• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Nani82

Hemlighet:Har oxå tagit charleston fast i citykorgen och sen hel vitt skinn till sittdelen så det känns lite som en ny vagn när det är dags att byta. Hon i affären hade haft skinn åt sitt barn och haft en dyna i. Hade som ändå tänkt mig en dyna eller två så kan man få lite färg eller mönster i vagnen. Köpte en fin dyna till scootern av en tjej som syr på nätet så det löser sig nog.

Hur länge får du vänta på din vagn? Eller har du fått den? Just citykorgen ringde hon och ändrade lev tid på så det kan bli på håret att den hinner komma då jag har bf i mitten på mars. Sittdelen ska komma på två veckor. Dom hade sålt så bra av Nitron senaste tiden så dom hade bara en svart sittdel på lager.

• Hemlighet

Nani82:
    Beställde våran vagn efter nyår, men sa att vi ville ha den i butiken den 20 mars så vi kan hämta den då. Har bf den 24 april. Ångrar dock mig lite då jag hade kunnat köra
    dottern i den direkt, men men det är lillebrors vagn så jag får hålla mig;)

• Nomen
    mammatill2härligavildar skrev 2012-02-08 20:36:50 följande:

Nån som har koll ¨på vad man kan göra om bromsen bara tar på ena sidan???? (har en scooter)
    Sen sufletten, den har lite svårt att stanna helt utfällt, blir lite slapp. Har för mig att jag läst förut att man själv kan göra nåt åt d. Nån som vet??

Är det en scooter 2.0 eller den äldre varianten? På 2.0 kan det hjälpa att ösa in silikonspray i och runt bromsen. Det kan vara smågrus som åkt in och gör att det kärvar.

Ang sufletten så hade jag också problem. Jag fick tipset att böja till suflettbågarna. I sufletten finns ju 2 st metallbågar som sitter ihop med ett plastfäste. Ta tag i bågen som sitter fästad på chassit (ta tag någon centimeter ovanför plastfästet, men nedanför fästet som sitter på chassit) och böj den uppåt. Svårt att förklara... Men effekten blir att vinkeln på suflettbågarna där de sitter i plastfästet blir större, och då stannar sufletten i utfällt läge. (I plastfästet finns små hack som gör att bågarna hamnar i olika lägen, om man böjer bågarna så stannar bågen i det sista hacket).

Oj vilken rörig förklaring, hoppas  du förstod något...
  • Minaliv
    mammatill2härligavildar skrev 2012-02-08 20:36:50 följande:

Nån som har koll ¨på vad man kan göra om bromsen bara tar på ena sidan???? (har en scooter)
    Sen sufletten, den har lite svårt att stanna helt utfällt, blir lite slapp. Har för mig att jag läst förut att man själv kan göra nåt åt d. Nån som vet??

På min Scooter 2.0 var hela bakre staget snett och fick bytas ut.
  • mammatill2härligavildar
    Nomen skrev 2012-02-09 21:48:26 följande:
    Är det en scooter 2.0 eller den äldre varianten? På 2.0 kan det hjälpa att ösa in silikonspray i och runt bromsen. Det kan vara smågrus som åkt in och gör att det kärvar.

Ang sufletten så hade jag också problem. Jag fick tipset att böja till suflettbågarna. I sufletten finns ju 2 st metallbågar som sitter ihop med ett plastfäste. Ta tag i bågen som sitter fästad på chassit (ta tag någon centimeter ovanför plastfästet, men nedanför fästet som sitter på chassit) och böj den uppåt. Svårt att förklara... Men effekten blir att vinkeln på suflettbågarna där de sitter i plastfästet blir större, och då stannar sufletten i utfällt läge. (I plastfästet finns små hack som gör att bågarna hamnar i olika lägen, om man böjer bågarna så stannar bågen i det sista hacket).

Oj vilken rörig förklaring, hoppas  du förstod något...

Tack =D
  • drpepper

Har en fråga: Den här dynan som följer med citycrossen som först låg i quadroliften som man sedan satte över i sittdelen ska den alltid vara där? Tänkte sedan i vår/sommar så kanske man får lite längre livslängd på sin vagn (i sommar blir lillan 2 år). För jag har varit och känt på en Scooter men den känns ändå rätt så lika. Ett onödigt köp typ. Men utan dynan blir det för hårt för barnet då? Hur gör ni?

• t0va
    drpepper skrev 2012-02-11 22:49:37 följande:
    Har en fråga: Den här dynan som följer med citycrossen som först låg i quadroliften som man sedan satte över i sittdelen ska den alltid vara där? Tänkte sedan i vår/sommar så kanske man får lite längre livslängd på sin vagn (i sommar blir lillan 2 år). För jag har varit och känt på en Scooter men den känns ändå rätt så lika. Ett onödigt köp typ. Men utan dynan blir det för hårt för barnet då? Hur gör ni?
    Vi kör utan dyna, sålde liften innan vagnen. Det funkar jättebra, vi har en tunnare variant men den är egensydd, hade den för skydd i vagnen. Sonen kladdar så och blöjan läcker ibland så då sliper jag tvätta hela klädseln, men som sagt vi kör den för att slippa tvätta klädseln stup i ett.
  • JoWiAn

Köpte en city cross black/blue igår.... Såååå fin. Reade ut så betalde 4995 kr för den. Sååå nöjd. City krogen har vi lagt undan i en annan butik. En black beauty!

William 2005-03-03 ~ lillebror i magen BF 13/5 2012
  • hufo

Hej! Jag orkar faktiskt inte läsa igenom och leta efter just det jag undrar över så jag tänkte fråga vad ni har för erfarenhet av City Cross och med en City Korg till den?? Vi var nämligen och kollade på vagnar idag och det var den som föll oss bäst  smaken. Sen är frågan oxå om man ska ha fyra fasta hjul eller små vridbara fram??  Vi bor i en större by, mycket asfalt men även lite grusvägar, samt att vi har hund så det lär ju bli lite gående på gräs mm. 
    Tacksam för att svar!!  

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5