• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • TinkyWinky

Har haft en ozone och den har som lilyanna inte mindre varukorg, ja tycker man fick plats med mkt mer i den än i  nitron, sen sålde jag min då sonen blev alldeles för varm då det ej fanns ngn luftning *eller va det heter*  o bor på landet o har gått i skogen med denna o det har funkat super så rekommenderar en nitro framför cc o ozone

☆° ★ Kewin 9/7-09 ★ °☆
  • MammaTillFelicia

för er som funderar över vagn röstar jag på citycross, eller edge med classic chassi, gillar itne alls svängbara hjul, fast bor man mitt i en stad så kanske det är bra =) men hellre en lätt och lättstyrd med fast hjul, dvs citycross!

• Laire

Jag skulle lägga pengar på en vagn med svängbara framhjul (såvida jag inte bodde på landet med många grus/sandvägar)!

Jag är av åsikten att ingen vagn kommer kunna täcka alla behov såvida du inte enbart är i stan eller enbart är på landet. Billiga vagnar med fasta framhjul som är svarta och inte något särskilt finns det många av på Blocket, de med svängbara framhjul är däremot dyrare! 

En tanke är också att fundera över förskolesovning, hos oss sover barnen i vagnarna. Jag skulle aldrig ställa en ny, fin  och dyr vagn där! Det är illa nog med min Scooter Barnen klättrar i vagnarna själva och böjer inte sällan sufletten. Då vagnar ska baxas in och ut så stoter de i varandra samt att det inte är ovanligt att något barn fingrar på vagnen med smutsiga fingrar. De är helt enkelt inte lika rädd om vagnen som jag själv är Därför så kommer jag till nästa barn köpa en (svart) vagn med fasta framhjul för 500-1000 för att ha på förskolan och vid dålig(t) väg(lag).

Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.
  • Mymemlan
    marilin skrev 2010-07-25 23:11:29 följande:
    Roligt att höra att du gillar din city cross i dark grey Jag fastnade för den färgen när jag såg den i barnvagnsaffären härom veckan

Det gäller bara att bestämma vilken modell av vagn jag ska ha... svårt! Lutar åt antingen city cross eller ozone...
    Nu vet jag inte riktigt hur det är med ozone, men jag har haft en bugaboo cameleon också. Och det är skålad sits, min son hatade vagnen efter ett tag för han var tvungen att alltid sitta fast med selen, och han kunde inte ligga på sida elr mage.. Sen om du tittar är sufletten mkt kortare också. :)
  • lilyanna
    Mymemlan skrev 2010-07-26 10:39:21 följande:
    Nu vet jag inte riktigt hur det är med ozone, men jag har haft en bugaboo cameleon också. Och det är skålad sits, min son hatade vagnen efter ett tag för han var tvungen att alltid sitta fast med selen, och han kunde inte ligga på sida elr mage.. Sen om du tittar är sufletten mkt kortare också. :)
    Ja, sufletten är kortare än på vanliga  Nitron, men det skiljer inte så mycket...jag kan fälla fram den väldigt långt så att solen inte kommer åt sonen, men detta är förstås i sittläge.

Som sagt, provkör  de olika vagnarna ordentligt innan du bestämmer dig!
    Oliver 070327, Alvin 090804
  • marilin

Det är ett stort beslut och jag velar hela tiden, men jag är tacksam för all input jag kan få Ska försöka åka förbi någon barnvagnsaffär i veckan utan barn (har två större på 5 o 7) och provköra lite i lugn och ro

• t0va
    Laire skrev 2010-07-26 10:17:04 följande:. De är helt enkelt inte lika rädd om vagnen som jag själv är Därför så kommer jag till nästa barn köpa en (svart) vagn med fasta framhjul för 500-1000 för att ha på förskolan och vid dålig(t) väg(lag).
    Sådär resonerar vi också, köpte en nitro nu att ha som förstavagn, och om det ska sovas i vagn på förskolan eller det visar sig att sambo, svärmor eller andra kommer gå på promenader i joggingspåret och skogen vi har precis bakom bostadsområdet så blir det att köpa en begagnad sak med 4 fasta hjul. Svårt att veta hur mycket sån terräng de kommer gå i senare, eller om det kanske blir sjal och sele istället. 

Men vårat primära område vi rör oss i är stan och köpcentrum så då var det inget snack om att det skulle vara med svängbara hjul, sen att jag kan köra vagnen då också är en fördel :)  
  • Laire
    marilin skrev 2010-07-26 12:47:32 följande:
    Det är ett stort beslut och jag velar hela tiden, men jag är tacksam för all input jag kan få Ska försöka åka förbi någon barnvagnsaffär i veckan utan barn (har två större på 5 o 7) och provköra lite i lugn och ro
    Ett tips är att ta med en plastkasse med några mjölpåsar eller liknande. ALLA vagnar är sköna att köra tomma När jag själv köpte första vagnen rullade vi den två meter och den var ju jätteskön, tills sonen började väga tio kilo   Och var inte rädd för att vilja prova den längs med gångar i butiken och meka dig fram (där märker man den stora skillnaden mellan fasta och roterande framhjul).
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.
  • annakohler

jag hade en såndär broms som man har på handtaget vet ni vad jag menar?? ungarna lekte med den så den kraschade alltså bromsen men så tur var hade vi en city cross  2005 hemma så vi bytte edge duo sittdel med city cross...så nu har vi en hel vagn igen

• the M Bitch
    agustina skrev 2010-07-25 11:23:59 följande:
    så det går alltså att fästa sittdelen från mondialen på nitrochassit?
    det ser inte konstigt ut då?
    Det bör gå att göra. Har aldrig provat så jag vet inte hur det ser ut.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5