Emmaljunga tråd, Vol 5
Hej!
Jag är ett relativt nyblivet Emmaljunga-fan. Vår son är född i april. När vi skille kolla på vagn i vintras så tittade vi inte ens på Emmaljunga när vi kom in i affären, de såg ju gigantiskt stora ut. . . Vi ville ha en liten modern vagn. Valet föll på en Maxi Cosi Mura, då den skulle fungera bra i terräng med sina lufthjul. Visst är vi nöjda med den, men efter någon månad började jag spana efter en extra vagn att ha i stallet. Valet blev av en händelse en Emmaljunga Edge, en -04. OCH VAD JAG ÄLSKAR DENNA VAGN!!! Använder nästan bara den, tar den andra i stan eller när vi ska resa bort och behöver få in mer i bilen än bara vagnen. . .
Man vet ju inte förrän i efterhand vad det är man behöver, men med facit i handen skulle jag nog köpt bara Emmaljungan och en nyare, finare. . .
En fråga till er som kanske vet. Går City Crossen lika bra i terräng som Edgen? Och då menar jag riktig terräng, som åkrar och dyl.? Edgen tar sig ju fram överallt och barnet ligger underbart bra i den.
Funderar på om man till nästa barn skulle skaffa en city cross då den tar mindre plats i bilen och bara ha den vagnen då. Men jag vil ha alla Edgens bra egenskaper.
Tyvärr är sufletten lite solblekt. Kan man byta den? Vagnen är i f.ö. mkt bra skick. Läste att någon skaffat en city jet till sitt chassi, ingår en suflett då? Vad är det för fästen? Skulle det funka på min Edge med sportchassi, årsm -04?
Lång inlägg, hoppas ni orkar läsa. Hoppas på bra svar av er experter!