• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • TinkyWinky
    TinkyWinky skrev 2010-06-20 20:10:58 följande:
    det är en i svart/grå med blåa/turkosa detaljer, men hur vet va man färgen heter? ska nämligen ringa en butik imon o höra med dem när de kan få hem den..

vet ni om det finns ngn chans att ngn butik kan ha fått in den redan? eller de får inga alls förrän augusti?? eller när de nu har leverans datum
    såå irriterande, sist ja kolla va dte leverans vecka 28 o nu e dte inte förrän vecka 39.. :/ Ja som vill ha vagnen snart..
    ☆° ★ Kewin 9/7-09 ★ °☆
  • eec82
    TinkyWinky skrev 2010-06-20 20:13:51 följande:
    såå irriterande, sist ja kolla va dte leverans vecka 28 o nu e dte inte förrän vecka 39.. :/ Ja som vill ha vagnen snart..
    de i v 28 kankse redan är sålda så nästa produktion blir v 39.
  • TinkyWinky
    eec82 skrev 2010-06-20 20:15:23 följande:
    de i v 28 kankse redan är sålda så nästa produktion blir v 39.
    ja dte förstår ja men irriterar mig att ja ej beställde då, nu får ja ju vänta 11 veckor extra om nu inte ngn butik i närheten har den inne eller e på g :/ e inte alls sugen o vänta på vagn så pass länge :(
    ☆° ★ Kewin 9/7-09 ★ °☆
  • Diorali
    stor grön drake skrev 2010-06-20 18:16:19 följande:
    Ja, har ni en hårdlift funkar det garanterat lika bra! Jag har bara åsikter om mjukliften eftersom det är vad vi haft.
    Äkta fårskinn rekomenderas, då vet man att de ligger varmt och gott, utan att få för varmt (eftersom de transporterar bort överskottsvärmen)

Såg en White (croc eller leatherette) CC på tåget i onsdags, den var riktigt, riktigt snygg i verkligheten. Dock lite sur på ägaren som hade parkerat den väldigt mycket ivägen för att sedan gå och sätta sig någon helt annan stanns... Tur att det fanns andra snälla medpassagerare som hjälpte mig flytta den så jag kom förbi (kunde inte ens komma förbi min vagn för att flytta den, så trångt var det...)
    Äkta fårskinn är det babyaffärerna som gäller då eller? Mmmm en White såg jag i den affären vi köpte våran vagn också, riktigt fin! Men blev lite tveksam när det är vinter och vi ska använda våran som mest. Men som försäljaren sa så är det avtorkbart och smidigt :) Men det blev en dark Grey ändå ;)
  • Zelmilainen
    TinkyWinky skrev 2010-06-20 20:10:58 följande:
    det är en i svart/grå med blåa/turkosa detaljer, men hur vet va man färgen heter? ska nämligen ringa en butik imon o höra med dem när de kan få hem den..

vet ni om det finns ngn chans att ngn butik kan ha fått in den redan? eller de får inga alls förrän augusti?? eller när de nu har leverans datum
    ok. du borde ju kunna ge de den koden som finns annars, det borde ju med fungera
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • eec82
    TinkyWinky skrev 2010-06-20 20:19:22 följande:
    ja dte förstår ja men irriterar mig att ja ej beställde då, nu får ja ju vänta 11 veckor extra om nu inte ngn butik i närheten har den inne eller e på g :/ e inte alls sugen o vänta på vagn så pass länge :(

förstår, men troligen så är det butiker som lagt förorder så du hittar den med lite tur innan.

Vet att vår butik beställt 2 st i den färgen. Varav kankse 1 till mig. ;) Men den skulle inte komma så tidigt som v 28...

• TinkyWinky
    eec82 skrev 2010-06-20 20:30:15 följande:

förstår, men troligen så är det butiker som lagt förorder så du hittar den med lite tur innan.

