparten. Vill ju helst ha funktion, men ändå... jag tror det blir bra.

Köpte också ett par fina muddjeans till 4 åringen, en svart/vit Barbapappa pyjamas till henne och en Barbapappa tunika som brorsans flicka skall få i present. Och så blev den en tröja till mig för 40 spänn och en svart kofta. Behöver lite kläder själv, hade bara _en_ tröja i garderoben efter jag rensat ut nu när jag gått ner 3-4 storlekar.

• Ruso
    Pillis1975 skrev 2010-08-01 18:18:08 följande:
    Oj då måste du ju nästan försvunnit helt nu Grattis! Har du nån bild på dig? Har för mig att jag sett en bild på dig, din man och dina barn när ni sitter på en trappa.
    Tackar!!
    Det stämmer nog med mig och lite av familjen på våran trappa, var i en tidning någongång förra hösten. Hm... bild... det finns nog på några av korten som är tagna i sommar, men har faktiskt inte tittat på dem än
    Var dock strax över hundra kilo när jag började, så jag skall ner i alla fall 12 kilo till, helst 16...
  • Ruso

Nån som köpt en skaljacka i 98 (blå eller grön) på rean och inte tänker behålla den så kan jag gärna köpa den... till inköpspris

Har inte lyckas hitta i storlek till lilleman...  :(

• Ruso
    Tvillingmamma2007 skrev 2010-08-03 20:11:28 följande:
    Men shit!! Så kanske det är hm hade tänkt köpa fix överdragsbyxor hmmmmm.
    Då jag reklamerade min gamla sa hon i kassan att de skulle få in nya skalbyxor nu till hösten...
  • Ruso
    Wilmis07 skrev 2010-08-03 22:58:12 följande:
    Tack för svaren på min storleksfråga Har chans att köpa ett begagnat set av en bekant som bor en bit bort så kan tyvärr inte prova det innan. Men det blir kanske för litet då,min dotter är runt 92-93 cm nu. Frågade för köpte precis en skaljacka i stt 98 på rean och den är stor på henne.
    skaljackorna _är_ stora!! Köpte 104 till min tjej som är ungefär lika lång och 116 till min tjej som är strax över... och de räcker för dem båda!! Stora tjejen har en rosa i 116 sedan innan, och den "nya" röda från rean var några cm längre både på ärmar och på längden när jag mätte! Jag hade nästan trodd de skulle vara för små pga storleken, men köpte ändå pga priset. Gissa om jag blev glad!
  • Ruso

Någon som vill fynda en skaljacka i 98 till mig (grön eller blå), här har de inte flera i de färgerna... 140 kr skulle sitta bra för en "stackars" student

• Ruso
    Tvillingmamma2007 skrev 2010-08-04 19:26:05 följande:
    Well är de lika bra då? Jag fick reklamera min fix skaljacka pga trasig dragkedja och det bara efter en mån...sen köpte jag pop och den håller än, tredje säsongen nu
    Man  kan ha tur och otur tror jag... jag har en FIX som dottern har haft  från våren 09 och ser man bort från fläckar så äer den lika fin ännu! Polarns jacka fick jag lämna in, efter lika många säsonger... men de lagade den...
    Jag skulle aldrig ge fullpris för Pop.. har gjort det en gång, men är lika nöjd med både FIX och skaljackor från Ullared. Och ger man 140 kr så kan man heller köpa ny året efter, roligt det med
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11