• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Kiina
    Thezzizen skrev 2010-09-13 12:12:35 följande:

Hej,

Ska få ändan ur och sälja vår city cross nu äntligen så hoppas jag att vi klarar oss utan den..

Men den behöver ju tvättas oh nu undrar jag. Sufletten går inte att ta loss eller hur???
    Resten slänger jag in i maskinen men hur gör man med den?

Jo men du kan väl ta loss den genom att dra den uppåt va?
    Har du som två "prickar" i den svarta plasten på sidorna?
  • Thezzizen
    Kiina skrev 2010-09-13 12:43:15 följande:
    Jo men du kan väl ta loss den genom att dra den uppåt va?
    Har du som två "prickar" i den svarta plasten på sidorna?
    Jo, den går nog att få bort så.... men tyget så man får in den i maskin..
    *Lovisa 071006* *Noel 090501*
  • lilla snöflingan
    Ellie84 skrev 2010-09-13 09:16:30 följande:
    Har skrivit en egen tråd tidigare men vill få lite hjälp här oxå då detta verkar vara expert emmaljunga tråden

Har skrivit ett brev till emmaljunga om att häva mitt köp av vagn då denna vagn under mindre än tre månader varit gått sönder två ggr..
    Ska lämnas i för reparation som ska ta 4 veckor då det är beställning på reservdelen.

Får man bråka mycket med dom för att häva köpet??
    Det är en edge med sportchassi..
    Det står på deras sida att man få reklamera för fel som varit dp man köpte vagnen och att fel som uppstår under de första sex månaderna räknas som att de fanns vid leveransen..

Måste jag godta att dom ska reparera trots att detta kommer ta fyra veckor eller kan jag kräva hävning av köpet??
    JAg skulle få låna en kombivagn under tiden men vill juh inte ha det, då hade jag köpt en kombivagn samt att man vill juh inte ha någon annans vagn i en månad bara för att man inte kan använda sin som man köpt ny för massa pengar och inte ens använt tre månader :/'
    Vad tror ni?
    Tredje gången vagnen går sönder så har du rätt att häva köpet.
  • mammaveronica77
    Thezzizen skrev 2010-09-13 12:53:11 följande:
    Jo, den går nog att få bort så.... men tyget så man får in den i maskin..
    under "knopparna" där sufletten är ledad sitter insexskruvar, skruva av på ena sidan så går tyget att dra av. Kolla bara skruvar och brickor så du kommer ihåg hur de sitter...Glad
  • Thezzizen
    mammaveronica77 skrev 2010-09-13 14:23:37 följande:
    under "knopparna" där sufletten är ledad sitter insexskruvar, skruva av på ena sidan så går tyget att dra av. Kolla bara skruvar och brickor så du kommer ihåg hur de sitter...Glad
    TACK! Karln får pyssla med det där ikväll ....

Hoppas nu bara någon vill ha gamla trotjänaren.. Glad
    *Lovisa 071006* *Noel 090501*
  • Zelmilainen
    Ellie84 skrev 2010-09-13 09:16:30 följande:
    Har skrivit en egen tråd tidigare men vill få lite hjälp här oxå då detta verkar vara expert emmaljunga tråden

Har skrivit ett brev till emmaljunga om att häva mitt köp av vagn då denna vagn under mindre än tre månader varit gått sönder två ggr..
    Ska lämnas i för reparation som ska ta 4 veckor då det är beställning på reservdelen.

Får man bråka mycket med dom för att häva köpet??
    Det är en edge med sportchassi..
    Det står på deras sida att man få reklamera för fel som varit dp man köpte vagnen och att fel som uppstår under de första sex månaderna räknas som att de fanns vid leveransen..

Måste jag godta att dom ska reparera trots att detta kommer ta fyra veckor eller kan jag kräva hävning av köpet??
    JAg skulle få låna en kombivagn under tiden men vill juh inte ha det, då hade jag köpt en kombivagn samt att man vill juh inte ha någon annans vagn i en månad bara för att man inte kan använda sin som man köpt ny för massa pengar och inte ens använt tre månader :/'
    Vad tror ni?
    vad jag hört innan kan du inte kräva ny vagn eller liknande innan samma fel uppstått TRE gånger och du lämnat in den varje gång. så med andra ord, om det skulle uppstå igen så har du rätt att byta vagn...
    det bidde inget av det...
  • stor grön drake
    BAC skrev 2010-09-13 05:56:56 följande:
    Någon vänlig som vet vad detta kan vara för vagn?

www.blocket.se/sodermanland/Emmaljunga_sittva...

Han skriver att det inte går att vända sittdelen, någon som har haft samma problem/ vet vad det kan vara för fel?
    AnLj skrev 2010-09-13 08:17:55 följande:
    Easyfix fästet på den är inte helt, sittdelen är fast åt den sidan eftersom att de har fastnat där. De får inte loss sittdelen och är därmed fast åt det hållet.  Jag har varit i kontakt med dem. Det är en Classic Sport.
    jag har hört att det går att "öppna" easyfix där handtaget är trasigt underifrån med en skruvmejsel men vet ej om det skulle funka på denna vagn
  • stor grön drake
    AnLj skrev 2010-09-11 17:17:08 följande:
    Den är jättefin! Men vore dumt att köpa en sittdel, för vad vi nästa betalade för hela vagnen med city korg! :) Jag får helt enkelt gömma minna issues! Förvånad Men ser det också positivt, kommer ju inte ha några som helst problem med att ha vagnen på förskolan för att den är ny och fin. Visst är det ingen fel på tyget alls och ner ut som i nyskick den jag har. Så det är bara jag om irriterar mig på saker och ting i onödan. Eller är smått vagntokig som mannen säger! Skäms
    denna kostar bara 400kr, så det går säkert att få köpa bara klädseln för att få ner frakten:
    www.blocket.se/stockholm/Emmaljunga_sittdel_teutonia_mjuklift_akpase_29515012.htm&w=3
  • BAC
    MissR skrev 2010-09-13 06:29:33 följande:
    Jag tror den heter emmaljunga classic sport, men är inte säker.
    stor grön drake skrev 2010-09-13 16:40:24 följande:
    Easyfix fästet på den är inte helt, sittdelen är fast åt den sidan eftersom att de har fastnat där. De får inte loss sittdelen och är därmed fast åt det hållet.  Jag har varit i kontakt med dem. Det är en Classic Sport.
    jag har hört att det går att "öppna" easyfix där handtaget är trasigt underifrån med en skruvmejsel men vet ej om det skulle funka på denna vagn
    Tack för era svar!!
  • AnLj
    stor grön drake skrev 2010-09-13 16:58:39 följande:
    denna kostar bara 400kr, så det går säkert att få köpa bara klädseln för att få ner frakten:
    www.blocket.se/stockholm/Emmaljunga_sittdel_t...
    Näe, jag håller på med KBT och vänjer mig det organea i nuläget! Glad Å vet hur jag ska göra vid nästa vagnköp!
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5