• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • eec82
    eternalstar skrev 2010-06-20 21:12:01 följande:
    Okej.. Jag har en nitro nu som jag tänkte behålla och sen ville jag beställa en Ozone, den med svart chassi och röda detaljer. Då kan jag ju byta sittdelarna mellan dom olika chassinaSkrattande 
    Meeen jag har heller ingen lust att vänta så länge, Hon på babyproffsen sa att leveransen skulle bli v 35-39.. och det var tidigast då?! Undra om hon verkligen hade koll på de där?

Menar ni att butikerna redan har lagt beställningar på den första omgången som tillverkas, som dom ska ha som utställnings ex och att man kanske kan få tag på en sån?
    de flesta butiker köper hem de man tror mest på, samt vagnar att visa i butiken. Men de gäller ju inte alla färger. Vet att vår inköpare inte gillade black/blue ex å tänkte inte köpa in fören jag sa att jag ville se den. Så kankse de inte laggt någon förorder på just den färgen. Sen tar dom ju visa modeller före de andra i leverans så ozone kankse ligger efter ex cc å nitro i prouktionen. Men de vet jag ju inte. Men testa å ring runt lite å se vad olika butiker säger. Skadar ju inte.
  • SaraKlippan
    MammaTillFelicia skrev 2010-06-20 21:50:29 följande:
    Absolut classic chassi! har sportchassit och det är aptungt och brett (67cm!) Funktionen att kunna vända styret är inte så användbar som man kan tro (eller som jag trodde iaf *L*) så classic!!
    Okej! Skönt att du säger så... då blir det classic :)
    Zelmilainen skrev 2010-06-20 21:56:51 följande:
    om du har kollat på www.emmaljunga.se/2011 så är det de varianterna vad gäller färger på tyger i kombination av färg på chassi som gäller. inget man kan välja mer än så tyvärr.
    Okej... de va bra tycker jag...  vill inte ha svart chassi :)
  • SaraKlippan
    stor grön drake skrev 2010-06-20 22:10:08 följande:
    om vikten har stor betydelse och ni kan vänta så länge så är kanske det kommande lättviktschassit något för er? Det liknade classic till utseendet förutom hjulen (tyckte jag iaf)
    Har BF i den 4 december så jag hinner nog inte få lättviktschassit tyvärr :( 
    Det kommer väl inte förns i december någon gång och har för mig att jag läst att man kan räkna med att det blir lite försenat också?

så det får nog bli classic! tyckte inte lättviktaren var så jätte snyggt heller!  
  • alezay

Hej
    Jag funderar på att köpa en Emmljunga Mondial och vill nu gärna veta vad de som har haft den tycker om vagnen.

• Equal

Hejsan alla Emmaljunga proffs.

Jag har en Ozone som jag avgudar, men till vintern om det blir massa snö så skulle jag behöva ngt annat. (att ha under vintern alltså)

Är scootern så bra som de säger eller blir man galen o tycker den är tung o otymplig? SKulle dottern (14 månader i nuläget) bli knäpp av att sitta i den eftersom hon är van vid ergonomisk sits?

Eller vad ska man annars ha för "vintervagn"?

• annakohler

vi har en scooter och vi är så nöjda med den

• kärsti

Vi har en mondial och är supernöjd med den. Lättkörd och stor plats till bebis. Trots att den är använd ett och ett halvt år syns det inte, inte ens på hjulen. Nu står den och väntar på lillebror som kommer i augusti. Storebror åker scooter. Har kompleterat med syskonsits och quadrolift till mondialen.

• 3 Barnsmamma 06 09 11
    EliasMamma09 skrev 2010-06-20 22:17:45 följande:
    Jag har en liten fråga om någon har haft samma problem som jag har på min Nitro (samma som cc också såklart) det gäller sittdelen.

Jag köpte en ny Nitro och när jag haft den i 8 dagar, då hade jag kanske använt den fyra gånger, lossnade hela sufletten på ena sidan, jag åkte in med den och de fixade den men sa att den inte skulle sitta åt så hårt, sen dröjde det ett tag och jag har fått skruva dit muttrarna själv för de sitter så löst sen en dag för några veckor sen lossnade hela skiten igen så jag fick åka in med den för alla skruvar lyckades jag inte hitta, då fixade en på barnens hus den igen så dröjde det några dagar, vi var ute och gick och jag fick se att sonen hade något i munnen, det var den svarta hyllsan som sitter på sufletten vid fästet för att dölja skruvarna, jag blev tokig han hade ju kunnat sätta den i halsen, min pappa satte dit den igen och den sitter kvar men nu har den andra lossnat och försvunnit och jag har ingen aning om när, det här är ju livsfarligt om de ska lossna hela tiden, jag ska åka in med vagnen för att se vad de säger, men är det någon mer som haft det här problemet?
    inte jag,har både nitro och cc
  • EliasMamma09

Jag var in idag och jag ska få en ny suflett, med nitar, men jag hoppas jag slipper mera problem med min vagn, det är en -10 jag har de har tydligen bara bytt ut till nitar, hon på barnens hus visste inte ens när, men jag är nöjd :D

• Goffer

Jag har  precis köpt en beg Twin city cross -08 och funderar över ryggstödet.
    Ryggstöden går inte att få helt upprätt utan det är en viss lutning.
    Ska det vara så?

Har haft en Twin Cerox förut och där kunde man ha ryggstöden helt upprätta.

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5