• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Salamina
    Mamma till två mirakel skrev 2011-02-07 01:15:39 följande:
    Någon här som vet någonstans man kan köpa syskonsitsen online...eller är det kanske snabbast å köpa den i butik! Obestämd
    Allt emmaljunga säljs bara i butik.
    Jag köpte min sits på Babyproffsen i Norrköping för 695:-, och dom hade den på lager.
    Mamma till Sibelle 090316 och Anabelle 110128
  • AnLj
    Salamina skrev 2011-02-06 22:27:25 följande:
    Idag blev syskonsitsen monterad på CityCrossen.
    Jag är hur nöjd som helst, och Sibelle tyckte det var så kul att sitta i den.
    Känns bra att kunna använda vagnen ett varv till tack vare syskonsitsen.
    Kan inte du uppdatera framöver hur det funkar.. Har tänkt en sån lösning i framtiden, då det är dags för syskon. Känner ett visst sug i livmodern ;) Har ni en syskonvagn också?
  • 3 Barnsmamma 06 09 11

Får man plats med voksi påsen i city korgen?

• yodi

jag har en city jet som jag fullkomligen älskar, men den börjar helt klart bli sliten och enligt butiken så går det inte att fixa.

så jag funderar nu på en ozone city eller en nitro city.
    ni som har någon av dessa vad tycker ni om dom?

jag tycker varukorgen ser lite svår åtkomlig ut, är den det?

sen på ozone, går klädseln att ta av och tvätta? hur långt fram kan man dra suffleten?

• älskarlivet81
    yodi skrev 2011-02-07 09:29:17 följande:
    jag har en city jet som jag fullkomligen älskar, men den börjar helt klart bli sliten och enligt butiken så går det inte att fixa.

sen på ozone, går klädseln att ta av och tvätta? hur långt fram kan man dra suffleten?
    Vi har en nitro city och bara älskar den! Det enda minuset är just varukorgen! Men vi har satt en typ krok/ring på handtaget istället och där kan man ha några kassar, inte för tunga dock. Sen rymmer ändå varukorgen en del, så den använder vi också.
  • FridaLee

Jag skulle vilja ha en Ozone också men har en city cross och en bugaboo bee så får inte lov att skaffa en ozone óckså Men tycker den har så lättåtkomlig varukorg och bra ergonomisk sits. Jag skulle satsa på en ozone om jag skulle köpa en vagn nu.
  • Mamma till två mirakel

Salamina Skrattande Tack för svaret!!!

Har köpt mig en EL Cerox Sport beg från 2006 so  jag ska ha som slit och släng vagn,men behöver syskonsits till stora pojken på 2år....har en Babyjogger City select oxå...kul tråd Skrattande

När barnen somnar vaknar moderkänslorna,Adam 090108 & Ennio 101226
  • 3 Barnsmamma 06 09 11

Jag valde nitron just för sittdelen. Rejäl sitdel på lätt chassit. Var aldrig nöjd med sittdelen på city jeten vi hade och tycker ozonen tjorvade lika mkt att ända sittlägen på,hade dom gjort om det till nåt enklare så hade jag nog funderat mera på en ozone,då jag även har en city cross
    Ja varukorgen är lite trång att komma åt. Jag köpte en vangspåse(vet inte vad de heter) av märket axel och ida som jag har på vagnen där man får plats med lite shopping kläder och så
    Tror sufletten är ungefär som city jeten
  • t0va

Jag har en city jet sittdel på nitrochassit, samma chassi som ozone. Älskar sittdelen och sonen sitter så bra i den. Nu börjar han sitta bra i nitron också, vi valde nitro för vi ville ha en stor rymlig sittdel där han kan sova på sida och mage också, men vi köpte en cityjetsittdel som kompromiss. 

Med den sittdelen når man bra under korgen, är den i sittläge så kommer man åt utan problem framifrån och är den i liggläge så kommer man åt bakifrån. Med nitro-sittdel är det krångligare men jag tycker det funkar vi har mest bara sonens ryggsäck liggandes där.

När jag provade ozone så såg jag att suffletten går att dra som på city jet, det är ett minus, på nitron kan man ju fälla över mycket mer. Så vi använder filt för att täcka när sonen har somnat. Att få av sittdelen går lättare nu tyckte jag när jag provade och jämförde ozone och city jet, gillar inte lösningen på city jet.

Som jag skrivit tidigare hade jag köpt vagn idag så hade det blivit en ozone och sen hade jag letat upp en begagnad sittdel för att byta när det känns lämpligt. Ibland funkar en ergonomisk sittdel bättre ibland en vanlig.
    Sen är nitrons sittdel bredare så nästa vinter med massa kläder och sånt tror jag den kommer vara vårat val.  Om ozone är lika bred som cityjet så skiljer det ca 5cm i bredd och det är väldigt mycket. .
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5