• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • stor grön drake

Nej, hela chassit är större, det blir duo S chassit från edge.

Gossemamman skrev 2013-06-26 14:57:52 följande:
    Är det bara hjulen som är skillnaden mellan nitro och supernitro i nya kollektionen? Någon som vet?

• Gossemamman
    stor grön drake skrev 2013-06-26 20:36:19 följande:
    Nej, hela chassit är större, det blir duo S chassit från edge.
    Men vad är det då för skillnad för sittdelen på Edge och sittdelen på Nitron såg likadan ut och samma storlek. Jag köpte till den snyggare fotsacken och då sa de att de fanns en till Edgen men att den som är till CityCross, Nitro mfl passar Edgen också så jag köpte den. Provad den häromdagen och den passade tyckte jag. Dock kunde jag inte dra ner dragkedjorna där fram helt fast de kan bero på att jag inte satt på den helt 100 rätt.

Om man kollar måtten på sittdelen på Edge samt Nitro har jag för mig att de är samma. Så det jag menar är att Super Nitro och Edge blir samma fast man inte kan göra om Nitrons sittdel till liggdel genom att skifta suffleten. Rörigt värre men ni kanske förstår vad jag menar? 
  • honeydew
    Gossemamman skrev 2013-06-26 23:03:40 följande:
    Men vad är det då för skillnad för sittdelen på Edge och sittdelen på Nitron såg likadan ut och samma storlek. Jag köpte till den snyggare fotsacken och då sa de att de fanns en till Edgen men att den som är till CityCross, Nitro mfl passar Edgen också så jag köpte den. Provad den häromdagen och den passade tyckte jag. Dock kunde jag inte dra ner dragkedjorna där fram helt fast de kan bero på att jag inte satt på den helt 100 rätt.

Om man kollar måtten på sittdelen på Edge samt Nitro har jag för mig att de är samma. Så det jag menar är att Super Nitro och Edge blir samma fast man inte kan göra om Nitrons sittdel till liggdel genom att skifta suffleten. Rörigt värre men ni kanske förstår vad jag menar? 

Jag förstår inte heller skillnaden mellan Super Nitro och Edge med Duo S chassi, någon som vet? Är det att man får en liggkorg med om man köper en Edge? Hade trott och hoppats att Super nitro skulle vara lite lättare vikt på.
  • Lycka 1

Nitro sittdelen och edge sittdelen är samma sittdel med tygdesignen är annorlunda.
    På edgen är det tex en liten keps frampå sufletten.

Super nitro köper man som sittvagn med ett duo s chassi. Vill man ha liggvagn så köper man till supreme korg eller lift.

Edge duo s är en duovagn och då ingår alla delarna.    

Hoppas det var till någon hjälp! :)

• stor grön drake

Via vissa vägar, när fl frågar om man vill följa länken, slår den på www. Radera det så funkar den.

honeydew skrev 2013-06-27 06:54:10 följande:
    retailer.emmaljunga.com/2014/se/ Menar du denna? Sista snedstrecket var inte med i hyperlänken. Pröva nu igen. 

Edge och nitro är exakt samma sittdel, det är tygdesignen, och framförllt suflettdesignen som skiljer dem åt. Edge footsacken aninte köpas skillt då den ingår i hela paketet. En ful formlös påse är vad den är.
  • honeydew

Tack för svar! Känner mig lite besviken över Super nitro, eller snarare som att det inte känns som någon nyhet. Har en edge här hemma redan som jag var inne på att köpa Duo S chassi till, men sen blev jag nyfiken på Super nitron. Men det vinner jag ju ingenting på.
    Synd att det ska vara så dyrt att bara köpa ett chassi, utan sittdel. Har ju alla tillbehör, sitt- och liggdelar hemma redan. Tror att barnens hus tar 4.200 kr för endast chassit (om jag minns rätt), det kändes väldigt saftigt. Begagnat verkar också vara svårt att få tag på, än så länge.

• honeydew

Någon som föresten kan komma med ett tips? Spärren till fotstödet till vår edge, den som drar i för att ta ned fotstödet, skramlar/slår när man är ute och går. Räcker att bara stå still och gunga vagnen så låter den, väldigt störande. Den är av metall och slår mot chassit, som ju också är av metall. Det verkar inte gå att justera så att den sitter tightare. Hur ska man göra? Fler som märkt samma sak?

Skulle vilja peta in något i mellanrummet där, typ en möbeltass eller liknande haha, men det kanske finns en bättre lösning  

• micksaan

Honeydew: Jag har nyligen uppmärksammat samma på vår classic. Funderade på att få in lite tejp emellan men inte testat än!

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5