• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • yodi

har du tittat på deras minimizer dyna? då blir vagnen dels lite mer ombonad samt att man kan flytta ner axelbanden till selen.

annars har du provat att låta honom sitta upp med ryggstödet i liggvagnen?  

• Isola88

Visste inte att de fanns en dyna! Ja har haft ryggstödet i liggdelen men han har börjat luta sig så mycket framåt och sparkar med fötterna så han bara glider ner. När han ligger ned sparkar han också och lyfter upp benen mot kanterna. Tycker liggdelen har varit kanon och rymlig men nu har han börjat tvärvägra att åka när han inte ser något. Tänkte att sittdelen har ju selen och så kommer han upp lite bättre med ryggen. Men hade räknat med att använda liggdelen ett tag till.

• yodi

jo då dom har dynor med

du kan låta honom prova sittdelen men min personliga erfarenhet är tyvärr att dom inte brukar kunna sitta så bra i sitt delen när dom är så pass små, dom brukar mest hänga som en säck potatis men prova, din son kan mycket väl sitta bättre än vad mina flickor har gjort

något som är suveränt annars är om man kan hitta en begagnad city jet sitdel eller ozone sitdel, dom brukar kunna sita betydligt bättre i dom än i dom vanliga sitdelarna.      

• Uliise
    Isola88 skrev 2013-05-22 00:32:47 följande:
    Visste inte att de fanns en dyna! Ja har haft ryggstödet i liggdelen men han har börjat luta sig så mycket framåt och sparkar med fötterna så han bara glider ner. När han ligger ned sparkar han också och lyfter upp benen mot kanterna. Tycker liggdelen har varit kanon och rymlig men nu har han börjat tvärvägra att åka när han inte ser något. Tänkte att sittdelen har ju selen och så kommer han upp lite bättre med ryggen. Men hade räknat med att använda liggdelen ett tag till.
    Fast glider han ner i liggdelen kommer han ju att glida ner i sittdelen också? Det finns ju selar man kan ha i liggdel också, lösa selar :)
    Majken 100421
  • Uliise
    Jezziie skrev 2013-05-19 21:58:16 följande:
    Hej. Hoppar in i tråden och hoppas ni kan hjälpa mig. Har köpt en begagnad scooter 2.0 pp edition black/orange. Funderar på att köpa nya däck till den, då de är lite slitna och det fastnat mycket småstenar i dem. Vet ni vad de kostar? Och om man kan köpa dem på nätet?
    Tyvärr fastnar det sten i alla deras punkteringsfria, så efter en vecka är de nya fula igen :/ Däcken tror jag kostar 300:- st.
    Majken 100421
  • Jezziie

Det är himla dåligt egentligen. De borde kunna göra dem bättre, fast vänta, det har de väl gjort med de nya tpu däcken. Fast det kanske inte är till scootermodellerna. Får se om jag köper nya eller om de gamla får gå iaf. Tack för ditt svar iaf.

• Isola88

Får stötta upp med en liten kudde i liggdelen istället när han vill vara med och se avvaktar nån månad till innan byte. Har förövrigt funderat på att byta till en smidigare vagn sen, gillar att man tar sig fram överallt med den här men den är riktigt klumpig och tung att dra i trappan. Något förslag på en modell som är lite lättare så att säga?

• yodi
    Isola88 skrev 2013-05-22 17:18:38 följande:
    Får stötta upp med en liten kudde i liggdelen istället när han vill vara med och se avvaktar nån månad till innan byte. Har förövrigt funderat på att byta till en smidigare vagn sen, gillar att man tar sig fram överallt med den här men den är riktigt klumpig och tung att dra i trappan. Något förslag på en modell som är lite lättare så att säga?
    går ni mycket i skog och på grusstigar eller är det mest inne i stan?

själv har jag en nitro city som jag är oerhört nöjd med  
  • Isola88

Blir mest gångvägar, enstaka gånger på landet hos svärföräldrarna. Gillar ju att de är stadiga hjul eftersom jag sällan är i affärer med vagnen, men är grymt svårt att ta sig fram på vissa ställen. Kanske man kan ha två vagnar men då blir väl mannen galen haha!

• yodi

män är så oförstående i bland i alla fall när det gäller barnvagnar.

scootern är suverän men då ska dom helst vara lite äldre, vet att Emmaljunga skriver att den är från sex månader men jag personligen hade nog inte satt ett så litet barn i en scooter utan väntat tills dom var ett i alla fall.

dom har även city crossen som är en sittvagn och som har fyra fasta hjul men den har jag faktiskt ingen erfarenhet av så jag vet inte om den är smidigare än edgen.     

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5