Inlägg från: Tvillingmamma2007 |Visa alla inlägg
  • Tvillingmamma2007

För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11

Tullemi skrev 2010-08-11 13:15:05 följande:
    Nu har jag varit och kollat mer noggrant på de turkosa överdragsbyxorna och visst är det galon. Tyget som jag trodde de var i sitter bara på rumpan och på knäna, som förstärkning. Nästan nån typ av bävernylon.
    Samma som förut då alltså.
  • Tvillingmamma2007

Haha min karl fick också kupong på lindex idag men inte jag...ofta han handlar där då! Men stod sparregistret som källa så.

• Tvillingmamma2007

Kanske man skulle slå till på två overaller nu när man har kuponger. Vi har inte provat fix:s overaller ännu och vi är lite inne på att prova en lite tjockare overall så man slipper ha fleeceställ under hela tiden. Har haft mikk-line nu två säsonger men i vintras var det ju så kallt här så det blev en massa kläder att böka med.

Vad tror ni om strl till ca 104 cm och 16,5 kg? Själv tippar jag 110 men har inte provat deras overaller nån gång så jag vet inte hur stora de är i strl.

• Tvillingmamma2007
    anette 81 skrev 2010-08-12 19:39:27 följande:
    är inte fix overallerna tjocka=
    Jo precis! Mikk-line = tunna
  • Tvillingmamma2007
    Ruso skrev 2010-08-12 20:53:47 följande:
    www.lindex.com/se/Product/ImageZoom.aspx?id=8...

Är denna jättetunn, eller kan man ha den som en höstjacka?
    Ser ut som den som vi hade som vinterjacka ifjol tom! Dock lite tunn vinterjacka men att bara gå i affärer e dyl så dög den bra eller med nåt under...
  • Tvillingmamma2007
    Ruso skrev 2010-08-12 21:22:21 följande:
    Men frös de?
    Hade mikk-line till tjejerna förra året, när det ju var så kallt... de frös aldrig, ibland hade vi en fleece under men inget mera...
    Well utan fleecestället så skulle de nog ha frysit jag vet inte för vi testade inte utan då det var så kallt. Min tanke var att med en tjockare overall så kanske de inte behöver ha fleece under = mindre kläder att ta på...
  • Tvillingmamma2007

Vågar ni köpa utan att prova förresten??

• Tvillingmamma2007
    Wilmis07 skrev 2010-08-12 21:48:05 följande:
    Ja i värsta fall får jag byta och prova i affär tänkte jag. Ska känna på den nu när den kommer om jag överhuvudtaget behåller den.
    Ok bara jag som vill vara säker när jag köper kanske, brukar varken byta eller lämna tillbaka.
  • Tvillingmamma2007
    maggan75 skrev 2010-08-13 13:47:37 följande:
    Chansar på 110, får vi se annars tar jag med henne och provar i butiken kanske
    Mina killar är ungefär lika stora, ca 104 cm och 16,5 kg, jag tror också på 110, tänkte ta med dem till butik i helgen och prova

Lilleman har jag köpt fix windstopperoverall och pop-overall på rean åt, de är i 80 hoppas de kommer att passa, lite stora nu då han bara är 68 cm ännu (5 mån idag) men jag hoppas han växer på sig och att jag inte skulle ha köpt 74 (fast enligt BVC kurvan så kommer han att vara 79 cm i mars och då vill man ju att de ska passa fortfarande så det blir nog bra. Pop-overallen köpte jag ett par mån innan han föddes hehe
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex ( och andra barnkläder) del 11