• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • livet med barn

jag är irriterad på affären jag beställde vagnen i och på emmaljunga redan, har inte ens använt vagnen än.
    beställde en footsack som skulle kommit samtidigt som vagnen, vagnen kom för 2 veckor sen men fortfarande ingen footsack! sen skulle den komma nästa vecka eller absolut senast igår, ingen footsack än.. sen får jag svaret: innan jul får du den iaf.

MEn hallå??? irriterande, tur att vagnen inte används innan julafton men i alla fall inte så kul ändå.. börjar bli stressad över att footsacken inte kommer att komma innan jul.. kan man kräva lite rabatt på den då när dom tjabblat så?

~ William 13/2 -10~
  • Uliise
    stor grön drake skrev 2011-12-19 23:08:14 följande:
    Samma här, men jag undrar om de nyare med de gul/gröna reflexerna är bättre? För de jag känner som är nöjda har det, medans vi som blir genomdränkta har det med "reflexfärgade" reflexer...
    Jag hade det gamla ljusgråa med silvriga reflexband, följde med min CC -08. Och det var värdelöst om det regnade mer än duggregn.

Tror dom du att det nyare som är mer mörkgrått med gula reflexband är bättre, eller man kan ju hoppas.

Har du det nya älskarlivet81?
    Majken 100421
  • Uliise
    MsStackhouse skrev 2011-12-20 08:05:57 följande:
    Vilken emmaljunga med luftfyllda däck är bäst?  Är så velig *s* En duo edge eller en classic med hårdlift...? Finns det fler ELvagnar medluft däck?
    MsStackhouse skrev 2011-12-20 08:25:58 följande:
    Det har jag åxå funderat på, edgen är ju väldigt stor. nästan lite klumpig om man ska ta med vagnen när man går i affärer tex. Vad kostar en citykorg på ett ungefär?
    Men vad menar du med edge? Det finns ju faktiskt 3 olika chassin till edgen. Classic chassit är samma chassi som classic sporten har.

Och om jag skulle köpa en classic sport skulle jag absolut ta med city korg eftersom vagnen blir mycket lättare med city korg än med sittdel + hårdlift. Dessutom sliter man inte på sittdelen när man har bebis.

Generellt är sport chassit störst och tyngst, jag skulle ta classic chassit om jag var du! Sedan är det väl bara att välja mellan Edge och Classic sport beroende om du vill ha Edgens större liggdel eller City Korgen till classic sport.
    Majken 100421
  • Uliise
    livet med barn skrev 2011-12-20 09:43:47 följande:
    jag är irriterad på affären jag beställde vagnen i och på emmaljunga redan, har inte ens använt vagnen än.
    beställde en footsack som skulle kommit samtidigt som vagnen, vagnen kom för 2 veckor sen men fortfarande ingen footsack! sen skulle den komma nästa vecka eller absolut senast igår, ingen footsack än.. sen får jag svaret: innan jul får du den iaf.

MEn hallå??? irriterande, tur att vagnen inte används innan julafton men i alla fall inte så kul ändå.. börjar bli stressad över att footsacken inte kommer att komma innan jul.. kan man kräva lite rabatt på den då när dom tjabblat så?
    Men du kan väl använda vagnen utan fotsack? Emmaljunga tillverkar produkter på beställning så allt finns inte alltid hos dem, alternativt tar det tid innan de gör just den varan.
    Nu innan jul kan jag tänka mig att det inte är samma fart i fabriken heller.

Vi får vara glada att vi inte köper från en massproducerande fabrik i Kina där lagren aldrig töms.
    Majken 100421
  • livet med barn
    Uliise skrev 2011-12-20 12:26:46 följande:
    Men du kan väl använda vagnen utan fotsack? Emmaljunga tillverkar produkter på beställning så allt finns inte alltid hos dem, alternativt tar det tid innan de gör just den varan.
    Nu innan jul kan jag tänka mig att det inte är samma fart i fabriken heller.

Vi får vara glada att vi inte köper från en massproducerande fabrik i Kina där lagren aldrig töms.
    jo klart jag kan använda vagnen utan, men känns så surt bara =).
    både emmaljunga och affären sa att den skulle vara i butiken senast förra veckan, den fanns på lager hos dom när den beställdes.
    ~ William 13/2 -10~
  • 060810

Det nya regnskyddet är inte bättre. För stort för vagnen och blåser det minsta lilla blir både vagn och barn dyngsurt. :( har en scooter s!

Sen håller inte sömmarna heller utan vårt har redan gått sönder i sömmen. :(

• JoWiAn
    060810 skrev 2011-12-20 12:49:02 följande:
    Det nya regnskyddet är inte bättre. För stort för vagnen och blåser det minsta lilla blir både vagn och barn dyngsurt. :( har en scooter s!

Sen håller inte sömmarna heller utan vårt har redan gått sönder i sömmen. :(
    Jag hade ett brio regnskydd till scootern.... Passade perfekt och höll vagnen ocg barnet torrt.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5