• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • agustina

Hej på er härinne!
    Jag behöver er expertis i en fråga!
    Funderar på att köpa en ny vagn, men tänker lite längre fram i tiden.
    Lillen är bara 1 mån gammal.
    Funderar på 1 citycross, men hur är den jämfört med en scooter när han har blivit lite större?
    Är scootern mkt smidigare då? eller kan man lika gärna använda citycrossen då också?
    Har ju haft scooter tidigare, men aldrig någon city cross.
    Så är city crossen lika smidig som scootern? eller blir det smidigare att byta till en scooter senare?

• sataya
    agustina skrev 2010-07-21 18:06:07 följande:
    Hej på er härinne!
    Jag behöver er expertis i en fråga!
    Funderar på att köpa en ny vagn, men tänker lite längre fram i tiden.
    Lillen är bara 1 mån gammal.
    Funderar på 1 citycross, men hur är den jämfört med en scooter när han har blivit lite större?
    Är scootern mkt smidigare då? eller kan man lika gärna använda citycrossen då också?
    Har ju haft scooter tidigare, men aldrig någon city cross.
    Så är city crossen lika smidig som scootern? eller blir det smidigare att byta till en scooter senare?
    tycker scootern är lite smidigare i sig men gillar CC skarpt...
    och sedan beror det ju på när du ska börja använda vagnen och hur länge du vill ha den...
    min cerox har jag fortfarande åt dottern som är 2½ ibland men kör mest med CC åt henne nu tills bebisen kommer då får den CC och dottern får ha vilken vagn som blir bäst om hon ens ska ha vagn annars blir det ståbräda åt henne..
  • Myzan07
    ÄlskarMina skrev 2010-07-21 15:32:29 följande:
    är det någon som har en bild på en 1-åring eller äldre i en city cross? 
    Vill ju ha en smidig vagn även när han är 1år och inte känna att den är klumpig..upplever ni cc-ägare att den är det när barnet har växt?
    Min syster har en flicka född jan -09, hon har City cross, jag ska ha barn i dec 10 å är helt såld på den! Så bra!!! Smidig, lätt, å liten att ha bil etc, samtidigt mkt rymlig! jag kommer garnaterat använda den upp till 3 år! har bokat en 2010, då 2011 inte finns i svart skinn längre, vill ha det å det fanns som tur var en kvar! Men jag lovar att den är smidig! Lycka till!
  • Sissi82

Uppdatering...

Jag ringde till babylands huvudkontor och fick prata med en väldigt trevlig kvinna.. hon tog hand om "allt" och ringde upp mig direkt efter och har nu ordnat att vi får våran FOTSACK att hämta på "vårat" babyland imorgon! men å andra sidan tror jag att jag behåller åkpåsen trots allt men vill ha en fotsack också?

tyckte åkpåsen var så bra iom att det kunde bli en duna också! den var otroligt mjuk och alexia gillade den.. men fotsack är toppen om hon har overallen...

den var iofs dyr fotsacken kostade 495:-   suck...

summa sumarum huvudkontorets hjältinna idag ska ha en eloge för att hon räddade företagets skit rykte iaf från min mun att föra dålig service vidare... men rent allmänt tyvärr så har babyland KASS service...

källa på det är 20-tal av mina kunder och alla mina vänner.. som tycker så!

Mamma till två prinsessor♥
  • eec82
    Sissi82 skrev 2010-07-21 20:35:07 följande:

Uppdatering...

Jag ringde till babylands huvudkontor och fick prata med en väldigt trevlig kvinna.. hon tog hand om "allt" och ringde upp mig direkt efter och har nu ordnat att vi får våran FOTSACK att hämta på "vårat" babyland imorgon! men å andra sidan tror jag att jag behåller åkpåsen trots allt men vill ha en fotsack också?

tyckte åkpåsen var så bra iom att det kunde bli en duna också! den var otroligt mjuk och alexia gillade den.. men fotsack är toppen om hon har overallen...

den var iofs dyr fotsacken kostade 495:-   suck...

summa sumarum huvudkontorets hjältinna idag ska ha en eloge för att hon räddade företagets skit rykte iaf från min mun att föra dålig service vidare... men rent allmänt tyvärr så har babyland KASS service...

källa på det är 20-tal av mina kunder och alla mina vänner.. som tycker så!

skönt att du fick hjälp. Alla babvyland har inte dålig service men finns några i sthlm som har dåligt rykte samt service. Men finns dem som värkligen försöker väga upp det med. ;)
  • Sissi82
    eec82 skrev 2010-07-21 20:40:21 följande:
    skönt att du fick hjälp. Alla babvyland har inte dålig service men finns några i sthlm som har dåligt rykte samt service. Men finns dem som värkligen försöker väga upp det med. ;)
    Ja jag tro det är dom i sthlm som jobbar på golvet som inte gör Babylands rykte sin rättvisa.. för att Kvinnan jag talade med hade ett helt annat ljud i klingan.. vissa av personalen hade kaxig och snäsig ton mot mig.. mkt märkligt beteende.. jobbar själv inom service och skulle aldriig tala till en kund på det viset.

men halleluja allt löste sig till det bästa.. och jag är numera en nöjd kund
  • eec82
    Sissi82 skrev 2010-07-21 20:44:03 följande:
    Ja jag tro det är dom i sthlm som jobbar på golvet som inte gör Babylands rykte sin rättvisa.. för att Kvinnan jag talade med hade ett helt annat ljud i klingan.. vissa av personalen hade kaxig och snäsig ton mot mig.. mkt märkligt beteende.. jobbar själv inom service och skulle aldriig tala till en kund på det viset.

men halleluja allt löste sig till det bästa.. och jag är numera en nöjd kund
    mm, iaf på den butiken du var i kontakt med, tyvärr.
  • stor grön drake
    Sissi82 skrev 2010-07-21 20:35:07 följande:

Uppdatering...

Underbart! {#emotions_dlg.flower}

Jag överväger att byta tillbaka min sittdel mot liggdelen jag...  för sonen ska sitta -själv-, får värmeslag samt blir tokig och man spänner fast honom vid ryggstödet (han ser så dåligt, bättre sikt framme vid knäbygeln) men tvekar just för att sonen älskar att luta mot knäbygeln (och att äta på den, slå på den, klappa denosv)
  • Sissi82
    eec82 skrev 2010-07-21 20:47:23 följande:
    mm, iaf på den butiken du var i kontakt med, tyvärr.
    Jobbar du där? vilken butik handlar du i när du handlar på babyland?

där jag bor har jag bara hört att det är dålig service tyvärr.. sen på det andra baylandet i en annan närförort där jag talade med en tjej per telefon lät hon uppkäftig och otrevlig.. kan nämna att jag var inte arg eller otrevlig på ngt sätt själv..
  • eec82
    Sissi82 skrev 2010-07-21 21:08:39 följande:
    Jobbar du där? vilken butik handlar du i när du handlar på babyland?

där jag bor har jag bara hört att det är dålig service tyvärr.. sen på det andra baylandet i en annan närförort där jag talade med en tjej per telefon lät hon uppkäftig och otrevlig.. kan nämna att jag var inte arg eller otrevlig på ngt sätt själv..
    nä jobbar inte där utan på barnens hus. Men vi har ju samma kontor å samma regler. Å man hör ju en del om vilka som är bra å dåliga.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5