• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Madebyday

Idag har jag blivit med Quadrolift.
    Sparade 200 kr på att köpa den nu mot att beställa den.
    Låter kanske inte så mycket, men det är pengar som kan få gå till något annat.

Har bestämt nu att det blir en City Korg och Quadrolift i färgen Pro Bordeaux.
    Medans sittdelen och skötväskan får bli i Pro Coffee.
    Men är ännu inte klar med beslutet om det blir en City Cross eller Nitro City, ett ständigt velande.

Men glad över dagens kap!

MadeByDay - väntar November bebis - www.threetobecome.blogspot.com
  • stor grön drake
    the M Bitch skrev 2010-07-25 11:19:25 följande:
    Det är ju precis samma sittstomme under tyget. Egentligen är det bara designen på tyget och suffletten som skiljer.
    så nitro/cc har samma sittdel som edge/mondial? Nå, den på bilden såg lite förvuxen ut iallafall... kanske var taskig vinkel eller nått.
  • lilla snöflingan
    stor grön drake skrev 2010-07-25 17:51:46 följande:
    så nitro/cc har samma sittdel som edge/mondial? Nå, den på bilden såg lite förvuxen ut iallafall... kanske var taskig vinkel eller nått.
    Det var en edgeliggdel som satt på ett city cross-chassi i den blocketannonsen. Det var därför det såg förvuxet ut, eftersom liggdelen är större än citykorgen, men sittdelarna är lika stora.
  • stor grön drake
    lilla snöflingan skrev 2010-07-25 18:02:26 följande:
    Det var en edgeliggdel som satt på ett city cross-chassi i den blocketannonsen. Det var därför det såg förvuxet ut, eftersom liggdelen är större än citykorgen, men sittdelarna är lika stora.
    Kan jag minnas så fel... Om ni säger det så är det säkert så, tycker bara att jag minns mig fundera hur i hela friden de hade hamnat med en edge sittdel på CC chassit, eftersom det kommer ju en sittdel med CC... Nå, dåså, då var det ur världen
  • lilla snöflingan
    stor grön drake skrev 2010-07-25 19:23:34 följande:
    Kan jag minnas så fel... Om ni säger det så är det säkert så, tycker bara att jag minns mig fundera hur i hela friden de hade hamnat med en edge sittdel på CC chassit, eftersom det kommer ju en sittdel med CC... Nå, dåså, då var det ur världen
    Jag har bilden från annonsen sparad på min dator (roligt att ha ) men det ingick även sittdel. Men på den bilden jag har står sittdelen bredvid och liggdelen sitter på chassit.
  • stor grön drake
    lilla snöflingan skrev 2010-07-25 19:51:51 följande:
    Jag har bilden från annonsen sparad på min dator (roligt att ha ) men det ingick även sittdel. Men på den bilden jag har står sittdelen bredvid och liggdelen sitter på chassit.
    Jag tror dig. Med tanke på edge liggdelens storlek så måste det se knäppt ut. Jag skyller på att jag hade amningshjärna när bilden länkades till!
  • marilin

Jag har beslutsångest - hoppas på att få lite hjälp från er här inne som är experter. Har kommit fram till att jag vill testa Emmaljunga den här gången (tredje barnen på väg, leverans beräknad runt årsskilftet). Men vilken modell ska jag välja?

Velar mellan City cross (har hört mycket gott om den, många verkar vara nöjda och så har den bra varukorg, dessutom kanske bästa valet till en vinterbebis med tanke på hjulen?)

Nitro city (som crossen fast med svängbara hjul = så mycket smidigare, men hur funkar det i vinter och framför allt verkar den ha värdelös varukorg när sittdelen är på, fattar inte alls hur man ska komma åt den)

Ozone city (smidig sittdel där man verkar nå varukorgen bättre, men hur funkar det med ergonomisk sits? Sover barnet lika bra? Tyvärr verkar den inte finnas i min favoritfärg dark grey)

Hjälp mig! Tänkte beställa nu i veckan för att få den i början av december. Tycker om att vara ute i god tid.

• annakohler

kan ni länka till vagnen ni snackar om vill med se

• lilyanna
    marilin skrev 2010-07-25 21:06:47 följande:
    Jag har beslutsångest - hoppas på att få lite hjälp från er här inne som är experter. Har kommit fram till att jag vill testa Emmaljunga den här gången (tredje barnen på väg, leverans beräknad runt årsskilftet). Men vilken modell ska jag välja?

Velar mellan City cross (har hört mycket gott om den, många verkar vara nöjda och så har den bra varukorg, dessutom kanske bästa valet till en vinterbebis med tanke på hjulen?)

Nitro city (som crossen fast med svängbara hjul = så mycket smidigare, men hur funkar det i vinter och framför allt verkar den ha värdelös varukorg när sittdelen är på, fattar inte alls hur man ska komma åt den)

Ozone city (smidig sittdel där man verkar nå varukorgen bättre, men hur funkar det med ergonomisk sits? Sover barnet lika bra? Tyvärr verkar den inte finnas i min favoritfärg dark grey)

Hjälp mig! Tänkte beställa nu i veckan för att få den i början av december. Tycker om att vara ute i god tid.
    Tråkigt att Dark Grey inte följer med 2011-års vagnar, verkar vara en populär färg!

Min ozone är i just den färgen
    Oliver 070327, Alvin 090804
  • eec82
    lilyanna skrev 2010-07-25 21:31:01 följande:
    Tråkigt att Dark Grey inte följer med 2011-års vagnar, verkar vara en populär färg!

Min ozone är i just den färgen
    dark grey finns ju kvar 2011,så ni behöver inte deppa. :)
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5