• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • tel005

Hej alla Emmaljunga-proffs!

Kikar lite på nu vagn och är sååå sugen på en white (eller kanske creme) leatherette.
    Någon som har erfarenhet av färgen? Hur funkar det på hösten/vintern när det är lerigt ute, är det lätt att torka bort smutsen eller fastnar den? Och hur går det att torka bort annat kladd? Borde ju vara lättare än på en tygklädsel men vad säger ni som provat?
    Har en duo edge nu men kikar lite på en city cross. Hur är däcken? På sulkyn (brio spin) så är de punkteringsfria däcken så plastiga och stötiga. Är det bättre kvalitet i city crossens? Classic sport skulle kunna vara ett alternativ men då finns ju inte den i leatherette-färgerna... :/

/Linda

• stor grön drake

Det sved lite i hjärtat om den stackars CCn när vi kom hem, vad har den varit med om? När säljaren sa förråd trodde jag givetvis det var ett torrt sådant. Hela tryck-knappen i hjulnavet saknas. De 5 små svarta prickarna i vita tyget på sufletten kunde jag lev med (jag är händig med klorinflaskan jag) men vid närmare ganskning är nästan hela klädseln småfläckig.... iddes inte forska närmare i om det var mögel (hälften syntes inte före tvätt) utan 1 flaska klorin till på och in i maskinen igen, men är otroligt besviken på säljaren som behandlat vagnen på det viset (förutom fläckarna hon visade så syntes inte de andra innan klädseln togs av), mina vagnar är inte världens finaste, men inte behandlar jag dem som skit för det....

• Nomen
    stor grön drake skrev 2011-12-27 21:00:21 följande:

Det sved lite i hjärtat om den stackars CCn när vi kom hem, vad har den varit med om? När säljaren sa förråd trodde jag givetvis det var ett torrt sådant. Hela tryck-knappen i hjulnavet saknas. De 5 små svarta prickarna i vita tyget på sufletten kunde jag lev med (jag är händig med klorinflaskan jag) men vid närmare ganskning är nästan hela klädseln småfläckig.... iddes inte forska närmare i om det var mögel (hälften syntes inte före tvätt) utan 1 flaska klorin till på och in i maskinen igen, men är otroligt besviken på säljaren som behandlat vagnen på det viset (förutom fläckarna hon visade så syntes inte de andra innan klädseln togs av), mina vagnar är inte världens finaste, men inte behandlar jag dem som skit för det....

Nej, vad synd... Varför säljer man ens en vagn med så mycket mögel på? Och hur lyckas man få så mycket mögel... Jag kan ibland ställa ut våra vagnar på balkongen (om det som t.ex på julafton kommer gäster som behöver få plats i vår pyttehall) men drar naturligtvis på regnskydd, samt att de står under tak. Sedan står de inte där länge, och får alltid komma in och värmas upp... Smutsiga blir de ju rätt ofta, men jag är noga med att alltid torka bort "det värsta" när vi kommit in och att de står torrt. Hellre smuts än fukt... Man behöver ju inte vara pedantisk med vagnarna, men mögelangrepp på hela vagnen... Kan du använda något från den?
    Theodor 2007 & Saga 2009
  • stor grön drake
    Nomen skrev 2011-12-27 21:10:51 följande:
    Nej, vad synd... Varför säljer man ens en vagn med så mycket mögel på? Och hur lyckas man få så mycket mögel... Jag kan ibland ställa ut våra vagnar på balkongen (om det som t.ex på julafton kommer gäster som behöver få plats i vår pyttehall) men drar naturligtvis på regnskydd, samt att de står under tak. Sedan står de inte där länge, och får alltid komma in och värmas upp... Smutsiga blir de ju rätt ofta, men jag är noga med att alltid torka bort "det värsta" när vi kommit in och att de står torrt. Hellre smuts än fukt... Man behöver ju inte vara pedantisk med vagnarna, men mögelangrepp på hela vagnen... Kan du använda något från den?
    jag är inte säker på att att allt är mögel, en del är nog bara ingrodd smuts som kom upp till ytan i 1:a tvätten, har tagit bort lindrigt mögel med klorin förut (så länge det går att dränka in allt litar jag på det) och det har inte kommit tillbaka, synns ju tydligt om det gör det. Men i nuläget är det skyddet till knäbygeln och fotstödet som är på tork. Myggnätet verkar hon ha dårat sig med oxå, men det tittar jag närmare på en annan dag.
    Efter 15 min klorin vara allt det "nya" fläckarna helt borta, så tror på fett-smuts fläckar som syntes när den var blöt. På klorinflaskan stod hur man tyg bort mögel från dushdraperi, ganska samma tyg tycker jag, använde det. Får se hur det blr. går den inte att använda ska nog säljaren få höra.
  • 060810

Men fy vad trist!
    Har den stått i en källare eller förråd så kan det va fukt där som skadat vagnen.
    Har fått 2 vagnar förstörda av mögel i min källare pga där var massor med fukt som satte sig i tyget och sen kom möglet som ett brev på posten.. Du har ingen bild på fläckarna? Jag känner igen mögel när jag ser det! 

• S hjärta A

Någon som vet om det är samma sittdel och liggdel på en cerox och en city cross? Jag har en city cross med endast liggdelen och letar därför efter en begagnad sittdel. Har hittat en cerox med sittdel som jag har tänkt köpa men vill veta att det verkligen går att använda båda chassin till både ligg och sittdel innan jag åker 15 mil för att köpa den.

tacksam för snabb hjälp!

• 2små2stora

det är inte en vanlig cerox, den har 4 fasta hjul. Den på bilden är i så fall en city cerox 360, om den har svängbart handtag annars är det nog en nitro.

~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • S hjärta A
    2små2stora skrev 2011-12-27 23:00:39 följande:
    det är inte en vanlig cerox, den har 4 fasta hjul. Den på bilden är i så fall en city cerox 360, om den har svängbart handtag annars är det nog en nitro.
    Ja det är en city cerox. Men är det samma sitt och liggdel som en city cross? :)
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5