• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Mymemlan
    FridaLee skrev 2011-02-05 20:18:18 följande:
    Har pro coffee på city crossen, älskar den mörk bruna färgen så snygg! Har pro forest på city korgen men pro coffee är snyggare men ville ha det söta innertyget på citykorgen.
    Åh vad bra att man får höra lite posotivt, kan ju skilja jättemkt då man ser den på riktigt en del ggr. :) Ja scootern har ju inget innertyg så då kan jag ju lika gärna ta pro coffee ;)
  • FridaLee
    Mymemlan skrev 2011-02-05 20:21:34 följande:
    Åh vad bra att man får höra lite posotivt, kan ju skilja jättemkt då man ser den på riktigt en del ggr. :) Ja scootern har ju inget innertyg så då kan jag ju lika gärna ta pro coffee ;)
    ja altså tänker mest att det kan vara roligt för en liten bebis att ligga och titta på figurerna i liggkorgen, sen i sittdelen är det ju inte samma sak. Kan se om jag kan få en bra bild på den och lägg ain i mitt galleri.
  • Mymemlan
    FridaLee skrev 2011-02-05 20:24:39 följande:
    ja altså tänker mest att det kan vara roligt för en liten bebis att ligga och titta på figurerna i liggkorgen, sen i sittdelen är det ju inte samma sak. Kan se om jag kan få en bra bild på den och lägg ain i mitt galleri.
    Jo men så är det ju, vi har dark grey på våran city cross med dom söta små fåren i :) Vi hade mjuklift så han kikade på dom när han var liten. Nu ska den dock iväg så ska vi bara använda scooter. :)
  • acinna

Har idag varit och beställt vår City Cross med citykorg. Vi valde silverstich på båda, och kom fram till att affären vi valde dels har garanti att vi inte behöver hämta vagnen förrän Pyret är fött, och att skulle det gå fel så får vi handpenningen tillbaka. Och att bara vagnen var 1000! kronor billigare i den affären än till exempel Babyproffsen, och Citykorgen var 500! kronor billigare!!!
    Gissar att även det andra var billigare...

Ser fram emot sommaren när Pyret äntligen ska komma ut till oss!!! 

• stor grön drake
    Mymemlan skrev 2011-02-05 20:04:51 följande:
    Jag fick sålt scootern på  en timma på blocket... Så imorrn ska jag hämta mig en ny modell av scootern. Mest troligen i Pro Coffee, ska ha vagnen och en fotsack och innan utlandsresa i maj ska jag köpa minimizer sittdyna och ett parasoll.. :)
    Vad kul! Solig

Ja, min ljusblåa vagn ja... Den är nog ett attans hopplock just nu... Den ahr för tillfället aquamarien suflett och footsack, emn marinblå sittdel och knäbåge. Chassit är 2001 (det som följde med ljusblåa stod det 2000 på), och sittdelen reparerad med reservdelar från 2000 sittdelen. Som sagt, jag gilalr att skruva Skulle jag ahr marinblå footsack skulle jag ah lagt på den sufletten, men i nuläget försöker jag kränga iväg den med liggdelen som balkongvagn. Går inget vidare, så snart åker den till välgörenhet så vi får lite bättre rum i garaget igen, men då behäåller jag nog sufletten
  • Överbandsfürern

VAD exakt, förutom att skruva till fästena till suffletten var och varannan vecka, kan jag göra för att sufletten ska hålla sig där jag vill ha den.

Köpte den begagnad och fick reda på nu att den förra ägaren använde suffletten som lastkorg typ Skrikandes

Det faktum att den åker tillbaka  hela tiden gör att jag verkligen avskyr vagnen.

Det är en Cangaroo...

• Nomen
    stor grön drake skrev 2011-02-04 21:21:47 följande:

Har bild på stora skötrummet med, men inte i laptoppen, och jag orkar inte starta upp tröskverket till stationär dator.  Jag gjorde en resa med sonen, och tog bilder på -allt-.

Svar har jag bara för att jag är genuint intresserad av vagnar, och har hängt i dessa trådar i 1½år nu, och snappat upp väldigt mycket av vad som försäljare och vanliga konsumenter konsttaterat.
    Väldigt lugnande att höra att man inte är ensam om att vara engagerad i vagnar Glad Får jämt höra "vad är det med dig och dina vagnar?"... Något måste man väl få snöa in på...
    Theodor 2007 & Saga 2009
  • milla   1982

är det stor skillnad på City cross och scootern storleksmässigt?

har en CC men funderar på att byta till en smidigare vagn eftersom dottern ändå vill åka framåtvänd nu förtiden..

har inte lyckats ta mig iväg o se efter själv än! 

Felix - 20080618 ~ * camilla.ahnell.se *~ Meya 20090930
  • AnLj
    milla 1982 skrev 2011-02-05 23:42:52 följande:
    är det stor skillnad på City cross och scootern storleksmässigt?

har en CC men funderar på att byta till en smidigare vagn eftersom dottern ändå vill åka framåtvänd nu förtiden..

har inte lyckats ta mig iväg o se efter själv än! 
    Det är ganska stor skillnad när de är ihopfällbara, har båda i mitt vagn lager! Sonen tycker om både, jag tycker mer om min C än så längeså jag kan se honom och han tycker mer om Sootern då han kan se allt annat! :P
  • milla   1982
    AnLj skrev 2011-02-06 02:05:07 följande:
    Det är ganska stor skillnad när de är ihopfällbara, har båda i mitt vagn lager! Sonen tycker om både, jag tycker mer om min C än så längeså jag kan se honom och han tycker mer om Sootern då han kan se allt annat! :P
    tack för ditt svar, i utfällt läge då? Känns Scootern nättare o köra?
    Felix - 20080618 ~ * camilla.ahnell.se *~ Meya 20090930
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5