Inlägg från: myran82 |Visa alla inlägg
  • myran82

Emmaljunga tråd, Vol 5

myran82 skrev 2010-11-01 19:09:57 följande:
    Vet ni om man kan lämna in en vagn på babyproffsen för lagning trots att den inte är köpt just i den affären?

Den grå plast grejen som man tar i när man fäller ihop har gått isär eller hur man ska förklara. Det går att fälla upp & ihop vagnen men det är kanske inte så bra för säkerheten (?)
    Har en CC från -06
  • myran82
    fridajonsson skrev 2010-11-01 19:18:25 följande:
    myran82 skrev 2010-11-01 19:09:57 följande:
    Vet ni om man kan lämna in en vagn på babyproffsen för lagning trots att den inte är köpt just i den affären?

Den grå plast grejen som man tar i när man fäller ihop har gått isär eller hur man ska förklara. Det går att fälla upp & ihop vagnen men det är kanske inte så bra för säkerheten (?)
    Den kan du pilla tillbaka själv.
    Ta först loss den och tryck sen tillbaka den, svårt att förklara men får du bort den så syns det hur den ska sitta.

Lämnar du in en vagn för service/lagning i annan butik än du köpte den i kan du få komma betala för arbetet trots att delen går på garantin.
    Det är i den butiken du köpt vagnen från som arbetet ingår i garantin, men sen beror det på butik till butik.
    Tack =) Det gick jättebra
  • myran82
    tessan82 skrev 2010-12-05 20:48:50 följande:
    Tänkte höra om nån vet om man kan byta d svarta gummit som sitter på handtaget på vagnen (då vårat e trasigt)
    e till en city cross
    och pris isånafall?
    Jag har för mig att det kostar runt 600 kr, utan arbetskostnad. Jag frågade på babyproffsen för någon månad sen.

Vi valde att inte ny
  • myran82
    myran82 skrev 2010-12-06 12:49:42 följande:
    Jag har för mig att det kostar runt 600 kr, utan arbetskostnad. Jag frågade på babyproffsen för någon månad sen.

Vi valde att inte ny
    Vi valde att inte byta utan limmade det snygg med superlim. Kan inte säga hur länge det håller men än sitter det iallafall.
  • myran82
    BeautifulFlower skrev 2010-12-13 14:35:58 följande:
    Hej

Hoppas på lite hjälp o råd här..
     Jag har lagt undan en city cross i färger Celebration Creme, bara sittvagn då min tjej är snart 1 år.. Men vad är det för årsmodell? är det en -11 eller en -10?

Såg nu den här annonsen på blocket och blev lite sugen då det är mycket billigare än den jag lagt undan, den kommer kosta 5700 om jag hämtar ut den..

Men åter till annonsen, vad är det för årsmodell på den?
    Är det någon skillnad på varukorgen då den ska vara lite sisådär vad jag fattat det som.. eller om något annat skiljer den här vagnen och den jag lagt undan åt?
    Hoppas ni förstår.. Jag länkar till annonsen:

www.blocket.se/sodermanland/Emmaljunga_City_C...
    Jag tror den kan vara en -06 men kan inte säga att jag är säker. Den ser likadan ut som vår vagn om man bortser från färgen.
  • myran82
    lilla snöflingan skrev 2010-12-13 16:58:27 följande:
    myran82 skrev 2010-12-13 14:50:49 följande:
    Jag tror den kan vara en -06 men kan inte säga att jag är säker. Den ser likadan ut som vår vagn om man bortser från färgen.
    Precis, det är en 06:a, sport ruby strollersandprams.com/strollers/200/Emmaljung... Skillnaden är designen på hjulen och varukorgen. Men den nya varukorgen har som sagt bara funnits sedan i våras så i princip inga begagnade vagnar har den.
    Tack för den länken =) Den ska jag spara på.
  • myran82

Jag har en gammal egde från -03 tror jag som sonen har som sovvagn. Jag kan inte få den i lika plant liggläge som jag kan få på citycrossen. Undrar om det är så, eller om det är något som strular. Någon som vet?

• myran82
    lilla snöflingan skrev 2011-02-16 16:31:55 följande:
    Ett sådant här solskydd hade jag tänkt skaffa mig till sommaren: www.barngrottan.se/accessoarer/69-solskydd-ti...
    Ett sånt har vi (ser likadant ut iallafall) och det funkade jättebra. Nu vet jag inte hur det blir på sittdelen men på citykorgen var det superbra =)
  • myran82

Funderar lite på att sälja två av mina vagnar men vet inte om det är nån idé ifall man ändå inte får nåt för dom.

Har en citycross -06 med citykorg (sittdelen:platinum. korgen: strike). Åkpåse, parasoll, fotsack & skötväska.

En edge med mjuklift från -03. Åkpåse, fotsack, parasol.
    Ingen aning om färgen, men har någon adressen till sidan där man kan leta upp olika modeller/fäger?

Tror ni att man kan få nåt för dom?

• myran82
    SötaSarah skrev 2011-03-22 22:42:47 följande:
    Någon som har tips på hyffsat billigt, bra insektsnät för citykorgen?? Finns ju inget med i den suffletten...
    Det funkar med vilket som helst vad jag vet. Jag köpte på gekås för 29 kr. Leksaksaffären hos oss har för 69 kr. Coop kanske har också? De har en del barnsaker.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5