• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • 2små2stora
    mammaveronica77 skrev 2011-05-20 08:46:44 följande:
    Undrar om någon vet varför man inte kan ha syskonsits på ceroxen... Har en helt underbar cerox i pro bordeaux som jag vill ha kvar, tänkte bara kompletera med en lift när bebis tittar ut, men så funkar det inte med syskonsitts. Shit, måste jag byta eller går det att ha det ändå? Tänkte att det kanske har med det vändbara styret att göra. Hmm, måste ju kunna köra minst två barn...
    Hur gammalt kommer syskonet att vara?
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • UnderYtan
    fridajonsson skrev 2011-05-19 23:11:03 följande:
    Vi har oxå Ozonen och jag har just köpt ett universal från Carlo. Passar perfa och ligger run 50lappen beroende på butik :)
    Tack! Då ska jag kika efter det märket.
    ?*¨*?.¸¸❤ NOVA ❤¸¸.?*¨*?
  • UnderYtan
    fridajonsson skrev 2011-05-19 23:06:45 följande:
    Jag hörde från min butik i veckan, är mamamledig ÅF, att den färgen kommer utgå.. De var vad de hade sagt på El när de försökte bestälal en vagn i den färgen åt en kund.

Så försök leta reda på fotsack/åkpåse nu om du vill ha i Bordeauxen.
    Åh nej är det sant. Jag som tänkte beställa en Scooter i Bordeaux men står i valet och kvalet om jag ska vänta till efter sommaren eller inte. Men då kanske jag inte kan vänta då. Har sett scootern live i den färgen och blev helt kär.
    ?*¨*?.¸¸❤ NOVA ❤¸¸.?*¨*?
  • marla333

hoppas jag kan få hjälp här!
    har en emma ljunga vagn, begagnad... kan inte få ner fotsstödet, det är högst upp och jag har ingen aning hur det går att fälla ner. funderar på om nåt är trasigt eller om jag är oteknisk...
    nånsom vet? 

• 2små2stora
    marla333 skrev 2011-05-20 10:14:00 följande:
    har en emma ljunga vagn, begagnad... kan inte få ner fotsstödet, det är högst upp och jag har ingen aning hur det går att fälla ner. funderar på om nåt är trasigt eller om jag är oteknisk...
    nånsom vet? 
    Har för mig att man viker upp det lite och sedan drar ut för att kunna vika ned det.
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • Uliise
    pmö80 skrev 2011-05-20 08:24:22 följande:
    Jag har googlat som en tok för att få en aning men det är svårt på bild.. den ser ju jätte snygg ut så men i verkligheten då? Jag tycker ju att det är såå snyggt med de där handtagen på den gamla modellen. De gör hela vagnen Glad synd att det inte finns sånna att köpa till!
    fridajonsson skrev 2011-05-19 23:08:45 följande:

Vi hade den och den är aldeles underbar! Tröttnade inte heller!

Ok! Låter ju bra! Det lutar mer och mer emot en sån.. min sambo är mer fundersam på om den kommer se gul ut och bli smutsig? Är det nått du upplevt?

Kram på er tjejer!
    City korgen blir inte smutsig, bebisen kommer ju inte att sitta med en glass och kladda Värre då med sittdelen, den frå man tvätta då och då. Jag har aldrig sett en vit emmaljunga se gul ut, och smutsig blir den väl bara om ni är väldigt oförsiktiga men den, men det blir ju vilken färg som helst!

Min city korg var begagnad när jag köpte den, och efter 6 mån i min ägo såg den fortfarande ny ut!
    Majken 100421
  • Uliise
    marla333 skrev 2011-05-20 10:14:00 följande:
    nånsom vet? 
    Gå in på emmaljunga.se och kolla under kundservice, där finns instruktioner!
    Majken 100421
  • Nitrogen

En fråga angående syskonsitsen, har i nuläget en Phil&Ted explorer som jag varit hel nöjd med tills nu när jag har två barn att köra. Den minsta är 3veckor och äldsta fyller 2år i juni och vagnen blir så tungstyrd när jag har båda barnen i vagnen, lutar vägen åt något håll så drar vagnen dit och jag får ont i handleden som måste hålla emot för att vagnen inte ska dra iväg. Det här gör mig lite arg och besviken då jag var så nöjd med vagnen innan och hittade den till ett så bra pris.
    Så nu har jag börjat fundera på att skaffa en emmaljunga nitro city istället med en syskonsits till, så frågan är om någon av er haft barn i ungefär samma ålder och haft den kombinationen. Blev den tungstyrd? Emmaljunga i all ära är ju himla smidiga vagnar och då jag redan har lite dåliga handleder så skulle jag vilja ha en smidig vagn med svängbara framhjul.
    Så om någon haft en nitro city med syskonsits får ni gärna lämna en liten kommentar på hur ni tyckte vagnen blev kontra att köra den som "singel".

• Uliise
    Nitrogen skrev 2011-05-20 10:30:54 följande:
    En fråga angående syskonsitsen, har i nuläget en Phil&Ted explorer som jag varit hel nöjd med tills nu när jag har två barn att köra. Den minsta är 3veckor och äldsta fyller 2år i juni och vagnen blir så tungstyrd när jag har båda barnen i vagnen, lutar vägen åt något håll så drar vagnen dit och jag får ont i handleden som måste hålla emot för att vagnen inte ska dra iväg. Det här gör mig lite arg och besviken då jag var så nöjd med vagnen innan och hittade den till ett så bra pris.
    Så nu har jag börjat fundera på att skaffa en emmaljunga nitro city istället med en syskonsits till, så frågan är om någon av er haft barn i ungefär samma ålder och haft den kombinationen. Blev den tungstyrd? Emmaljunga i all ära är ju himla smidiga vagnar och då jag redan har lite dåliga handleder så skulle jag vilja ha en smidig vagn med svängbara framhjul.
    Så om någon haft en nitro city med syskonsits får ni gärna lämna en liten kommentar på hur ni tyckte vagnen blev kontra att köra den som "singel".
    Tyvärr är ju nackdelen med svängbara hjul att de glider iväg av sig själva om underlaget inte är jämt. Man slipper lyfta hela vagnen när man svänger som med en vagn med fasta däck men måste hel atiden hålla vagnen i rätt läge iom de svängbara hjulen. Om man nu inte låser dem!

Har däremot tyvärr ingen erfarenhet av två barn i en vagn/syskonsits/pt.
    Majken 100421
  • Nitrogen
    Uliise skrev 2011-05-20 10:51:21 följande:
    Tyvärr är ju nackdelen med svängbara hjul att de glider iväg av sig själva om underlaget inte är jämt. Man slipper lyfta hela vagnen när man svänger som med en vagn med fasta däck men måste hel atiden hålla vagnen i rätt läge iom de svängbara hjulen. Om man nu inte låser dem!

Har däremot tyvärr ingen erfarenhet av två barn i en vagn/syskonsits/pt.
    Det roliga är ju att jag haft andra vagnar med svängbara och har inte upplevt att dom glider iväg som P&T:n gör för mig nu. Men det kanske är för att vagnen blir tyngre då jag har båda barnen i och den då glider iväg lättare.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5