Inlägg från: myran82 |Visa alla inlägg
  • myran82

Emmaljunga tråd, Vol 5

Vi kan nog köpa billigare från Lidköping, men det är 14 mil T&R, känns jobbigt långt för att köpa hjul.

• myran82

Nu har jag varit i kontakt med first class i Jönköping (skiljer bara 2 mil t&r & då passar vi på att shoppa på ikea samtidigt) och de visste inte riktigt utan ringde för att kolla upp priset på hjul till crossen.

Det finns inte längre att få tag i hjul till citycross -06 =/ Tydligen är bromsen annorlunda. Skit också.

• myran82
    myran82 skrev 2010-09-23 10:29:41 följande:
    Nu har jag varit i kontakt med first class i Jönköping (skiljer bara 2 mil t&r & då passar vi på att shoppa på ikea samtidigt) och de visste inte riktigt utan ringde för att kolla upp priset på hjul till crossen.

Det finns inte längre att få tag i hjul till citycross -06 =/ Tydligen är bromsen annorlunda. Skit också.
    Kan tillägga att det ev gick att sätta lufthjul på eller att plasthjul från brio passade. Men lufthjul vill jag inte ha, då blir vagnen tygre.
  • myran82

Gullunge1:

Vår korg är också så där låg, men det är inget som stör mig. Jag kan lätt ha matkassar i och jag tycker i det tar i mycket. Visst kanske det tar emot i nån högre trottoarkant eller om man måste studsta ner vagnen för trappsteg.

• myran82

Jag ska & tvätta klädsen på vår citycross som sonen kommer behöva börja använda snart. Det börjar tyvärr bli trångt i citykorgen (6 månader).

Ska man spraya den med någon impregmering efter att den är tvättad och isånnafall vilken brukar ni använda?
    Suffletten behöver också tvättas men det kanske räcker med att skölja av i duschen, Vagnen har stått i förråd i 1 år

• myran82

Puffar lite för min tidigare fråga ang om man ska impregmera vagnsklädslen efter tvätt & med vad?

Tacksam för svar-.

• myran82
    Guld gossarnas Super Mamma skrev 2010-10-11 09:56:15 följande:
    myran24: jag har inte  impregnerat de vagnar vi tvättat.
    Inte suffletten heller?
  • myran82
    ejja81 skrev 2010-10-11 13:42:58 följande:
    fråga om  åkpåsen!

Har en åkpåse still min emmaljunga vagn  som ma kan taisär så det blri vndskydd och en sittdyna av...Hur är dem att ha på vintern?  är dem varma?   känns så tunna tycker jag
    Om det är en likadan åkpåse som vi har (allround tror jag den heter), vi kan också ta isär så det blir en dyna. Men har aldrig tänkt på att det andra kan användas som vindskydd.

Jag gillade inte den åkpåsen i våras när sonen föddes. Trots den & overall var han kall in på kroppen vid ett tillfälle & då var det ändå april.

Som tur är så har svärmor hittat sambons gamla åkpåse i manchester & ull (?) från 70-talet och den känns mycket varmare.
  • myran82
    myran82 skrev 2010-10-11 13:58:53 följande:
    Om det är en likadan åkpåse som vi har (allround tror jag den heter), vi kan också ta isär så det blir en dyna. Men har aldrig tänkt på att det andra kan användas som vindskydd.

Jag gillade inte den åkpåsen i våras när sonen föddes. Trots den & overall var han kall in på kroppen vid ett tillfälle & då var det ändå april.

Som tur är så har svärmor hittat sambons gamla åkpåse i manchester & ull (?) från 70-talet och den känns mycket varmare.
    Kanske inte ska utala mig egentligen. Googlade & såg att åkpåsarna har ändrat utseende & min ser inte likadan ut som de nya. De nya är kanske bättre.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5