• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Elin8401
    Fjonkis skrev 2013-08-23 02:44:42 följande:
    Vi har större hund än schäfer och en Volvo V70 2013 års modell. En edge duo får plats om man ställer den på långsidan. Med båda tex högerhjulen i golvet och vänsterhjulen mot taket. Hundburen tar upp typ halva bagaget. Liggdelen får man ha i baksätet.

Åå toppen!! Tack så mkt
  • Tibell

Åh jag tror jag har hittat rätt

Jag söker nämligen människor med stor kunskap om emmaljunga...och det verkar det finnas här inne !

Jag är ute efter en äldre emmaljunga scooter till min lilla höna.

Jag hade en till min stora tös som säkert var en 06. Den hade iallafall en stor rymlig sits och mjukt skönt tyg...

Vi har idag en nitro pp som inte alls har samma sköna tyg som den gamle scootern. .så nu vill jag hitta det igen

Jag har hittat en på blocket jag gärna vill ha menblir så osäker på om denna har det nya äckliga tyget.

Vagnen har ingen snörning på sufletten som våran gamla vagn hade .

Men den har det gamla fotstödet...

• Orkide

Här kanske det finns någon som vet
    Har kollat in Emmaljungas viking double som syskonvagn när vi får tillskott i familjen i december. Men är det någon som vet om
    man smidigt kan ta bort sittdelen o bara ha t.ex. liggdelen o varukorgen? Ungefär som på bugaboo donkey..

• yodi
    Orkide skrev 2013-09-01 07:15:01 följande:
    Här kanske det finns någon som vet
    Har kollat in Emmaljungas viking double som syskonvagn när vi får tillskott i familjen i december. Men är det någon som vet om
    man smidigt kan ta bort sittdelen o bara ha t.ex. liggdelen o varukorgen? Ungefär som på bugaboo donkey..

hur är det på donkeyn går väl chassit att "föra i hopp" eller hur är det?

nu har jag inte sett viking double live utan bara i katalog, men jag tror inte att man kan göra chassit smalare, men man kan säkert ta bort en sittdel och bara ha på liggdelen.

men det bästa är nog att höra med närmsta återförsäljare.    
  • Paro
    Orkide skrev 2013-09-01 07:15:01 följande:

Här kanske det finns någon som vet smile1.gif

Hej!

Jag har sett Vikind Double live och jag tror inte man om den till singelvagn, vill du kunna göra det skulle jag köra bagaboo.
  • Paro

Usch, hoppas ni förstår det jag skrev för texten blev konstig...

• Soer

Hej!

Snart dags att köpa barnvagn. Tycker färgen tweed ser fin ut.. är den typ jeansblå eller mer grå/svart?? ska såklart åka och kolla själv, men väntar tills ultraljudet är gjort..

• Soer

puffar lite..
    är det ingen som sett färgen tweed i verkligheten som kan förklara den lite närmare??

Melker och Malte
  • yodi

har tyvärr inte sett tweed i verkligheten, har bara sett den på dator och där tycker jag den ser grå ut, men butikerna borde ha färgprover du kan få se på.

• JGBM

Hallå där! Kommer de nya Vikings sittdelar funka på de äldre chassina Edge/Nitro/CityCross med easyfix fästen också?

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5