• maggan75

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Dags för en ny tråd igen ..hoppas på många fina vår/sommarklader 

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Förra tråden : www.familjeliv.se/Forum-3-96/m49100110.html

Lindex Hemsida : www.lindex.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 19:59
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m51131577.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-07 20:53
    Kuponger brukar komma runt den 15:e varje månad

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11
  • sarsparis

Jag fick oxå kuponger, hoppas att det kommer in nån fleeceoverall till baby som inte är rosa snart så kimmer den väl till användningSkrattande

• Thegran

Tack för koderna!

vilken strl på FIX overall skulle ni ta till ett barn som just nu håller på att gå över till strl 98? 98 eller 104? brukar de vara stora i strl?

• Finesse
    Thegran skrev 2011-08-16 12:41:15 följande:
    Tack för koderna!

vilken strl på FIX overall skulle ni ta till ett barn som just nu håller på att gå över till strl 98? 98 eller 104? brukar de vara stora i strl?
    Alla säger olika.. Jag skulle ta 104.. min dotter hade det förra året och hon var på 3-års kollen i början på december 96,5 cm lång och vägde 15 kg.. Mot slutet av vintern var overallen för liten..
    Ebba 071228, Hampus 110225
  • FamilyGay

Hmmm.. de verkar ha fixat till webbshoppen så att man ej kan kombinera flera koder. Synd, det var så kul att shoppa superbilligt och med deras "tillåtelse".

Ska i alla fall köpa den där duffelkappan men måste till butik och pröva den. Är det någon här som har koll på ifall den är stor/liten?

• Thegran
    Finesse skrev 2011-08-16 12:50:40 följande:
    Alla säger olika.. Jag skulle ta 104.. min dotter hade det förra året och hon var på 3-års kollen i början på december 96,5 cm lång och vägde 15 kg.. Mot slutet av vintern var overallen för liten..
    ok, tack för svaret!
    Lättast är väl iof att försöka prova innan, men häromdagen fanns inte fix overallerna inne här i stan.

hur är det med byte? kan man byta/lämna tillbaka i butik eller måste man skicka tillbaka om det blir fel?
  • Finesse
    Thegran skrev 2011-08-16 12:55:26 följande:
    ok, tack för svaret!
    Lättast är väl iof att försöka prova innan, men häromdagen fanns inte fix overallerna inne här i stan.

hur är det med byte? kan man byta/lämna tillbaka i butik eller måste man skicka tillbaka om det blir fel?
    nej man lämnar tillbaka i butik.. det är därför det är så enkelt att shoppa på lindex shop online jämfört med typ hm..
    Ebba 071228, Hampus 110225
  • Thegran
    Finesse skrev 2011-08-16 13:00:51 följande:
    nej man lämnar tillbaka i butik.. det är därför det är så enkelt att shoppa på lindex shop online jämfört med typ hm..
    perfekt, då kan jag chansa ifall de inte fått in några overaller idag heller :)
  • pp08
    Thegran skrev 2011-08-16 12:41:15 följande:
    Tack för koderna!

Vet inte hur overallerna är, men deras (skal)jackor har varit stora i storleken. Min tjej är 91.5cm och skaljacka 92 är fortfarande stor (framför allt armarna). Hon skulle ha drunknat i 98.

Hur stor/lång är ditt barn. Mitt är nu 91.5cm; 12.1kg och funderar också på 98 alt.104.
    ♀ 090619
  • Thegran

Var precis och provade overallerna.har ingen koll på längden och inte exakt vikt heller tyvärr men hon har precis börjar med 98 och de kläderna är oftast lite stora.
    För oss blir det iaf 98 i overall. 104 var gigantisk!

• Kristyr
    pp08 skrev 2011-08-16 14:27:36 följande:
    Vet inte hur overallerna är, men deras (skal)jackor har varit stora i storleken. Min tjej är 91.5cm och skaljacka 92 är fortfarande stor (framför allt armarna). Hon skulle ha drunknat i 98.

Hur stor/lång är ditt barn. Mitt är nu 91.5cm; 12.1kg och funderar också på 98 alt.104.
    inte 104 det måste ju bli gigantiskt
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11