• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Uliise
    lilla snöflingan skrev 2010-09-12 15:37:41 följande:
    Nej, bara bytt ut hjulen till city cross hjul.
    Duh, nu ser jag ju att det är ett classic-chassi, bromsen, höjden... Men kan man ha CC-däck på den? Fusk! Man kan ju inte byta åt andra hållet.
    Majken 100421
  • gullunge1

någon som vet vad man akn göra åt varukorgen på city cross -10?
    har endast en bärsele där i och den släpar nästan i marken. den tar i vart man än går. var inne på baabyland o fråga om man inte kunde köpa en sån där i stål som inte kan sjunka ner.
    den sitter fast ordentligt i fästerna som den ska, så den sitter inte fel någonstanns... så tråkigt när man inte kan använda den något =(

Tova 100317
  • stor grön drake
    gullunge1 skrev 2010-09-13 22:48:18 följande:
    har endast en bärsele där i och den släpar nästan i marken. den tar i vart man än går. var inne på baabyland o fråga om man inte kunde köpa en sån där i stål som inte kan sjunka ner.
    den sitter fast ordentligt i fästerna som den ska, så den sitter inte fel någonstanns... så tråkigt när man inte kan använda den något =(
    samma med edge, inget att göra åt
    jag har en solgardin och ett myggnät och den hänger precis ovanför marken.
  • gullunge1
    stor grön drake skrev 2010-09-14 04:12:15 följande:
    samma med edge, inget att göra åt
    jag har en solgardin och ett myggnät och den hänger precis ovanför marken.

men nåt måste man ju kunna göra. annars kan man ju lika gärna ta bort den =(
    har sett att baby travel har bra varukorgar, vet inte om de kansek går o köpa lösa o kunna fästa på nåt sätt kanske. dom e mer i nylon tyg tror ja o verkar vara lite kraftigare... får kanske ta mig till babyproffsen o fråga om dom kan hjälpa mig på nåt sätt...

Tova 100317
  • Ellie84
    Zelmilainen skrev 2010-09-13 16:19:12 följande:
    vad jag hört innan kan du inte kräva ny vagn eller liknande innan samma fel uppstått TRE gånger och du lämnat in den varje gång. så med andra ord, om det skulle uppstå igen så har du rätt att byta vagn...
    Det är bara praxic, det finns ingen lag som säger att dom har rätt till det utan det är endast nå dom erbjuder och som man brukar godkänna.. finns inte lag på det
    Miranda 031228 Axel 100614
  • Uliise
    gullunge1 skrev 2010-09-13 22:48:18 följande:
    Men?! Jag har en city cross från 08 och varukorgen tar inte i ens om man har lastat fullt med matvaror (mjölkpaket .m.) Det måste ju som sagt vara något fel. Och alla fästen satt där de skulle? Ingen söm som gått upp?
    Majken 100421
  • gullunge1
    Uliise skrev 2010-09-14 09:06:55 följande:
    Men?! Jag har en city cross från 08 och varukorgen tar inte i ens om man har lastat fullt med matvaror (mjölkpaket .m.) Det måste ju som sagt vara något fel. Och alla fästen satt där de skulle? Ingen söm som gått upp?
    näe den sitter som den ska, bara att den e "slapp" el va man ska säga... e sjukt nöjd me vagnen annars men de här "lilla" felet gör att ja blir riktigt missnöjd med vagnen som den tar i vart man än går=(
    får kanske ta me den till babyland o fråga ändå, tycker ju inte att de ska vara så, man har ju som sagt en varukorg ändå oxå för att kunna ha saker i den. 
    Tova 100317
  • Lattjo
    gullunge1 skrev 2010-09-14 09:32:38 följande:
    näe den sitter som den ska, bara att den e "slapp" el va man ska säga... e sjukt nöjd me vagnen annars men de här "lilla" felet gör att ja blir riktigt missnöjd med vagnen som den tar i vart man än går=(
    får kanske ta me den till babyland o fråga ändå, tycker ju inte att de ska vara så, man har ju som sagt en varukorg ändå oxå för att kunna ha saker i den. 
    Jag har en CC -10 och jag har inte dom problemen. Det är bara två ställen jag märkt att den tar i och det är när jag ska över två höga kanter där det är en dm på vardera sidan om kanten (vet inte hur jag ska förklara det *s*). Jag har alltid packat min full med matkassar och jag tycker inte att den tar i. Är det när du går över trottoarkanter och sånt eller även på slät mark? Min tar inte i ens när jag går upp på trottoarer när den är full med grejer. Jag skulle lasta den med så myket dom max rekomenderar och gå till Babyland och fråga om det verkligen ska vara så för det låter inte rätt tycker jag...
  • t0va

Idag är liten 4 veckor så jag kastade bort liften, är väl lagom ;) 
    Han har matproblem och kräks massor så vi testade en annan ersättning men då fick han gaser istället. Han somnar bara halvsittandes och varje gång jag lägger ner honom i vagnen så vaknar han så jag kom på att han kan ju halvsitta i vagnen för att somna och sen kan jag vinkla ner ryggen så slipper han flyttas någonstans.

Så otroligt liten han ser ut i den stora sittdelen men det verkar fungera. Satte fast honom i selen men inte med bröstdelarna och sen amningskudden vid fötterna så han inte kan hasa ner, går inte ändå när han sitter i selen med benen men ändå. Ibland får även jag smarta ideer.

Nu slipper han sova i babyskyddet, jag blir mer och mer nöjd med vagnen enda nackdelen är varukorgen som är så svår att nå men det funkar att kasta in en mjölk eller 2 och sen ha hans ryggsäck. :) 

• Mymemlan

t0va,
    går det inte att ha liften där i iaf och ändå sätta en kudde under rumpan och höja ryggstödet, blir ju som en backe då och han får det även lite mer ombonat som bebisar nu verkar gilla? :)

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5