• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • t0va
    Nitrogen skrev 2011-05-20 10:54:58 följande:
    Det roliga är ju att jag haft andra vagnar med svängbara och har inte upplevt att dom glider iväg som P&T:n gör för mig nu. Men det kanske är för att vagnen blir tyngre då jag har båda barnen i och den då glider iväg lättare.
    Jag upplever inte att nitron glider iväg, har provat att köra med tyngre än bara sonen eftersom jag lastar sopor till återviningen i vagnen. Fixar inte att bära sånt pga. mina dåliga leder. Men syskonsits har jag inte provat så tyvärr kan jag inte ge råd där. 

Du har ingen affär i närheten så du kan prova hur det känns, det kanke finns någon parkeringsplats utanför att testa på. Vi gjorde det innan vi bestämde oss för nitron.

Måste tacka för tipsen ang. suklyinköp, jag är supernöjd med softyn, sonen somnade i bilen nu och vi hade sulkyn med men det var bara att lyfta över och han sov vidare, tappade inte huvudet utan såg ut att ligga skönt. Sen är den precis lagom högt handtag och lagom lätt-tippad, gillade inte spidern för den var så svår att tippa och brios vagn hade för högt handtag. Ikväll ska jag iväg och kolla om hjulen jag hittat passar och är bra.  
  • Madebyday

Nu har jag fått bekräftat från Emmaljunga, via email, att färgen Pro Bordeaux kommer att utgå!! :( Så om någon får syn på en Fotsack och/eller Allroundpåse i era barnvagnsbutiker, får ni mer än gärna skicka iväg ett mail till mig. Tänkte försöka sälja Quadro liften jag har, självklart i Pro Bordeaux, så blir inte inköpet av sack och påse lika dyrt!!

MadeByDay - Elliot 2010-12-07 <3 - www.threetobecome.blogspot.com
  • Summermom11
    Madebyday skrev 2011-05-20 16:44:25 följande:
    Nu har jag fått bekräftat från Emmaljunga, via email, att färgen Pro Bordeaux kommer att utgå!! :( Så om någon får syn på en Fotsack och/eller Allroundpåse i era barnvagnsbutiker, får ni mer än gärna skicka iväg ett mail till mig. Tänkte försöka sälja Quadro liften jag har, självklart i Pro Bordeaux, så blir inte inköpet av sack och påse lika dyrt!!
    Åhh, vad typiskt skulle ju köpa fotsack till hösten
  • pmö80

Tack för all hjälp med val av citykorg :) det får bli en vit! Hur bäddar man i en sån under vintern? Har man åkpåse i den eller nått varmare täcke?

• t0va
    pmö80 skrev 2011-05-20 18:31:41 följande:
    Tack för all hjälp med val av citykorg :) det får bli en vit! Hur bäddar man i en sån under vintern? Har man åkpåse i den eller nått varmare täcke?
    Vi körde med fårfäll och filt sen på med locket så blir det supervarmt. Men bara filtar blir också jättevarmt

• fridajonsson
    pmö80 skrev 2011-05-20 08:24:22 följande:
    Jag har googlat som en tok för att få en aning men det är svårt på bild.. den ser ju jätte snygg ut så men i verkligheten då? Jag tycker ju att det är såå snyggt med de där handtagen på den gamla modellen. De gör hela vagnen Glad synd att det inte finns sånna att köpa till!
    fridajonsson skrev 2011-05-19 23:08:45 följande:

Vi hade den och den är aldeles underbar! Tröttnade inte heller!

Ok! Låter ju bra! Det lutar mer och mer emot en sån.. min sambo är mer fundersam på om den kommer se gul ut och bli smutsig? Är det nått du upplevt?

Kram på er tjejer!
    Vad kul, den är riktigt snygg :)
    Nä torkar man av den och håller den fräch så håller den sej fin :)
  • Bonsaiii

Nu när nu diskuterar färg... Jag fick hem min cc charlston idag! Helt underbart fin! Men får lite ångest över färgen... Ngn som har en? Jag vill ju kunna hålla den fräsch. Och jag tror det går att torka av enkelt. Men tänk om det INTE går!!! Erfarenheter?

• Uliise
    t0va skrev 2011-05-20 12:15:18 följande:
    Jag upplever inte att nitron glider iväg, har provat att köra med tyngre än bara sonen eftersom jag lastar sopor till återviningen i vagnen. Fixar inte att bära sånt pga. mina dåliga leder. Men syskonsits har jag inte provat så tyvärr kan jag inte ge råd där. 
    Jämfört med City crossen så glider den tyvärr iväg. Var på promenad med en kompis som hade nitro i höstas, då jag bara hade city crossen, och gick vi på en väg som var lite "sne och sluttande" så åkte hon alltid in i min vagn.
    Det är det jag älskar med crossen, att den är så himla stabil och bara "kör" rakt fram, den perfekta promenadvagnen.

Men skönt om du inte upplever nitron som så
    Och ja som trodde att det var en hyffsat populär färg! Ska bli intressant att se vilka fler färger som åker... Om någon månad till nu så borde vi ju veta lite om 2012:orna.
    Ifjol hade vi ju färgnamnen i början på juni www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132474-121.html
    Majken 100421
  • Uliise
    Men enligt delivery.emmaljunga.se/delivery/ så har de fortfarande kvar allroundåkpåsen för beställning! Fotsacken är dock helt slut.
    Majken 100421
  • Uliise
    Bonsaiii skrev 2011-05-20 22:17:40 följande:
    Nu när nu diskuterar färg... Jag fick hem min cc charlston idag! Helt underbart fin! Men får lite ångest över färgen... Ngn som har en? Jag vill ju kunna hålla den fräsch. Och jag tror det går att torka av enkelt. Men tänk om det INTE går!!! Erfarenheter?
    Åh, underbar färg!! Det är klart att det kan bli lite kinkigt med vitt, men med tanke på att det bara är att torka av den med trasa så borde det gå jättebra
    Majken 100421
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5