• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • ÄlskarMina

sataya: ja, det vore kul med en bild!
    Okej..så den är inte klumpig då när barnet växer? Du hade aldrig önskat att ha bytt till en smidigare sen när hon blev äldre?
    Är så rädd att jag kommer tycka det sen när lillebror blir runt året..blev så med Nova nämligen. (hade då en Edge iofs)

·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Lillebror BF 7/12-10*.¸¸.·*¨`· langtanefterpyret.blogspot.com
  • Mymemlan

wingtear,
    jag har ett extra sånnt myggnät :) Men inte dragkedjan som sitter fast i dragkedjan. Behöver du den också elr?

• Fru T
    stor grön drake skrev 2010-07-21 21:00:37 följande:
    Underbart! {#emotions_dlg.flower}

Jag överväger att byta tillbaka min sittdel mot liggdelen jag...  för sonen ska sitta -själv-, får värmeslag samt blir tokig och man spänner fast honom vid ryggstödet (han ser så dåligt, bättre sikt framme vid knäbygeln) men tvekar just för att sonen älskar att luta mot knäbygeln (och att äta på den, slå på den, klappa denosv)
    Jag använder aldrig axelremmarna då skulle ja ha en helt vansinnig dotter! Min dotter gillar också att hänga framme vid bygeln men det gör mig inget
  • stor grön drake
    Mymemlan skrev 2010-07-21 23:19:55 följande:
    wingtear,
    jag har ett extra sånnt myggnät :) Men inte dragkedjan som sitter fast i dragkedjan. Behöver du den också elr?
    Ja, eller jag kan alltid byta den delen som är på myggnätet förståss, men går det att beställa blir jag genast lite lat Ska sätta ett sånt myggnät på nya begagnade klädseln för ett löst krånglar så mycket med mitt draperi. Jag använder mest mitt myggnät som soltak Drömmer

vi använder inte nedre delen av selen heller, eftersom det blir så svårt att sätta upp fötterna när man mot förmodan vill ha lite ryggstöd och då givetvis måste ha fötterna högt. Men han sitter ju säkert i vagnen endå, än så länge. Dessutom sover han på sida, och det funkar inte med selen på
  • the M Bitch

OBS!
    Myggnäten som sitter i suffletten kan ha olika dragkedjor. Vi fick skicka ner hela suffletten åt en kund som tappat bort myggnätet, för Emmaljunga var tvungna att sy i ett helt nytt.
    De kunde alltså inte skicka bara myggnätet för de kunde inte garantera att de olika delarna av dragkedjorna skulle passa ihop. 

• stor grön drake
    the M Bitch skrev 2010-07-22 07:39:57 följande:
    OBS!
    Myggnäten som sitter i suffletten kan ha olika dragkedjor. Vi fick skicka ner hela suffletten åt en kund som tappat bort myggnätet, för Emmaljunga var tvungna att sy i ett helt nytt.
    De kunde alltså inte skicka bara myggnätet för de kunde inte garantera att de olika delarna av dragkedjorna skulle passa ihop. 
    men jag kan ju sy själv Jag misstänkte dock att det var så, men kunde inte veta säkert då en del tillbehör helt
    Mymemlan skrev 2010-07-22 07:52:29 följande:

wingtear,

känn dig inboxad! :)

Ska genast kolla
    enkelt inte säljs i finland.
  • Sissi82
    stor grön drake skrev 2010-07-22 06:47:52 följande:
    Ja, eller jag kan alltid byta den delen som är på myggnätet förståss, men går det att beställa blir jag genast lite lat Ska sätta ett sånt myggnät på nya begagnade klädseln för ett löst krånglar så mycket med mitt draperi. Jag använder mest mitt myggnät som soltak Drömmer

vi använder inte nedre delen av selen heller, eftersom det blir så svårt att sätta upp fötterna när man mot förmodan vill ha lite ryggstöd och då givetvis måste ha fötterna högt. Men han sitter ju säkert i vagnen endå, än så länge. Dessutom sover han på sida, och det funkar inte med selen på
    men ååh vilken goding till bebis du har...
    Mamma till två prinsessor♥
  • stor grön drake
    stor grön drake skrev 2010-07-22 08:02:30 följande:
    men jag kan ju sy själv Jag misstänkte dock att det var så, men kunde inte veta säkert då en del tillbehör helt
    Mymemlan skrev 2010-07-22 07:52:29 följande:

wingtear,

känn dig inboxad! :)

Ska genast kolla
    enkelt inte säljs i finland.
    Det där blev konstigt... försöker på nytt:

M Bitch: men jag kan ju sy själv Jag misstänkte dock att det var så, men kunde inte veta säkert då en del tillbehör helt enkelt inte säljs i finland.

Mymemlan: Ska genast kolla
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5