Vet att vår butik beställt 2 st i den färgen. Varav kankse 1 till mig. ;) Men den skulle inte komma så tidigt som v 28...

för när ja kolla inann så stod et vecka 28 men men ska ringa olika ställen imon o höra.. får hålla tummarna
    ☆° ★ Kewin 9/7-09 ★ °☆
  • stor grön drake
    Diorali skrev 2010-06-20 20:19:36 följande:
    Äkta fårskinn är det babyaffärerna som gäller då eller? Mmmm en White såg jag i den affären vi köpte våran vagn också, riktigt fin! Men blev lite tveksam när det är vinter och vi ska använda våran som mest. Men som försäljaren sa så är det avtorkbart och smidigt :) Men det blev en dark Grey ändå ;)
    Det beror väll vad man gillar. Vi köpte vårat direkt från en fårfarmare från grann-ön till svärfars födelse-ö. Kolla märkningen bakpå dem bara, ofta är de märkta Babyskinn (eller liknande), det har med beredningen att göra. Något om att babyskinnen ska ha mindre av något ämne som kan vara irriterande för huden (men är knepigare att jobba med) tror jag, var lite trött den dagen jag fick det förklarat för mig för ett år sen

Jag skulle själv aldrig köpa en vit vagn (inget förblir vitt mer än 5 minuter i min närvaro...) men blev förvånad att den var så snygg. Tycker det är så kul nu när folk har börjat skala av regnskydden (ett ofog som jag har svårt att förstå om det inte regnar, men men) så man får se en massa härliga vagnar på stan. Det finns tydligen en massa Emmaljungor häromkring nu när man ser mer än bara chassit
    091109 ღ Linus ღ dragon-pup.blogspot.com
  • eternalstar
    TinkyWinky skrev 2010-06-20 19:05:56 följande:
    säljer dne då ja känner att jag vill ha en nitro igen då jag tror att dte blir trpngt med en åkpåse till hösten/vintern. och för att jag hittat en snygg ny färg som ja vill ha ;)
    ☆° ★ Kewin 9/7-09 ★ °☆
    Okej.. Jag har en nitro nu som jag tänkte behålla och sen ville jag beställa en Ozone, den med svart chassi och röda detaljer. Då kan jag ju byta sittdelarna mellan dom olika chassinaSkrattande 
    Meeen jag har heller ingen lust att vänta så länge, Hon på babyproffsen sa att leveransen skulle bli v 35-39.. och det var tidigast då?! Undra om hon verkligen hade koll på de där?

Menar ni att butikerna redan har lagt beställningar på den första omgången som tillverkas, som dom ska ha som utställnings ex och att man kanske kan få tag på en sån?
    Thea 2008.01.06 Majken 2009.10.03
  • eternalstar
    Trasseltroll skrev 2010-06-20 12:35:09 följande:
    Jag behöver smakråd! Glad Jag och sambon har bestämt oss för att beställa en city cross till skrutten som kommer i oktober... Vi kikade på årsmodell 2011 och föll för det svarta chassit (antagligen med den svarta sittdelen med röda detaljer...inte helt säkert om jag får bestämma dock) Vi ska ha citykorgen också och grejen är att jag hela tiden velat ha en vit liggdel, gärna celeb från 2010. Men allvarligt, ser det konstigt ut med ett svart chassi och en vit liggdel?? Jag känner mig lite skeptisk nämligen... Kom med åsikter!Glad

En annan fråga också... om vi skippar årsmodell 2011 och kör på 2010 istället, är det någon som vet när dom börjar rea ut 2010 då? För det gör dom väl så småningom?
    Jag ska beställa en ozone med svart chassi , sen har jag en creme lettherette 2010, citykorg som jag ska använda på det chassit för en förhoppningsvis framtida bebis:)
    Jag tror det blir snyggt, men jag tänkte oxå tanken först.. om det ser kepigt ut;)
    Thea 2008.01.06 Majken 2009.10.03
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5